اخبار داغ

قابل توجه مسئولانی که مشکلات مردم را نمی بینند!

افتخار آفرینی های روشن دلان تویسرکانی بدون عصای سفید

افتخار آفرینی های روشن دلان تویسرکانی بدون عصای سفید
بینایانی این روزها هستند که چشم خود را بر روی مشکلات مردمی بسته اند و با دست روی دست گذاشتن گره از مشکلات جامعه باز نمی کنند، اما در سویی دیگر روشن دلانی می بینیم که استوار گام بر می دارند و هدفشان جز خدمت به خلق نیست و توانمندانی در عرصه های فردی و اجتماعی محسوب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز ۱۵ اکتبر برابر با روز جهانی عصای سفید یا روز نابینایان است، تا قبل از جنگ جهانی اول نابینایان و کم بینایان از هر نوع عصایی برای کمک گرفتن در رفت و آمد استفاده می کردند، اما عصای سفید به صورت نمادین پس از جنگ جهانی اول در دست نابینایان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در واقع سال ۱۹۲۱ میلادی بود که جیمز بیگز عکاس شهر بریستول انگلستان به دنبال سانحه ای، بینایی خود را برای همیشه از دست می دهد، او برای آن که از تصادف با وسایل نقلیه در امان بماند و توسط اطرافیان دیده شود، در ابتکاری از عصای سفید بهره گرفت.

,

 دنیای رنگارنگ روشن دلان

,  دنیای رنگارنگ روشن دلان,  دنیای رنگارنگ روشن دلان,

گرچه برخی تصور می کنند که نابینایی تنها سیاه دیدن زندگی است، اما این ظاهر ماجراست، می توان با چشمانی کم بینا و حتی نابینا دنیا را رنگارنگ و زیبا دید، آنقدر که حتی افتخارآفرین و برای یک شهر که نه برای یک استان و یک ملت به عنوان قهرمانان زندگی شناخته شد.

,

در شهرستان تویسرکان نیز هستند تعدادی از روشن دلانی که درهای ناامیدی را به روی خود بسته اند و تنها با امید قهرمان زندگی خود و خانواده هایشان شده اند. دنیا در نظرشان رنگ زیبایی به اسم موفقیت دارد.

,

موفقیت های ملی تیم گلبان همدان با گلبالیست های تویسرکانی

, موفقیت های ملی تیم گلبان همدان با گلبالیست های تویسرکانی, موفقیت های ملی تیم گلبان همدان با گلبالیست های تویسرکانی,

از جمله آنان می توان موفقیت های تیم گلبال نابینایان و کم بینایان استان همدان اشاره کرد، عمده گلبالیست های این تیم تویسرکانی هستند و بارها و بارها در مسابقات ملی برای هم استانی های خود مقام نخست کشوری را کسب کرده اند.از جمله این افتخارآفرینی ها می توان به قهرمانی تیم منتخب گلبال استان همدان با مربی و پنج بازیکن تویسرکانی در جشنواره گلبال مردان کشور در مهرماه سال ۹۴ اشاره کرد.

,

از باور یک واقعیت تا انکار هر ناامیدی

, از باور یک واقعیت تا انکار هر ناامیدی, از باور یک واقعیت تا انکار هر ناامیدی,

همچنین روزهای خوش و پر از موفقیت چهار روشن دل دیگر تویسرکانی در خانواده خزایی هم مثال زدنی است. اینان دنیایشان از دنیای ما به گفته خودشان رنگارنگ تر و زیباتر است و هدفشان موفقیت در تمامی امور زندگی است از معنویات گرفته تا درخشش در شغل و حرفه خود.

,

بهمن خزایی ۵۶ ساله روشنی دلی است که مسئولیت پاسخگویی به تلفن های مرکز اطلاعات اورژانس تویسرکان را عهده دار است. دو خواهر و یک برادرش دیگرش هم روشن دل هستند. او متاهل است و دخترش ۲۷ ساله.

,

او که ۱۵ سالی نماینده استان همدان در انجمن نابینایان کشور است، می گوید به واسطه یکی از برادران خود که روزگاری دانشجوی کرمانشاه بوده با جامعه نابینایان کشور آشنا می شوند و کم کم با آموختن خط بریل مقاطع تحصیلی را طی می کند.

,

او پس از آشنایی با “انجمن نابینان با ورزش” به تیم گلبال دعوت شده و همراه با دیگر گلبالیست های تویسرکانی در مسابقات کشوری صاحب عنوان جایگاه نخست می شوند.

,

او و برادرش تا دیپلم درس می خوانند هرچند با هزار مشقت، اما یک هدف دارند رسیدن به آگاهی و موفقیت در زندگی.

,

روشن دلانی که از تحصیل دست بر نداشتند

, روشن دلانی که از تحصیل دست بر نداشتند, روشن دلانی که از تحصیل دست بر نداشتند,

دو خواهر دیگرش که روشن دل هستند تا مقطع لیسانس درس خوانده اند و یکی در اداره بهزیست و دیگری در اداره آموزش و پرورش شهرستان مشغول به کار و الگویی موفق برای همگان شده اند.

,

این دو خواهر قلاب بافی می کنند و در آشپزی کدبانویی تمام عیار هستند.

,

گره کور برخی مسئولانی که مشکلات مردم را نمی بینند!

, گره کور برخی مسئولانی که مشکلات مردم را نمی بینند!, گره کور برخی مسئولانی که مشکلات مردم را نمی بینند!,

شاید بینایانی این روزها باشند که چشم خود را بر روی مشکلات مردمی بسته اند و با دست روی دست گذاشتن گره از مشکلات جامعه باز نمی کنند، اما در سویی دیگر روشن دلانی استوار گام بر می دارند که هدفشان جز خدمت به خلق نیست و توانمندانی در عرصه های فردی و اجتماعی محسوب می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه