اخبار داغ

به مناسبت گرامیداشت دهه وقف صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی انجمن یاوران وقف در شهرستان بهمئی+تصاویر

برگزاری نشست تخصصی انجمن یاوران وقف در شهرستان بهمئی+تصاویر
نشست تخصصی انجمن یاوران وقف بهمئی صبح امروز در شهر لیکک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  در دومین روز از دهه وقف که عنوان آن"نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت" است، نشست تخصصی وقف با فعالان حوزه فرهنگی و قرآنی، در محل اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهمئی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس ,

در این نشست سید عبدالرحیم موسوی اصل، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهمئی، با اشاره به آیات قرآن کریم، عنوان کرد : واژه وقف در قرآن نیامده، اما انفاق و کار خیر چندین بار در قرآن تکرار شده و بر ضرورت آن تاکید گردیده است. به همین دلیل می بایست فعالیت های بیشتری در خصوص فرهنگ سازی وقف صورت بگیرد، تا این مهم تبدیل به یک ضرورت در جامعه شود.

,

, ,
علی دهقان، کارشناس فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اوقاف و امورخیریه بهمئی، ضمن تشکر از اعضای انجمن یاوران وقف، به دلیل فعالیت های فرهنگ سازی که انجام می دهند، از جمله مسابقه ای که به همین دلیل در فضای مجازی برگزار کرده اند، عنوان نمود؛ با توجه به پیگیری های انجمن یاوران وقف و اداره اوقاف بهمئی، برای اولین بار در این شهرستان در یک سال گذشته، کلنگ موقوفه درآمدزایی در آن زده شد و پس از آن نیز شاهد شروع به ساخت دومین موقوفه درآمدزا در این شهرستان بودیم.
,
 
,
 
,
 
,
دهقان در ادامه افزود، برای به ثمر رسیدن هر چه سریعتر این دو موقوفه، نیازمند همکاری و مساعدت همه ی مردم هستیم.
,
 
,
 
,
مجتبی صلاحی نژاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی، در این نشست به ظرفیت های مشترک دو اداره در خصوص مسائل فرهنگی اشاره کرد و عنوان نمود؛ می بایست تعامل بیشتری در خصوص بهره برداری فرهنگی از فضای امامزادگان صورت بگیرد و از افراد خیر جهت توسعه، مرمت و ساخت این مکان ها کمک بگیریم تا بتوانیم بستر مناسبی جهت ترویج فرهنگی قرآن و عترت فراهم کنیم.
,
 
,
 
,
علی نظر شکیبازاده، مداح اهل بیت، مربی قرآن و مسئول فرهنگی امامزاده بابا احمد (ع)، ضمن تشکر از واقفینی که سنگ بنای دو موقوفه درآمدزا را در شهرستان گذاشتند، عنوان کرد؛ هر دو موقوفه نیت قرآنی هم دارند ولی با توجه به نیازهای موجود، می بایست تلاش کرد تا موقوفه های جدیدی ایجاد شود.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام سید احسان ایزددوست، مسئول فرهنگی امامزادگان سید ابراهیم (ع) و سید اسدالله (ع) در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: می بایست نیازهای امروز جامعه شناسایی شود و نیت واقفین به سمت آنها هدایت شود.
,
 
,
 
,
فاطمه کریمیان، از مربیان قرآنی حاضر در جلسه، گزارشی از وضعیت قرآن آموزان در این شهرستان ارائه کرد و با توجه به کمبودهای موجود، ابراز امیدواری کرد که، هرچه سریعتر این دو موقوفه به اتمام برسند و مورد بهره برداری قرار بگیرند.
,
 
,
 
,
سید فخرالدین ایزدگشب، شاعر و مداح اهل بیت، ضمن تشکر از اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهمئی، به دلیل اینکه در یک سال گذشته تحول و نوآوری هایی در فعالیت های فرهنگی این شهرستان ایجاد کردند، ابراز امیدواری کرد که این جلسات و فعالیت ها مستمر باشد و با تغییرات در نیروی انسانی این اداره، مجدد به روال سابق بر نگردد. همچنین ایزدگشب افزود؛ می بایست ما نیز احساس تعهد بیشتری به مسائل فرهنگی و وقف داشته باشیم و کمک کنیم فعالیت ها جدی تر پیگیری شود.
,
 
,
 
,
در پایان نیز از فعالین فرهنگی و قرآنی، آقایان علی نظر شکیبازاده، سید احسان ایزددوست، سید علمدار تقوی، سید فخرالدین ایزدگشب و خانم ها فاطمه کریمیان، فاطمه زهرا مومن نژاد و افسون شجاعی که با اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهمئی در ارتباط بودند، تقدیر به عمل آمد و به آنها لوح سپاس، همراه با هدایای نقدی و فرهنگی اهدا شد.
,
 
,
, ,
 
,
تصاویر تکمیلی خبر:
, تصاویر تکمیلی خبر:,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه