اخبار داغ

قحطی سـبد میوه در سی‌سخت؛ قطب تولید میوه کهگیلویه و بویراحمد

قحطی سـبد میوه در سی‌سخت؛ قطب تولید میوه کهگیلویه و بویراحمد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شهرستان دنا یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویر احمد است که در 35 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد و یکی از مناطق پر گردشگر استان است که سالانه بیش از 50 هزار تن سیب و انگور تولید کرده و بخش قابل توجهی از نیاز های بازار را تامین می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با توجه به سرد شدن هوا در این منطقه، در روز هایی که مردم شهرستان دنا همچنان مشغول برداشت محصولات انگور و سیب خود هستند، باغداران با مشکلاتی روبرو شده اند که نیاز به مساعدت مسئولان برای جلوگیری از خسارت بیشتر به این باغداران است.

,

برداشت میوه در باغ های شهرستان دنا و روستا های اطراف آن، سالانه بخش قابل توجهی از نیاز بازار را تامین می کند که در این روزها با مشکلاتی  اعم از کمبود سبد، هزینه بالای کرایه ماشین باربری، فرا رسیدن سرما و عدم برداشت بخش قابل توجهی از این محصولات، گرانی سبد و ... دست پنجه نرم می کند.

,

, ,

قحطی سـبد میوه در قطب تولید میوه استان

, قحطی سـبد میوه در قطب تولید میوه استان, قحطی سـبد میوه در قطب تولید میوه استان,

کمبود سبد یکی از مشکلات اساسی این باغداران برای برداشت محصولات خود است، و از طرفی گرانی بیش از اندازه این سبد ها در بازار های آزاد دغدغه های این باغداران را افزایش داده و در برخی موارد منجر به خساراتی به این باغداران شده است.

,

گفتنی است کارخانه ی سبد سازی واقع در "دشت بازار" سی سخت در طول سال به صورت شبانه روزی مشغول کار است و دپو سازی سبد را انجام می دهد، ولی با این وجود و با توجه به حجم بالای محصولات، باغداران این منطقه در حال حاضر با کمبود سبد در این شهرستان مواجه هستند.

,

, ,

با توجه به صحبت هایی که با یکی از کارخانه های سبد سازی صورت گرفت مشخص شد علت بالا رفتن قیمت های سبد از 3 هزار تومان به 6 هزار تومان افزایش هزینه های مواد اولیه برای تولید سبد است.

,

 روزهای سخت باغداران دنا نشین و آزمون حیاتی مسئولان

,  روزهای سخت باغداران دنا نشین و آزمون حیاتی مسئولان,  روزهای سخت باغداران دنا نشین و آزمون حیاتی مسئولان,

یکی از راننده های سایپا که خود نیز از باغداران این شهرستان است در گفتگو با این پایگاه خبری از افزایش هزینه ها و استهلاک ماشین های باربری، عدم حمایت های لازم برای پایین آوردن این هزینه ها، عدم صدور بیمه نامه برای ماشین های بابری سایپا و از طرفی فرارسیدن سرما و عدم فروش محصولات گلایه کرد و گفت: انتظار ما این است مسئولین مربوطه نسبت به این مشکلات تدبیر های لازم را داشته باشند تا باغداران در زمان برداشت محصولات خود با این مشکلات مواجه نشوند.

,

هزینه های بالای کرایه ماشین برای انتقال این محصولات به میدان های میوه و تره بار در سایر استان ها با توجه به عدم وجود میدان میوه تربار در استان، موضوع دیگری است که هزینه های باغداران را به شدت بالا برده و در این بین باغداراران که بعد از یک سال تلاش های گاه و بی گاه برای به ثمر رسیدن این محصولات را داشته اند، امروز با این همه تورم و گرانی روبرو شده و از طرفی محصولات خود را باید به قیمت های پایین ارائه دهد تا از خرابی و از بین رفتن محصولات خود جلوگیری کند.

,

, ,

جهادکشاورزی دقیقا کجای ماجرا قرار دارد؟!

, جهادکشاورزی دقیقا کجای ماجرا قرار دارد؟!, جهادکشاورزی دقیقا کجای ماجرا قرار دارد؟!,

از جمله معظلات پیش روی باغداران منطقه می توان بهنبود سردخانه با قابلیت دپو سازی این محصولات و جلوگیری از خراب شدن محصولات، نبود کارخانه های صنایع تبدیلی، نبود میدان میوه و تر بار است که این موضوعات را از مسئولین مطالبه دارند و یاد آور شعار های انتخاباتی نماینده های مجلس و شوراهای شهر شدند و خواستار پیگیری این وعده ها شدند که برخی از نیاز های اساسی این منطقه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه