اخبار داغ

امام جمعه دالاهو:

۲۰۳۰ مانع حرف زدن برخی درباره شهادت تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا شده است/ کودکان را در فضای مجازی رهاشده بدون نظارت رها نکنیم

۲۰۳۰ مانع حرف زدن برخی درباره شهادت تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا شده است/ کودکان را در فضای مجازی رهاشده بدون نظارت رها نکنیم
حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی, امام جمعه دالاهو در خطبه های نماز جمعه گفت: سند ۲۰۳۰ مانع حرف زدن برخی درباره شهادت تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا فرمود ایمان از اسلام یک درجه بالاتر و تقوا یک درجه از ایمان بالاتر است.

امام جمعه دالاهو افزود: متقی کسی‌ است که مقابل احکام الهی تسلیم باشد و هر چه را که دین بیان کرده قبول کند و در همه لحظات خدا را حاضر ببیند و پرهیزگاری پیشه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و گفت: شهادت سید مصطفی خمینی یکی از آن‌مناسبت هاست که در اول آبان ۵۶ به شهادت رسیدند و در مورد شهادت این عالم بزرگوار حضرت امام خمینی فرمود شهادت ایشان از الطاف الهی خفیّه بود.

حجت الاسلام ساداتی بیان داشت: این رفتار امام در مقابل شهادت فرزندش نشان می دهد که امام راحل از روی صدق و اخلاص و انجام وظیفه الهی پا به میدان گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: شیخ زکزاکی نیجریه ای فردی است که بدون هیچگونه توان مالی و با دست خالی روزی محضر امام رسید و یک قرآن تحویل گرفت و با همان ۲۰ میلیون نفر را شیعه می کند اما هزینه می دهد و یکی از هزینه های گرانبهایی که در این راه داد شهادت ۶ فرزندش بود.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که در هفته آینده در پیش رو داریم شهادت بهنام محمدی، شهید چهارده ساله ای است که تربیت یافته دامن مادری است که به او شجاعت آموخته است.

حجت الاسلام ساداتی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در سخنان خود نسبت به مسئله تربیت بسیار تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با تعطیلی مدارس خانواده‌ها باید توجه بیشتری نسبت به تربیت فرزندان داشته باشند و اجازه ندهند نوجوانان در فضای رها شده اینترنت بدون نظارت باشند.

امام جمعه دالاهو اظهار داشت: معلمین نیز باید نسبت به موضوع پرورش دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند روی مسئله تربیت اخلاقی بیش از اینها اهتمام دارم و دانشگاه‌های ما باید بیشتر به این مسئله اهمیت داده و نفوس جوانان را صیقل دهند.

حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: جوانان ما آماده پذیرش معنویت و دستورات دینی هستند باید روحشان را صیقل دهیم چرا که ارواح طیبه و نفوذ سالم جامعه ما هستند.

وی بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود آرایش معنوی جوانان به تقوا، اخلاص، شجاعت،تواضع و پایبندی به عهد است و جوانی که اینگونه تربیت یافت برای جامعه مفید خواهد بود چرا که همین جوانان مدیران آینده کشور می شوند و با این روش تربیت، تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد.

امام جمعه دالاهو مسئله تربیت را مهمتر از هرچیز دیگر دانست و گفت: رسول گرامی اسلام در بین اصحاب خود ۱۴۰۰ سال پیش فرمود همه نسبت به هم مسئول هستید و برخی از پدر و مادران آخرالزمان را که به دنیای فرزندانشان می رسند اما به فکر تربیت، اخلاق و دین آنها نیستند، لعن می کند.

حجت الاسلام ساداتی اظهار داشت: امان از فضای مجازی رها شده و رسانه‌های مسمومی که در این فضا وجود دارند، با این وجود و در این فضا نباید کودکان را بدون نظارت رها کنیم.

وی افزود: امروز دشمنان خوابهای پریشان زیادی برای ما دیده اند و با جریانات ۲۰۳۰ پیش می‌روند.

خطیب جمعه دالاهو ادامه داد: اگر ۲۰۳۰ نیست چرا برای بازگشت اجساد مطهر شهدای خان طومان موضع‌گیری نمی‌کنند اما برای فلان شخص هنوز چهار ساعت از فوتش نگذشته توییت می کنند و تسلیت می گویند.

وی بیان داشت: نسبت به بازگشت شهدایی که برای دین و کیان انقلاب در مظلوم ترین حالت ها به شهادت رسیدند، عکس العملی نشان ندادند.

وی ادامه داد: همین ماجرای ۲۰۳۰ مانع شده حرف از شهادت تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا بزنند این قضیه بسیار جدی است و خودشان اعتراف کردند که تا آخر از ۲۰۳۰ نمی‌گذریم.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال تربیت کردن نسل جوان برای سربازی خود است و عده‌ای متاسفانه با دید خوشبینانه نسبت به غرب و دشمن آب در آسیاب آنها می ریزد.

خطیب جمعه دالاهو گفت: باید آگاه باشیم و کودکان خود را با تربیت دینی و تربیت پیامبر(ص) و قرآن حفظ کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه