اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

دو سوم شرکت‌های وابسته به دولت زیان‌ده هستند/ مدیر «سوزوکی‌»سوار حق ندارد برای کشاورزان تعیین تکلیف کند

دو سوم شرکت‌های وابسته به دولت زیان‌ده هستند/ مدیر «سوزوکی‌»سوار حق ندارد برای کشاورزان تعیین تکلیف کند
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تاکنون تنها 27 درصد از برنامه ششم توسعه اجرا شده است، از بی‌برنامگی دولت در حوزه‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: امروز نمایندگان مجلس با ورود به کارهای اجرایی، بدنه دولت را به تحرک می‌کشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی و  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح وضعیت کشور در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: بزرگترین انتقادی که امروز به مجلس وارد است، نحوه نظارت بر توزیع بودجه بین مناطق مختلف کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با اتحاد و همدلی در نحوه توزیع بودجه نظارت کنند، گفت: تنها با نظارت و تذکر است که می توان به اجرای قانون در کشور کمک کرد.

,

وظیفه سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی و مدیریت بودجه است نه توزیع سلیقه ای

, وظیفه سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی و مدیریت بودجه است نه توزیع سلیقه ای, وظیفه سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی و مدیریت بودجه است نه توزیع سلیقه ای,

نظری به هزینه های انجام گرفته در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این سازمان، در واقع وظیفه برنامه ریزی و مدیریت بودجه را بر عهده دارد در حالی که در دولت فعلی، تنها مبادرت به توزیع بودجه آن هم سلیقه ای را شاهد هستیم.

,

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدیران کلان، نقش اساسی در توزیع بودجه دارند گفت: بودجه باید بصورت عادلانه و بر حسب اولویت ها توزیع شود.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه دیدگاه اصراف و تبذیر بودجه نباید در دستگاه های اجرایی ترویج پیدا کند، گفت: این یک واقعیت اساسی است و نباید اجازه داد بودجه های تخصیص یافته و اجرا نشده اصراف و به هدر بروند.

,

وی به توزیع قیر رایگان نیز اشاره کرد و گفت: بدلیل اینکه اخذ اعتبار و بودجه از دولت بویژه راه و شهرسازی سخت و دشوار است بهترین راه استفاده از منابع موجود مثل قیر رایگان جهت محرومیت زدایی از مناطق مناطق کم برخوردار و جاده سازی بود که در این زمینه سعی کردیم حق استان اردبیل را این بابت اخذ کنیم.

,

نظری از مشارکت دادن کشاورزان در نهاده های کشاورزی خبرداد و گفت: طی 28 جلسه ای که من در آن حضور داشتم در 21 جلسه اظهار نظر حقوقی  ارائه کرده پیشنهادات لازم برای برنامه ریزی در این مورد را ارائه کردم.

,

مدیر سوزوکی سوار حق تعیین تکلیف برای کشاورزان را ندارد

, مدیر سوزوکی سوار حق تعیین تکلیف برای کشاورزان را ندارد, مدیر سوزوکی سوار حق تعیین تکلیف برای کشاورزان را ندارد,

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیر سوزوکی سوار که از کشاورزی سر رشته ای ندارد نباید برای محصولات کشاورزی تعیین تکلیف کند، گفت: دستاورد تعین قیمت این مدیر، واردات گندم 5 هزار تومانی است در حالی که همین گندم را از کشاورزان داخلی به میزان  2 هزار تومان خریداری می کند و این اجحاف و ظلم به کشاورزان بوده و بالاتر از آن ایجاد خسارت به اقتصاد کشور است.

,

یارانه 45 هزار تومانی بیش تر 600 هزار نومان فعلی ارزش داشت

, یارانه 45 هزار تومانی بیش تر 600 هزار نومان فعلی ارزش داشت, یارانه 45 هزار تومانی بیش تر 600 هزار نومان فعلی ارزش داشت,

وی در ادامه سخنان خود به قیمت کالاهای اساسی نیز اشاره کرد و گفت: تامین کالاهای اساسی نیز گرفتار بی تدبیری و ضعف دولت است، واقعیت این است که در دولت گذشته مردم با یارانه 45هزار تومانی می توانستند زندگی خود را بگذرانند اما امروز با 600 هزار تومان تنها می توانند نان و پنیر سر سفره خود حاضر کنند و در بعضی از خانواده ها آن هم مقدور نیست چه برسد به تهیه گوشت و برنج آن هم ماهی یکبار.

,

نظری گفت: اگر مشکل قیمت کالاهای اساسی در کشور حل شود، مشکلات مردم طبقات پایین نیز تا حدودی کاهش خواهد یافت.

,

رسانه های دولت تحمل دیدن سفرهای استانی خادمان واقعی ملت را ندارند

, رسانه های دولت تحمل دیدن سفرهای استانی خادمان واقعی ملت را ندارند, رسانه های دولت تحمل دیدن سفرهای استانی خادمان واقعی ملت را ندارند,

نظری در ادامه سخنان خود با انتقاد از تعطیلی سَفَرهای استانی رئیس جمهور به دلیل شیوع کرونا گفت: الان از مجموعه قوای سه گانه تنها حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه به همراه هیئت همراه و قالیباف رئیس مجلس بصورت مستمر و هفتگی سفرهای استانی را با هدف رسیدگی به مشکلات مردم آغاز کرده اند .

,

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه های دولتی نتها از این سفرهای پربرکت حمایت نمی کنند بلکه درصدد تخریب این سفرها هم هستند گفت: در این شرایط ما نمایندگان مجلس وظیفه سنگینی بر عهده داریم چراکه ضمن حمایت از این سفرها باید ابزارهای قانونی تسهیل خدمت رسانی به مردم را نیز فراهم کنیم.

,

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با پُررویی تمام وارد کارهای اجرایی می شوند و بدنه دولت را تحرک وا می دارند گفت: اگر این اینگونه اقدامات نباشد مدیران دولتی کاری از پیش نخواهند برد.

,

مدیران دولتی جمنا را رقیب خود می دانند

, مدیران دولتی جمنا را رقیب خود می دانند, مدیران دولتی جمنا را رقیب خود می دانند,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به جلسه خود با معاونین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که مدیران دولتی، فعالان جمنا را برای خود رقیب می بینند  و به جای کمک درصدد مشکل تراشی نیز هستند.

,

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به کشت و صنعت مغان نیز اشاره کرد و گفت: در این جریان، برخی از مدیران استانی مقصر هستند چراکه آنها با هماهنگی کامل و خط دهی و ایجاد بایدها و شایدها تسهیلگر این معامله شوم بودند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه تنها با نیروهای جهادی و انقلابی می توان مشکلات فعلی را حل کرد، گفت: تنها راه نجات کشور تکیه به توان  داخلی است.

,

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل مسکن نیز اشاره کرد و گفت: آنهایی که در دولت فعلی مسکن مِهر را مورد تمسخر قرار می دادند و از آن به عنوان قوطی کبریت نام می بردند عاملان اصلی تورم بالای مسکن هستند.

,

وی با بیان اینکه ترک دِین، جُرم است، گفت: طبق برنامه ریزی ها، سالانه باید یک میلیون مسکن ساخته می شد که این کار با عدم تعهد اجرایی دولت فعلی، به 300 هزار مسکن رسید  و باعث گران شدن قیمت مسکن در سراسر کشور شد.

,

زنگنه، به تنهایی یک پنجم بودجه کشور را به باد داد

, زنگنه، به تنهایی یک پنجم بودجه کشور را به باد داد, زنگنه، به تنهایی یک پنجم بودجه کشور را به باد داد,

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در مجلس به خیانت های وزیر نفت به کشور و بیت المال اشاره کرد و گفت:  زنگنه وزیر نفت با عدم توجه به مسائل کشور، با ترک دِین در فاز 14 پارس جنوبی، 10 میلیارد دلار  به اقتصار کشور ضربه زد و این در حالی است که کشور را می توان با 50 میلیارد دلار اداره کرد.

,

وی افزود: بر اثر تساهل، سهل انگاری، بی مبالاتی، بی احتیاطی یک نفر یک پنجم بودجه کشور به راحتی از بین رفت و باعث ایجاد مشکلات اساسی برای کشور شد.

,

وزارت صمت تامین کننده 25درصد تولید ناخالص داخلی کشور

, وزارت صمت تامین کننده 25درصد تولید ناخالص داخلی کشور, وزارت صمت تامین کننده 25درصد تولید ناخالص داخلی کشور,

نظری به فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار رسمی 25درصد تولید ناخالص داخلی توسط این وزارتخانه تامین می شود و همانگونه که همگان دیدند دولت علاقه ای به رونق این وزارت خانه ندارد و ما در این شرایط مجبور به تایید فردی شدیم که تمام خانواده وی در کانادا است تا بیش از این بهانه دست دولت ندهینم چراکه اگر وزارتخانه مهمی چون صنعت، معدن و تجارت بدون سرپرست بماند و کنترلی بر بازار اعمال نشود، بازار دچار هرج و مرج خواهد شد.

,

وی از فرار مالیاتی به عنوان یکی دیگر از مشکلات کلان اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: امروز کشور با فرار مالیاتی 200 هزار میلیارد تومانی مواجه است که این میزان در هیچ کشوری سابقه ندارد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعارض منافع از مهمترین دلایل فرار مالیاتی است، گفت: شغل های پرسود همچون پزشکان و وکلا مالیات نمی دهند در حالیکه صاحبان مشاغل خرد از دادن مالیات در این شرایط در رنج هستند.

,

وی با بیان اینکه اخذ مالیات در کشور ها هنوز مثل دوران قاجار است، گفت: صاحبان سرمایه های کلان که دارای انبارهای متعدد با بیش از 200 کارگر هستند تنها بدلیل اینکه حجره ها و دفاتر آنها خالی از مشتری است از دادن مالیات غرار می کنند در حالیکه مغازه های کوچک  و بدون پشتوانه مالی با داشتن چند مشتری محکوم به پرداخت مالیات سنگین می شوند و این شیوه اخذ مالیات باید اصلاح شود.

,

خرید و فروش دلار، هزینه های میلیاردی بر کشور دارد

, خرید و فروش دلار، هزینه های میلیاردی بر کشور دارد, خرید و فروش دلار، هزینه های میلیاردی بر کشور دارد,

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به خرید و فروش ارز و دلار در کشور اشاره کرد و گفت: در هیچ کشوری خرید و فروش ارز صورت نمی گیرد و این مختص به ایران است

,

وی با بیان اینکه خرید و فروش ارز نه تنها سودی برای کشور ندارد گفت: این کار خود هزینه میلیاردی برای کشور ایجاد می کند.

,

قوانین مالیاتی نیازمند  بازبینی و اصلاح هستند

, قوانین مالیاتی نیازمند  بازبینی و اصلاح هستند, قوانین مالیاتی نیازمند  بازبینی و اصلاح هستند,

 نظری با بیان اینکه خرید و فروش ارز در سایر کشورها معنی ندارد، به قانون ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: قانونی که در سال 80 تصویب شده است مستلزم اصلاح است و یکی از پیشنهادات من در اینخصوص نیز حذف امضای طلایی است.

,

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی باعث کمبود بودجه برنامه ریزی شده می شود، گفت: نگرش عملیاتی به بودجه باعث  کسری بودجه می شود و آن نیز به نوبه خود منجر به خلق اسکناس می شود که آن نیز منجر به ضربه به اقتصاد کشور  به ویژه طبقات متوسط به پایین می شود.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به سیاست های بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی باید مستقل باشد تا تحت فشارهای سیاسی واقع نشود ، تنها در این صورت است که مشکلات فعلی از بین خواهد رفت.

,

وی از تمرکز سرمایه گذاری در مرکز کشور  و یا کلان شهرها  انتقاد کرد و گفت: دولت در زمینه انتقال سرمایه به اقصا نقاط کشور عادلانه رفتار کند.

,

شستا در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری کند

, شستا در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری کند, شستا در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری کند,

نظری از ارائه طرح تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به مجلس خبرداد و گفت: در لایحه 17 بندی ارائه شده به سود خالص سازمان تامین اجتماعی که بالغ بر 19 هزار میلیارد و هفتصد میلیون تومان است اشاره شده و آمده است: این  سود در حالی محقق شده است که بودجه عمرانی دولت 36 هزار میلیارد تومان است

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه سود شستا به تنهایی نصف بودجه عمرانی کشور است، گفت: سرمایه گذاری این مجموعه باید در تمام کشور توزیع شود تا همه مردم از آن منتفع شوند.

,

وی به مقایسه بودجه شهرستان سُرخه  و اردبیل پرداخت و گفت: این شهرستان به دلیل اینکه زادگاه رئیس جمهور است در چند سال اخیر با سر ریز بودجه مواجهه شده و به سرعت در حال تحول  و پیشرفت است.

,

 متاسفانه دولت، اعتقادی به توان داخلی ندارد

,  متاسفانه دولت، اعتقادی به توان داخلی ندارد,  متاسفانه دولت، اعتقادی به توان داخلی ندارد,

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات اقتصادی اشاره کرد و گفت: 70درصد مشکلات اقتصادی کشور داخلی است و با مدیریت درست و بها دادن به نیروهای جهادی و انقلابی می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

,

وی افزود: متاسفانه روحیه دولت اینگونه نیست و در سال های گذشته با توسل به کشورهای غربی ثابت کرده که به دنبال حل مشکلات در خارج از کشور است  و این راه شدنی نیست.

,

پرونده واگذاری نئوپان خلخال، در حال پیگیری است

, پرونده واگذاری نئوپان خلخال، در حال پیگیری است, پرونده واگذاری نئوپان خلخال، در حال پیگیری است,

نظری عدم رعایت درست خصوصی سازی را از دیگر طرح های شکست خورده دولت نام برد و گفت: اگر خصوصی با روال قاتونی و منطقی انجام می شد، مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم را شاهد نبودیم.

,

وی افزود: فاجعه های رخ داده از شرکت های بزرگی چون هفت تپه، الومینیوم المهدی و کشت و صنعت مغان تنها به خاطر عدم طی روند درست خصوصی سازی است چراکه در این معاملات، طرفین بیشتر به منافع خود توجه کردند تا به منافع ملت و کشور.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به گوشت اردبیل و نئوپان خلخال نیز اشاره کرد و گفت: بعد از مشخص شدن تکلیف کشت و صنعت مغان پیگیر گره گشایی از  این دو مجتمع بزرگ خواهیم بود تا با احقاق حقوق مردم، اجازه مفت فروشی منابع ملی این منطقه به دیگران را نخواهیم داد.

,

ریشه قاچاق  کلان کالا، در عوامل خودفروخته داخلی است

, ریشه قاچاق  کلان کالا، در عوامل خودفروخته داخلی است, ریشه قاچاق  کلان کالا، در عوامل خودفروخته داخلی است,

وی به قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا به ارزش 15 میلیارد دلار قطعا با هماهنگی عوامل داخلی صورت گرفته و این میزان قاچاق تنها با تریلی و خودروهای سنگین 18 چرخ ممکن است چرا که با وسایل ابتدایی  و معمولی قاچاق و خروج این میزان کالا از کشور مقدور نیست.

,

نظری از تعدد قانون در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر 12 هزار قانون در کشور موجود است و شورای انقلاب فرهنگی تیز به تنهایی در طول یک و نیم سال 1250 قانون به تصویب رسانده و این میزان قانون، که با تفسیر به خود نیز مواجه است عملا کارایی لازم را ندارد.

,

وی با بیان اینکه مجلس کارکرد حقوقی لازم را ندارد، گفت: در چند سال گذشته کارگرد سیاسی مجلس به کارکرد حقوقی آن غالب شده است و باید این روند تغییر پیدا کند.

,

دو سوم شرکت های مرتبط با دولت زیان ده هستند

, دو سوم شرکت های مرتبط با دولت زیان ده هستند, دو سوم شرکت های مرتبط با دولت زیان ده هستند,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون تنها 27 درصد از برنامه ششم توسه اجرا شده و مابقی محقق نشده است.

,

وی از عدم اجرای سیستم تشویق و تنبیه در دستگاه های اجرایی نیز انتقاد کرد و گفت: یکی از ضعف های قانونی ما عدم پرسش از رئیس جمهور بعد از پایان مسولیت است چنانکه اگر این کار صورت گیرد علاوه بر شفاف سازی، منجر به کارایی بیشتر رئیس جمهور بعدی نیز می شود چراکه وی می داند بعد از پایان مسئولیت، باید در پیشگاه ملت پاسخگوی اعمال و وعده های خود باشد.

,

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی عدم رسیدگی و نظارت بر واحدهای زیان ده مرتبط با دولت انتقاد کرد و با بیان اینکه دو سوم شرکت های مرتبط با دولت زیان ده هستند، گفت: 2500 مورد مربوط به شعبات بانکی است که منابع تامین هزینه های این شرکت ها و واحدها نیز از جیب مردم تامین می شود تا به حیات خود ادامه دهند.

,

وی خواستار کار تشکیلاتی در جامعه شد و گفت: تنها با کار تشکیلاتی منسجم، افشاگری وضعیت موجود و آگاه سازی مردم از عملکرد دولت، می توان انتخاب درستی را در آینده شاهد بود.

,

نظری در پایان سخنان خود از مردم خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام کنند تا در آینده شاهد تکرار  حوادث تلخ فعلی نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه