اخبار داغ

امام جمعه شهرستان رزن مطرح کرد؛

اخلاق نیکو و پُر جاذبه پیامبر اعظم(ص)؛ از شاخصه‌های پیشرفت اسلام

اخلاق نیکو و پُر جاذبه پیامبر اعظم(ص)؛ از شاخصه‌های پیشرفت اسلام
علی‌اکبر منصوری گفت: یکی از شاخصه‌های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و پرجاذبه پیامبر اکرم(ص) با انسان‌ها بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه شهرستان رزن در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: این خلق نیکو تا بدان حدی بود که معروف شد سه مسئله اخلاق پیامبر (ص)، شمشیر و مجاهدات حضرت علی(ع)، انفاق ثروت حضرت خدیجه(س) نقش اساسی در پیشرفت اسلام داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در قرآن مجید، به نقش اخلاق پیامبر (ص) در پیشرفت اسلام و جذب ‏دل‏ها تصریح شده است، ادامه داد: در قرآن آن جا که می‏ خوانیم: «فبما رحمه من الله‏ لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک فاعف عنهم‏و استغفر لهم و شاورهم فی الامر; ای رسول ما! به خاطر لطف و رحمتی که از جانب خدا، شامل حال تو شده، با مردم مهربان‏ گشته ‏ای، و اگر خشن و سنگدل بودی، مردم از دور تو پراکنده ‏می ‏شدند، پس آن‏ها را ببخش، برای آن ‏ها طلب آمرزش کن و در کارها با آن‏ها مشورت فرما.»

,

منصوری با اشاره به اینکه از این آیه تفسیرهایی می شود، افزود: نرمش و اخلاق نیک، یک هدیه الهی است، کسانی که نرمش ندارند، از این موهبت الهی محرومند.

,

وی افراد سنگ‏دل و سخت‏گیر را فاقد توانایی مردم داری برشمرد و افزود: این چنین افرادی نمی توانند به جذب ‏نیروهای انسانی بپردازند زیرا رهبری و مدیریت صحیح با جذب و عطوفت همراه است.

,

امام جمعه رزن رافت را از دیگر مبانی رهبری جامعه دانست و گفت: باید دست‏ شکست ‏خوردگان در جنگ و گنهکاران شرمنده را گرفت و جذب کرد (با توجه به این که شان نزول آیه مذکور در مورد ندامت فراریان مسلمان در جنگ احد نازل شده است).

,

منصوری مشورت با مردم را یکی دیگر از خصلت‏ های نیک، پیوند دهنده و موجب ‏انسجام دانست و اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) واجد تمامی این صفات برجسته بودند و توانستند جامعه اسلامی را به خوبی مدیریت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه