اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نمازجمعه استان کرمان عنوان شد؛

کمک به نیازمندان، اصلی‌ترین هدف سپاه است/ عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست

کمک به نیازمندان، اصلی‌ترین هدف سپاه است/ عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست
ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند: کمک به نیازمندان و محرومین یکی از اصلی ترین و مهمترین اهداف سپاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در برخی از شهرستان های استان کرمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه نرماشیر: رزمایش کمک مؤمنانه، جنگ با آمریکاست/ کمک به نیازمندان اصلی ترین هدف سپاه است

, امام جمعه نرماشیر: رزمایش کمک مؤمنانه، جنگ با آمریکاست/ کمک به نیازمندان اصلی ترین هدف سپاه است, امام جمعه نرماشیر: رزمایش کمک مؤمنانه، جنگ با آمریکاست/ کمک به نیازمندان اصلی ترین هدف سپاه است,

حجت الاسلام و المسلمین روح الله ایرانژاد درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان گفت: کمک به نیازمندان و محرومین یکی از اصلی ترین و مهمترین اهداف سپاه است.

,

امام جمعه شهرستان‌ نرماشیر با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه یک جنگ با آمریکا است، عنوان کرد: کمک به نیازمندان و محرومین مشت محکمی بر دهان استکبار است.

,

وی تأکیدکرد: مردم عزیز ما حمایت از کالای ایرانی و استفاده از کالاهای ایرانی را مهم بدانند و زندگی های خود را با اقلام و اجناس ایرانی تجهیز کنند.

,

خطیب جمعه نرماشیر در پایان اسرائیل را مهره سوخته دانست و خاطر نشان کرد: کشور ایران‌ برای اسرائیل تهدیدی جدی است و آنها از اقتدار کشور ایران‌ بسیار هراس دارند.

,

امام جمعه بردسیر: عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست

, امام جمعه بردسیر: عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست, امام جمعه بردسیر: عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست,

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان برای رسیدن به اقتدار ملی سه ضلع فرهنگ، اقتصاد و قدرت دفاعی را مطرح کردند که باید در این سه مسئله قوی عمل کنیم که متأسفانه در بحث فرهنگ و ثبات اقتصادی بسیار ضعیف عمل شده است.

,

وی افزود: تنها ضلعی که می توان به جرأت گفت خوب کار شده، توان دفاعی است که همین یک ضلع باعث اقتدار ما در منطقه شده است.

,

حجت الاسلام کرمانی بیان کرد: عقلانیت انقلابی به معنای ترس نیست و ترسوها دستگاه محاسباتی ذهنشان ضعیف می شود و در تصمیم گیری ها نیز ضعیف هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در بحث کرونا شرایط خوبی نداریم گفت: تخت های بیمارستانی رو به تکمیل و آمار مبتلایان به سرعت رو به افزایش است؛ ولی متاسفانه شاهد حضور بی تفاوت برخی مردم در مناطق گردشگری هستیم.

,

امام جمعه بردسیر ضمن قدردانی از کسانی که رعایت می کنند، تاکید کرد: با پایان ماه صفر و شروع برخی مراسم های عروسی، از همه مردم درخواست می کنیم که مراقب خود و دیگران در این موج سوم و خطرناک باشند.

,

وی افزود: بحث اقتصاد و افزایش بدون نظارت قیمت ها جَو روانی و دغدغه در جامعه ایجاد کرده است.

,

خطیب جمعه بردسیر هفته وقف را گرامیداشت و خاطر نشان کرد: امامزاده سید محمد (ع) شاید تنها امام زاده ای است که موقوفات ندارد؛ بنابراین از مردم درخواست داریم تا نسبت به وقف برای این آستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

امام جمعه فاریاب: مردم فرق عقلانیت و ترسو بودن را می دانند

, امام جمعه فاریاب: مردم فرق عقلانیت و ترسو بودن را می دانند, امام جمعه فاریاب: مردم فرق عقلانیت و ترسو بودن را می دانند,

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر باید الگوی خود را پیامبر اکرم (ص) قرار دهیم، گفت: اگر کسی ائمه معصومین علیه السلام  را الگوی زندگی خود قرار ندهد سر از ولایت شیطان در می آورد.

,

امام جمعه فاریاب الگو پذیری را رفع شبهات، تحرک و پویایی دانست و بهترین الگو در عرصه اخلاقی،اجتماعی، سیاسی و جنگ را پیامبر اسلام (ص) معرفی کرد و ادامه داد: هجرت پیامبر از مکه به مدینه تشکیل حکومت برای مبارزه با ظلم در سطح جهانی بود.

,

وی در مورد صلح امام حسن (ع) اظهار کرد: موقعیت امام حسن با زمان ما تفاوت اساسی دارد؛ صلح امام حسن(ع) صرف یک مسئله داخلی بود و در مقابل کفار و دشمنان خارجی متفق القول بودند ولی در زمان حال مسئله مذاکره با دشمن خارجی و استکبار است.

,

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: امام حسن یار، یاور و قوای مسلح نداشت؛ ولی در زمان ما قوای مسلح و مقتدر وجود دارد، امام حسن با صلح خود می خواست چهره واقعی معاویه را بر ملا کند و در زمان ما چهره دشمن کاملا شناخته شده است و در زمان امام حسن مردم بصیرت نداشتند اما در این زمان مردم عزیز کشور درک سیاسی و بصیرت دارند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ما هدف آمریکا در آتش بیاری معرکه ارمنستان و آذربایجان را می دانند که میخواهد جنگ را به آسیای میانه بکشد، عنوان کرد: مردم ما ماهیت اف ای تی اف را میدانند.

,

وی افزود: هدف دشمن این است که حتی از تعداد تراکنش های بانکی مردم و مقدار وجوهاتی که مردم به حساب دفاتر مراجع می پردازند سر در آورد، هدف تضعیف جبهه مقاومت و کشاندن جنگ به داخل مرزها ونهایتا تسلیم شدن در مقابل آنان است.

,

امام جمعه شهرستان فاریاب خاطر نشان کرد: مردم فرق عقلانیت و ترسو بودن و فرار کردن را می دانند، مفهوم شجاعت را می‌فهمند، اقتضای عقلانیت را در عدم اعتماد به دشمن و توکل بخداوند متعال می‌داند.

,

امام جمعه ارزوئیه: کسانی که معنای عقلانیت را واژگونه درک می‌کنند، به دنبال تحرف هستند.

, امام جمعه ارزوئیه: کسانی که معنای عقلانیت را واژگونه درک می‌کنند، به دنبال تحرف هستند., امام جمعه ارزوئیه: کسانی که معنای عقلانیت را واژگونه درک می‌کنند، به دنبال تحرف هستند.,

حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف منصوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی ابراز کرد: اینکه عده‌ای امروز در برابر دشمن منفعل هستند، حق اینکه از عقلانیت حرف بزنند ندارند، در حقیقت تاکید امام خامنه‌ای مدظله العالی با یک تدبیر به‌جا و موقع است و کسانی که معنای عقلانیت را واژگونه درک می‌کنند و در بین عموم جا می‌اندازند بدنبال تحرف هستند.

,

امام جمعه ارزوئیه تصریح کرد: عقلانیت با مبارزه با خواسته‌های نفسانی همراه است و منافاتی با راحت طلبی و قدرت طلبی ندارد و کسانی مبنای عقلانیت سخن رهبر معظم انقلاب را درک کنند که با محاسبه‌ درست و همراه با شجاعت در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

,

امام جمعه ریگان: متولیان فرهنگی باید گوش به فرمان ولی امر باشند

, امام جمعه ریگان: متولیان فرهنگی باید گوش به فرمان ولی امر باشند, امام جمعه ریگان: متولیان فرهنگی باید گوش به فرمان ولی امر باشند,

حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه های نماز جمعه ریگان گفت:دشمنان نمی‌تواند این وحدت ما را ببینند لذا از ضعف خودشان است که شیعه و سنی را به خاک و خون می کشند و جنایت می کنند.

,

امام جمعه ریگان با بیان اینکه ما ملت امام حسینیم و ملت شریف ایران ترس از دشمن ندارد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشده است و بهترین عزیزانمان را در جنگ از دست دادیم.

,

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی شهرستان، استان و جهان باید حرف ولی امر مسلمین را گوش کنند، افزود: عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست، ترسوها عاقل نیستند چرا که با آمدن ترس عقل انسان ضایع میشود. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند.

,

رضا زاده تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان بسیارزحمت می کشند و جهاد کردند و در این بیماری کنار مردم بودند.

,

امام جمعه ریگان با بیان اینکه ایران به بن بست نرسیده است، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی پشت سر ولی امر مسلمین جهان پیروز است.

,

امام جمعه ماهان: فشار حداکثری اقتصادی و تحریم ها علیه کشورها یک جنایت است

, امام جمعه ماهان: فشار حداکثری اقتصادی و تحریم ها علیه کشورها یک جنایت است, امام جمعه ماهان: فشار حداکثری اقتصادی و تحریم ها علیه کشورها یک جنایت است,

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در این روزها استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و قوام فرهنگی و قدرت دفاعی را ارکان اقتدار ملی برشمرده است.

,

امام جمعه ماهان با بیان اینکه بدترین کار دشمن اشتباهات محاسباتی آنان است و به گونه ای جلوه می دهند که باید صلح صورت بگیرد، عنوان کرد: نیروهای ما همه مکتبی، ولایت پذیر و دارای بصیرت هستند.

,

وی ادامه داد: باید از افرادی که می خواهند صلح کنند پرسید شما تا حالا جنگ کرده اید؛ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ارتشی ها و سپاهیان کشورمان نگاهشان به رهبر فرزانه انقلاب است 

,

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده تصریح کرد: می بینیم که دشمنان علیه نیروهای موشکی تبلیغ می کنند و این یعنی محاسبات ما درست است و آن ها ترسیده اند

,

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: فشار حداکثری اقتصادی و تحریم ها علیه کشورها یک جنایت است.

,

امام جمعه ماهان در پایان خاطر نشان کرد: به کوری چشم دشمنان، با عزم ملی بر مشکلات فاقد خواهیم آمد و فشار حداکثری آمریکا به روسیاهی آمریکا منتهی خواهد شد.

,

امام جمعه فهرج: مشکلات اقتصادی زائده خیانت های درون کشور است

, امام جمعه فهرج: مشکلات اقتصادی زائده خیانت های درون کشور است, امام جمعه فهرج: مشکلات اقتصادی زائده خیانت های درون کشور است,

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ترس و واهمه دشمن از اقتدار ملت ایران گفت: هدف اصلی استکبار از فشارهای حداکثری پایین آوردن عزت و شرافت ایران اسلامی است.

,

وی با تحسین توان دفاعی کشور گفت: اگر امروز ما ذره ای در بحث دفاعی ناتوان بودیم مورد آماج حملات دشمن در منطقه قرار می گرفتیم.

,

ابراهیمی در ادامه از به خطر افتادن امنیت اقتصادی، نظامی و سیاسی به عنوان ۳ ضرر بارز FATF در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: به عقل افرادی که در درون کشور حرف از FATF می زنند باید شک کرد چرا که مشکلات اقتصادی زائده خیانت های درون کشور است.

,

امام جمعه رابر: مناقشه ایران با شیطان بزرگ، مسئله ای خارجی است

, امام جمعه رابر: مناقشه ایران با شیطان بزرگ، مسئله ای خارجی است, امام جمعه رابر: مناقشه ایران با شیطان بزرگ، مسئله ای خارجی است,

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تسلیت فرارسیدن رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام مجتبی(ع) و شهادت امام رئوف علی بن موسی(ع) گفت: پیامبر (ص) نسبت به دوران پس از رحلتشان نسبت به سه چیز برای مردم اظهار نگرانی کردند.

,

امام جمعه رابر افزود: نخستین دغدغه و نگرانی پیامبر(ص) از آینده جامعه بعد از رحلت خود ضلالت و گمراهی بعد از معرفت است و دومین عامل نگرانی های پیامبر فتنه های گمراه کننده همان فتنه های که امیرالمومنین (ع) را ۲۵ سال خانه نشین کرد و سومین عامل نگرانی های پیامبر گرایش مردم به شهوت جنسی و شهوت شکم است.

,

وب بیان کرد: شبهه ای که این روزها برخی جریان های معدوم الحال داخلی برای دوستی، ارتباط و مذاکره با آمریکا همان شیطان بزرگ، دشمنی که دشمنی آن برای انقلاب اسلامی دیرینه است.

,

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: تحریف رویداد صلح امام حسن مجتبی (ع) و همانند سازی شرایط امروز کشور با صلح است؛ اینکه امام حسن مجتبی(ع) صلح کردن پس ما هم به دنبال صلح باشیم؛ اما نه شرایط جمهوری اسلامی ایران مشابه آن زمان امام مجتبی (ع) است و نه مقتضیاتی که منجر به آن صلح شد در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران موجود است.

,

وی افزود: صلحی که بر امام تحمیل شد با شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا متفاوت است، خاطر نشان کرد: موضوع مناقشه امام حسن مجتبی (ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود، مسلمانان صدر اسلام در برابر کفاو مشرکین ید واحده داشتنداما مسئله و مناظره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ یک اختلاف داخلی نیست بلکه یک مناقشه خارجی است.

,

امام جمعه عنبرآباد: لزوم توجه همگان به مسئله امنیت

, امام جمعه عنبرآباد: لزوم توجه همگان به مسئله امنیت, امام جمعه عنبرآباد: لزوم توجه همگان به مسئله امنیت,

حجت الاسلام و المسلمین حسین فضیلتی نیا ضمن توصیه به تقوای الهی و تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: سخنرانی رهبری یک سخنرانی تمام عیار و جامع، در زمانی مناسب بود که روح این سخنرانی توکل و اعتماد به خدا و باور به مردم و عقلانیت و امید بود.

,

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: گرچه مخاطب حاضر در صحنه، افسران آینده کشور اسلامی هستند، اما در شرایط کنونی که در اطراف ایران اسلامی آتش جنگ و ناامنی شعله ور است و یکی از اهداف اصلی دشمن برهم زدن امنیت است، باید همگان به موضوع امنیت توجه کنیم که اگر امنیت نباشد عدالت و دانش ورزی و ارزش های دیگر مادی و معنوی هم نخواهد بود.

,

وی افزود: معظم له خیلی بجا فرمودند" عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست. ترسوها عاقل نیستند چراکه با آمدن ترس، اولین چیزی که زائل خواهد شد عقل است. بنابراین ترسوها بخاطر این که دستگاه محاسباتیشان برهم می خورد نباید از عقلانیت حرف بزنند و نباید در مصدر تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار بگیرند. ترسوها تهدیدها را بزرگنمایی و کوچکنمایی میکنند. یکی از نشانه های انسان عاقل این است که تهدیدها را به اندازه ی خودشان میبینند نه بزرگتر و نه کوچکتر:.

,

حجت الاسلام فضیلتی نیا بیان کرد: جریان تحریف در کشور متاسفانه همواره تلاش کرده تا محاسبه غلط ناشی از ترس را عقلانیّت و محاسبه درست همراه با شجاعت را بی عقلی، تندروی و تصمیم احساسی معنا کند.

,

امام جمعه راور: وقف؛ توفیق بزرگی است

, امام جمعه راور: وقف؛ توفیق بزرگی است, امام جمعه راور: وقف؛ توفیق بزرگی است,

حجت الاسلام علی تویسرکانی ضمن تسلیت سالروز شهادت پیامبر اسلام (ص ) و امام حسن مجتبی (ع)و سالروز شهادت مظلومانه حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع ) و گرامیداشت هفته ناجا گفت: امروز به حمدالله نیروهای مسلح و انتظامی ما در یک جایگاهی قرار دارند که مایه افتخار و سربلندی ما هستند.

,

امام جمعه راور اظهار داشت: حجم توطئه بسیار زیاد است به قدری که اگر مردم عادی می دانستند به چه میزان دشمن توطئه می کند ناامید و مایوس می شدند ولی به حمدالله با رشادت، قدرت و اقتدار کشف و خنثی می شوند.

,

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: دشمنان حتی در دل کشورهایی که در اتاق فکر می خواهند فضای ناامنی را در کشور بوجود بیاورند و افرادی را تربیت می کنند و ماموریت می دهند که در داخل کشور مسائل امنیتی بوجود بیاورند، از همانجا کشف و به مجرد اینکه وارد ایران می شوند سر مرزها دستگیر می شوند و در دام نیروهای امنیتی و انتظامی قرار می گیرند.

,

حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه به مناسبت هفته وقف بیان کرد: وقف؛ توفیق بزرگی است، کسانی که توانش را دارند ضمن آینده نگری و رسیدگی به خانواده بخشی از اموالشان را برای خودشان بگذارند.

,

وی خاطر نشان کرد: درست است که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند اما اتفاقا در همین شرایط سخت باید از مالمان بگذریم تا خداوند نیز گشایشی ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه