اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه هرمزگان عنوان شد؛

پیامبر اکرم (ص) بهترین الگوی سعادت زندگی دنیا و آخرت/با زبان هنر امر به معروف و نهی از منکرکنیم

پیامبر اکرم (ص) بهترین الگوی سعادت زندگی دنیا و آخرت/با زبان هنر امر به معروف و نهی از منکرکنیم
یکی از شایسته ترین الگوهای خداوند برای بشریت پیامبر اکرم (ص) است پیامبری که هم خلق عظیم و هم رحمه للعالمین است و به یقین برای شما در زندگی رسول خدا الگویی نیکو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر درست باشد می تواند اثرات مثبت خود را بر جای بگذارد فردی که این کار را انجام می دهد باید درک درستی از مخاطب داشته باشد، بداند فرد در چه شرایط سنی، تحصیلات، موقعیت و تمایلات و گرایشات است شناخت مخاطب به کمک می کند تا امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دشمن در امربه معروف و نهی از منکر یک برنامه سازمان یافته را دنبال می کند افزود: که باید متناسب با آنها ما نیز تشکیلاتی و جمعی کار کنیم و به تعبیر قرآن‌هم مثنی و هم فردی کار شود که کار تشکیلاتی باید از دولتی شدن خارج و به سمت مردمی شدن پیش برود؛ یک شبکه تشکیلاتی مردمی و دفاع عقلی که در مقابل منکرات دشمن تاثیرگذار عمل می کند.

,

عبادی زاده ادامه داد: گاهی اوقات در جامعه معلول را می بینیم اما ازعلت غفلت می کنیم، مواد مخدر ریشه غفلت است که تبدیل به یک امر عادی شده است، بیکاری ریشه منکرات است که می تواند منشا بسیاری از منکرات آسیب های اجتماعی باشد که از آن غفلت کرده ایم در صورتی که باید ریشه را بخشکانیم.

,

وی تصریح کرد: دراثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر نباید عجله نداشته باشیم، یک تذکر کافی نیست و باید به تدریج و آهسته انجام می شود، پیامبر اسلام(ص) در مدت ۲۳ سال فضای جاهلیت را تغییر داد و به یک باره این کار انجام نشد، خداوند مشروبات الکی و ریا هرکدام را در ۴ مرحله و به آرامی بربندگان تحریم می کند.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نباید انتظار داشته باشیم آثار امر به معروف و نهی را در جامعه و فرد به صورت آنی مشاهده کنیم، امر به معروف و ئهی از منکر با یک تذکر تمام نمی شود حتی در برخی موارد نیز از روش های غیر مستقیم استفاده کنید روش های مستقیم جواب نمی دهد.

,

نقش مثبت هنرمندان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر

, نقش مثبت هنرمندان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر, نقش مثبت هنرمندان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر,

عبادی زاده ادامه داد: در ترویج امر به معروف و نهی از منکر مایوس نشوید و برای به ثمر رسیدن آن تکرار کنید و آن را ادامه دهید و مطئن باشید آثر خود را می گذارد، خدا در سوره الرحمن پس از اعلام هر نعمتی انکار و عدم انکارآن از طرف جن وانس را تکرار می کند.

,

وی با بیان اینکه با زبان هنر امر به معروف کنیم، خاطرنشان کرد: در به نتیجه رسیدن امر به معروف و نهی از منکر از ابزار هنر استفاده کنید، هنرمندان با استفاده از شعر، قصه، فیلم، کارهای هنری و نمایشی می توانند در ترویج و آثار مثبت آن اثر گذار باشند همچنین بیان فضلیت ها و خوبی های مردم را نیز مطرح کنید، مردم دارای فضیلت هایی هستند که گاهی خود از آن غافل هستند.

,

وقف؛ انسان را زنده نگه می دارد

, وقف؛ انسان را زنده نگه می دارد, وقف؛ انسان را زنده نگه می دارد,

امام جمعه بندرعباس با تاکید براینکه وقف انسان را زنده نگه می دارد و نباید از آن غفلت کنیم، اظهار کرد: وقف مسئله مهمی است که جزء فضلیت های مردم هرمزگان است و از قدیم نسبت به این اصل مبارک اسلام توجه داشتند، وقف حتی از صدقه و قرض الحسنه نیز بالاتراست زیرا صدقه جاریه بوده و زمانی که انسان از دنیا می رود اما نامه عمل او باز است و مومنین می توانند از آن موقوفه استفاده می کنند که به پاداش الهی می رسد.

,

عبادی زاده افزود: برخی تصور می کنند وقف مختص ثروتمندان است درصورتی که اینگونه نیست،وقف برای ترویج فرهنگ مهدویت، حل مشکلات ازدواج و مسکن و و هر نیتی است که فرد موقوفه دارد، می توانید قسمتی از مال خود را وقف کنید یا اگر باغ و ملک ندارید از روش وقف گروهی استفاده کنید، مالی را جمع آوری کرده و آن را در راه خدا وقف کنید، اداره اوقاف نیز این کارها را به مردم گزارش دهد تا بدانند که در چه راهی و ازطرف چه کسی بوده است که ترویج فرهنگ وقف را نیز در پی دارد.

,

سهم مردم هرمزگان در بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اندازه توان آن‌ها است

, سهم مردم هرمزگان در بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اندازه توان آن‌ها است, سهم مردم هرمزگان در بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اندازه توان آن‌ها است,

وی در پایان با دعوت از مردم هرمزگان برای بازسازی حرم حضرت زینب(س) ادامه داد: به نمایندگی از مردم هرمزگان به سوریه رفتیم تا وضعیت عمرانی حضرت زینب(س) که با مشکل مواجه است را بررسی کنیم، عنایت الهی و اهل بیت(ع) به این مردم شده است تا بازسازی شبستان حرم حضرت زینب(س) به نام هرمزگانی ها باشد.

,

عبادی زاده تصریح کرد: از مردم ولایتمدار، زن، مرد و جوان هرمزگانی می خواهیم که در بازسازی حرم حضرت زینب (س) مشارکت کنند، دست زوری وجود ندارد و مقدار کمک ها هم اهمیتی ندارد، مهم سبقت گرفتن در کار خیر و برپایی و شور و نشاط برای بازسازی این حرم مقدس است، ستادهای بازسازی حرم زینب(س) در استان فعال می شود و سهم هر شهرستان نیز مشخص خواهد شد، تا مادامی که مردم هستند سراغ غیر مردم و دستگاه ها نخواهیم رفت.

,

واگذاری رابطه ای اراضی ملی در سیریک ظلم و ستم به بومیان است

, واگذاری رابطه ای اراضی ملی در سیریک ظلم و ستم به بومیان است, واگذاری رابطه ای اراضی ملی در سیریک ظلم و ستم به بومیان است,

حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت شهرستان سیریک در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست ، ترسوها  عاقل نیستند برای اینکه با آمدن ترس اولین چیزی که از بین میرود و زادل می شود عقل است ، ترسوها تهدید را بزرگ نمایی و کوچک نمایی می کنند لذا از نشانه های عقلانیت انقلابی تحلیل درست از قوت ها و ضعف هاست.

,

امام جمعه موقت شهرستان سیریک افزود: یکی از از مسائل نگران کننده در شهرستان سیریک واگذاری اراضی ملی برای غیر بومیان است مسئله ای که امروز باعث نا رضایتی بسیار از مردم شهرستان شده و جالب اینجاست که این اراضی برای مردم و سرمایه گذاران شهرستان توجیح اقتصادی و قابل واگذاری نیست اما برای غیر بومیان و آقا زاده ها به نام سرمایه گذار هکتار ها از سرمایه مردم اینجا واگذار می شود و کسی هم پاسخگو نیست.

,

وی ادامه داد: راه برخورد با قاچاق در دریا نیست و اگر کسی می خواهند با قاچاق برخورد کند باید از کف شروع کند برخورد این شکلی با قاچاق برای نظام هزینه دارد و مردم را نسبت به رفتارهای نسنجیده برخی مسئولان در مبارزه با قاچاق بدبین می کند، جلو قاچاق را باید قانونی بگیرند .

,

خلیلی یادآور شد: یکی از مسائل مهم  جامعه امروزه ما ، مسئله جمعیت است که این روز ها در جامعه مورد بحث و اختلاف نظر است مسئله ای بسیار مهم و تاثیر گذار در قوام و دوام جامعه، مسئله ای  که باید به شکل عمیق و عملی حل شود و گره ای که در حال حاضر بعلت مشگلات مختلف بویژه  اقتصادی گیربان گیر مسئله فرهنگی جامعه شده باید مرتفع شود.

,

پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوی سعادت زندگی دنیا و آخرت است

, پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوی سعادت زندگی دنیا و آخرت است, پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوی سعادت زندگی دنیا و آخرت است,

خطیب نماز جمعه شهرستان سیریک گفت: چرا امروز در جامعه سن ازدواج افزایش یافته و برای چه خانواده ها دنبال تک یا دو فرزندی هستند باید مسئولان آستین همت بالا بزنند و ببینند برای گره گشایی این معضل فرهنگی جامعه راه حل اساسی پیدا کنند که یکی از راه حل های آن تسهیل ازدواج آسان برای جوانان است.

,

وی ضمن تسلیت رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و دو فرزند گرامشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و امام رئوف حضرت رضا(ع)خاطرنشان کرد: یکی از شایسته ترین الگوهای خداوند برای بشریت پیامبر اکرم (ص) است پیامبری که هم خلق عظیم و هم رحمه للعالمین است و به یقین برای شما در زندگی رسول خدا الگویی نیکو است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه