اخبار داغ

نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره قره‌باغ به درخواست آمریکا، روسیه و فرانسه

نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره قره‌باغ به درخواست آمریکا، روسیه و فرانسه
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری برای بررسی بحران قره باغ یک نشست غیرعلنی تشکیل خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری مدیامکس به نقل از خبرگزاری ریانووستی از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران قره باغ خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اعضای شورای امنیت روز دوشنبه(28 مهر ماه) بحران در منطقه قره باغ کوهستانی که به تنشهای نظامی شدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان منجر شده است را مورد بررسی قرار خواهد داد.

,

این نشست به درخواست فرانسه، روسیه و آمریکا که از اعضای گروه مینسک برای حل و فصل بحران قره باغ هستند برگزار خواهد شد.

,

علیرغم توافق آتش بس میان ایروان و باکو که با وساطت مسکو در روز 19 مهر ماه حاصل شده است طرفین درگیری همچنان به حملات خود علیه مواضع یکدیگر ادامه می‌دهند.

,

خبرگزاری «اسپوتنیک» از شنیده شدن صدای انفجارهایی در «استپاناکرت» مرکز منطقه مورد مناقشه و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر خبر داد، دادستانی قره باغ اعلام کرد که دستکم دو نفر در نتیجه حملات آذربایجان به استپاناکرت (خان کندی) زخمی شده‌اند.

,

دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که آمار تلفات ناشی از حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به «گنجه» به ۱۲ نفر افزایش یافت و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

,

دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز بامداد امروز اعلام کرد که آمار تلفات ناشی از حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به «گنجه» به ۱۲ نفر افزایش یافته و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

,

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه