اخبار داغ

یادداشت/

آقای روحانی لطفاً توهین نکنید!

آقای روحانی لطفاً توهین نکنید!
امروزه برخی شخصیت‌های سیاسی که در خوشبینانه ترین حالت ممکن، از حوادث تاریخی کم اطلاع هستند و ما فعلاً آنها را به تحریف تاریخ متهم نمی‌کنیم درصددند برای توجیه شکست های دیپلماتیک و خوش خیالی مفرط نسبت به دشمنان راهبردی، از مصادیق تاریخی بهره ببرند. همان هایی که بر خلاف عقل سلیم همه راهکارهای حل معضلات را در امید به امضای دشمنان تاریخی و نشاندار تعریف کرده و هنوز هم عبرت نگرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ جواد بیژنی تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در یادداشتی نوشت: همگان می دانند که اسلام دین صلح و دوستی است و پیامبر اسلام پیام آور رحمت برای عالمیان است.جنگ در قاموس اسلام و ادیان توحیدی یا دفاعی است یا ابتدایی (تهاجمی) فلسفه جهاد دفاعی که مشخص است، جهاد ابتدایی نیز برای برداشتن موانع توحید و طاغوت ها و تنها در دوره حضور معصوم به عنوان ولی الله اعظم و با اجازه از او اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 جنگ های امام علی و امام حسن (ع)با معاویه جنگی داخلی از سر ناچاری و اضطرار بوده است و بنا به دستور قرانی در سوره الحجرات آیه ۹ می باشد، آنجا که فرمود: «وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّىٰ تَفِیءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ» (ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺠﻨﮕﻨﺪ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺻﻠﺢ ﻭ ﺁﺷﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻴﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﺪ ، ﺑﺎ ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﻜﻢ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ . ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ، ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻑ ، ﺻﻠﺢ ﻭ ﺁﺷﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻴﺪ ; ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺍﺩﮔﺮﻱ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻪ ﺳﺎﺯﻳﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺩﮔﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ) چرا که یک طرف ماجرا دست به طغیان گری و فتنه زده است که وحدت مسلمین را نشانه رفته و جنایتهای فراوانی مرتکب شده، به ویژه طی سال های ۳۸ تا چهلم هجری یعنی دوره بعد از جنگ صفین که از آن به غارات یاد شده است.

,

 امام حسن (ع) بر اساس تشخیص درست و البته همراهی اولیه یاران لازم بود که فتنه شام را به عنوان اولویت اول دنیای اسلام سرکوب نماید، به رغم همراهی اولیه، در ادامه کار سستی یاران، خیانت برخی فرماندهان و دنیا طلبی اغلب مردم، امام حسن برای حفظ جان مؤمنین و سلسله هدایت مجبور به صلح با معاویه شد، ایشان در معاهده صلح مفاد را به گونه‌ای طراحی کردند که حداقل خسارت ها به اسلام و مسلمین وارد آید و در صورت نقض آنها رسوایی بنی امیه را فریاد بزند، که همین گونه هم شد.

,

امروزه برخی شخصیت‌های سیاسی که در خوشبینانه ترین حالت ممکن، از حوادث تاریخی کم اطلاع هستند و ما فعلاً آنها را به تحریف تاریخ متهم نمی‌کنیم در صدد هستند برای توجیه شکست های دیپلماتیک و خوش خیالی مفرط نسبت به دشمنان راهبردی، از مصادیق تاریخی بهره ببرند. همان هایی که بر خلاف عقل سلیم همه راهکارهای حل معضلات را در امید به امضای دشمنان تاریخی و نشاندار تعریف کرده و هنوز هم عبرت نگرفته اند.

,

جناب آقای روحانی در توجیه صلح امام حسن (ع) به خواست اکثریت استناد نمودند! جناب آقای پرزیدنت آیا نمی دانید برجسته سازی این مدل از خواست اکثریت یک سرشکستگی و ضعف برای عالم اسلام محسوب می‌شود؟! این خواست اکثریت یعنی ای پسر پیامبر و خلیفه مشروع، که شما داناترین صالح ترین، دلسوزترین، شجاع ترین و نزدیک ترین انسان ها به سیره پیغمبر اکرم هستی، ما توان همراهی با شما را نداریم! ما در تبعیت از شما سست و ضعیف هستیم! ما دنیا را بر شما که نماد دینداری هستید ترجیح می‌دهیم!

,

تطبیق آن مردم و آن شرایط با مردم پشتیبان انقلاب اسلامی، که به شهادت امام راحل برتر از مردم عهد رسول الله و امیرالمومنین(ع) هستند، چه معنایی دارد؟ مردمی که زیر بمباران هشت سال جنگ تسلیم نشدند با تحریم های ظالمانه کمر خم نکردند با دادن ۷ هزار شهید ترور و حدود ۲۰۰ هزار شهید در جنگ سست نشدند و امام خود را تنها نگذاشتند، به اعتقاد نگارنده این تشابه سازی، توهینی گزنده نسبت به ملت شریف، مقاوم و سربلند ایران اسلامی است. جناب آقای روحانی دست بردارید قبلأ منتقدین از توهین های شما در امان نبودند حال نوبت ملت است؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه