اخبار داغ

علمای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

امام حسن مجتبی(ع) پایه‌گذار قیام عاشورا بود/ کریم اهل بیت سخت‌ترین شرایط سیاسی جهان اسلام را تجربه کرد

امام حسن مجتبی(ع) پایه‌گذار قیام عاشورا بود/ کریم اهل بیت سخت‌ترین شرایط سیاسی جهان اسلام را تجربه کرد
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه با بیان اینکه کریم اهل بیت (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود افزود: امام حسن مجتبی (ع) در سخت ترین شرایط سیاسی در جهان اسلام با سیاست راهبردی چرخش قهرمانانه، فضا را برای جهاد حسینی و حفظ اسلام فراهم آورد، و وی نماد امامت در عصمت، هدایت، مجاهدت، کرامت و سیاست بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ماموستا معروف خالدی امام جمعه موفت سنندج در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی،  اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) خلیفه پنجم مسلمین جهان و شبیه ترین شخص به پیامبر اسلام بودند و جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سیره ایشان سرشار از درس های بزرگی در مسیر دشمن شناسی، شجاعت و درایت است و همه مسلمانان باید از شخصیت این بزرگوار برای عزت و سربلندیشان الگو بگیرند.

,
ماموستا خالدی اظهار کرد: امام حسن مجتبی از خلفای راشدین و صحابه گرانقدر رسول الله (ص) بودند و بدون شک مودت و حرمت ایشان نزد همه مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد.
,

وی در ادامه سخنان خود افزود: مردم کردستان نیز به این بزرگ دینی ارادت ویژه ای دارند و هزاران نفر از کردستانی ها به نام مبارک ایشان نامگذاری شده اند.

,

ماموستا خالدی خاطرنشان کرد: بسیاری از عرفا، ادبا، شعرا و نخبگان کرد اهل سنت نیز در آثار خویش از رشادت ها و درایت های این امام بزرگوار به نیکی یاد کرده اند و آثاری فاخر را به آیندگان تقدیم کرده اند که همگی این ها نشان از ارادت ویژه کردستانی ها به ایشان است.

,

امام حسن (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود​

, امام حسن (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود​,

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار کردتودی, با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی  (ع)، آن حضرت را الگوی بارز در کمک به محرومان و دست گیری از نیازمندان عنوان کرد و گفت: اثبات صفت برجسته جود و بخشش در وجود مبارک کریم اهل بیت (ع) به وضوح نمایان بود ،به نحوی که آن حضرت در کمک به محرومان و احسان و نیکوکاری، شهره عام و خاص بود.

,

وی افزود: فضایل امام حسن(ع) در منابع شیعه و اهل سنت آمده است، او یکی از اصحاب کسا است که آیه تطهیر درباره آنان نازل شد و شیعیان آنان را معصوم می‌دانند،  آیه اطعام و آیه مودت و آیه مباهله نیز درباره او و پدر و مادر و برادرش نازل شده است، او دو بار کل دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و سه بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد، گفته‌اند به سبب همین بخشندگی‌ها، او را «کریم اهل بیت» خوانده‌اند.

,

ماموستا خدایی با بیان اینکه کریم اهل بیت (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود افزود: امام حسن مجتبی (ع) در سخت ترین شرایط سیاسی در جهان اسلام با سیاست راهبردی چرخش قهرمانانه، فضا را برای جهاد حسینی و حفظ اسلام فراهم آورد، حضرت امام حسن مجتبی (ع) نماد امامت در عصمت، هدایت، مجاهدت، کرامت و سیاست بود.

,

وی در ادامه اضافه کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) الگوی حفظ اسلام در شرایط سخت و بحرانی و استقامت در برابر ظلم و ستم لشکر اموی است، او پایه‌گذار قیام عاشورا است و  اگر صلح امام حسن(ع) و به دنبال آن قیام عاشورا نبود خطر جدی اسلام را تهدید می کرد.

,

ماموستا خدایی خاطر نشان کرد: کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) نماد تعقل، هدایت، صبر و شکیبایی است و ما نیز باید محیط زندگی خود را بر اساس محیط اخلاق اسلامی و قرآنی مدیریت کنیم.

,

شیعه و سنی دو بال اسلام هستند

, شیعه و سنی دو بال اسلام هستند,

ماموستا ملاهاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کردتودی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی نیازمند اتحاد و یکپارچگی است و این تنها راه نابودی دشمنان مسلمانان است.

,

وی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم افزود: امروز دشمنان اسلام جسارت و اهانت به اسلام و مسلمانان را تشدید کرده اند و در اهانت به مقدسات مسلمانان تمام عزم خود را جزم کرده اند که باید در برابر این اهانت ها با اتحاد و همبستگی ایستاد.

,

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هم اکنون ایران اسلامی پرچم دار وحدت اسلامی در جهان است و مسلمانان باید در سراسر جهان اسلام با الگوگیری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به ریسمان وحدت و یکپارچگی چنگ بزنند و در برابر دشمنان اسلام بایستند.

,

وی ادامه داد: اهل سنت و اهل تشیع دو بال اسلام هستند که باید در کنار یکدیگر در شرایط کنونی جهان با اتحاد و یکپارچگی نقشه های دشمنان را خنثی کنند و اجازه ندهند که دشمن به اهداف خود برسد.

,

نوری افزود: دشمن به دنبال این است که با ایجاد تفرقه مانع از افزایش قدرت مسلمانان شود و زمینه تسلط بر مسلمانان را فراهم کند.

,

به گفته وی مسلمانان باید با بصیرت و آگاهی توطئه های دشمنان را شناسایی کنند و با وحدت و یکپارچگی زمینه نابودی دشمنان را ایجاد نمایند.

,

اهل بیت (ع) از مشترکات و مبانی وحدت مسلمانان است

, اهل بیت (ع) از مشترکات و مبانی وحدت مسلمانان است,

ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه امام حسن(ع) یکی از دو ریحانه نبی(ص) است اظهار داشت: قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از مشترکات و مبانی وحدت مسلمانان هستند.

,

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در میان مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: علم و بینش صحیح مسلمانان به مقدسات و پیروی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) لازمه اتحاد و مبارزه با ترفندهای تفرقه‌افکنانه دشمنان است.

,

ماموستا راستی سخاوت، آزادگی و تقوا را از ویژگی‌های بارز امام حسن(ع) دانست و گفت: تمسک به قرآن کریم و عترت توصیه پیامبر(ص) به مسلمانان است تا گمراه نشویم.

,

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) نزد رسول گرامی اسلام(ص) بسیار عزیز و گرانقدر بود، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ «امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دو ریحانه خوشبو و سرور جوانان اهل بهشت‌اند».

,

ماموستا راستی با محکومیت جنایت یزیدیان گفت: اهل تسنن و شیعیان محب و دوستدار اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند.

,
وی در پایان گفت: دشمنان اسلام باید بدانند مسلمانان همواره محبت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان می‌دهند و وحدت خود را حفظ می‌کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه