اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان:

آغاز برداشت پنبه در پارس‌آباد/ 50 هزار تن وش تولید می‌شود

آغاز برداشت پنبه در پارس‌آباد/ 50 هزار تن وش تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: امسال با افزایش 60 درصدی سطح زیر کشت پنبه، پیش‌بینی می‌شود 50 هزار تن این محصول در پارس‌آباد مغان تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نظیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با اشاره به زارعت محصول پنبه در شهرستان پارس آباد، اظهار داشت: پنبه از جمله محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی در منطقه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه به دلیل برخی مشکلات از جمله هزینه های تولید در سال های گذشته، با کاهش سطح زیر کشت پنبه مواجه بودیم، افزود: در 3 سال گذشته و با برنامه ریزی های انجام شده، در سال جهش تولید 11 هزار و 600 هکتار پنبه در زمین های پارس آباد کشت شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان با بیان اینکه امسال بذر و نهاده های مورد نیاز برای کاشت به موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفت، گفت: بآموزش های ارائه شده به کشاورزان و بازدید های مکرر کارشناسان جهاد از مزارع، موجب شد که محصول امسال با بهترین کیفیت و بدون مشکل خاصی برداشت شود.

,

نظیفی با اشاره به برداشت پنبه طی هفته اخیر، ابراز داشت: امسال با افزایش 60 درصدی زیر کشت این محصول، پیش بینی می شود با برداشت 50 هزار  تن پنبه از زمین های پارس آباد، شاهد افزایش 90 درصدی میزان تولید نسبت به سال گذشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه کشت پنبه نقش اساسی در صنعت و اقتصاد منطقه دارد، اظهار کرد: محصولات تولید شده در دشت مغان با بهترین کیفیت روانه کارخانجان صنایع نساجی می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم پنبه 11 تا 12 هزار تومان بصورت توافقی و توسط کارخانجات از کشاورزان منطقه خریداری می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه