اخبار داغ

از راه دور سلام؛

شوق زیارت/ دل‌هایی که به پنجره فولاد رضا(ع) گره خورده‌اند

شوق زیارت/ دل‌هایی که به پنجره فولاد رضا(ع) گره خورده‌اند
امسال اگرچه خیلی از زائران نمی‌توانند راهی حرم شوند اما از راه دور سلام می دهند و دل‌هایشان را به پنجره فولاد گره می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک امروز دلها هوای زیارت دارند، زیارت قطعه ای از بهشت که در خراسان است، امام رئوفی که هر وقت دلمان می گیرد از راه دور دلهایمان را به پنجره فولادش گره می زنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

زائران یک به یک می آیند، دست بر سینه گذاشته و با احترام وارد حرم عشق می شوند، حرمی که آرامش آن در هیچ جای دیگر وجود ندارد، پر زدن کبوترانی که پروانه وار در این حرم می چرخند، صدای نقاره خوان هایی که صبح و عصر حال و هوای دیگری به حرم می دهند.

,

گنبد زرد طلایی از دور چشم نوازی می کند و زائران با دیدن این گنبد به هشتمین امام شیعیان سلام می دهند، یکی برای کبوترهای حرمت گندم نذر کرده و با کوله باری از درد دل رو به گنبد ساعتها با امامش زمزمه می کند، می داند دست خالی برنمی گردد.

,

,

, ,

سقاخانه و صحن گوهرشاد چه حال و هوایی دارند، زائرانی در گوشه همین حرم قطره قطره اشک می ریزند؛ تنها نیم نگاهی نیاز است که حاجت روا شوند، می دانند پناه بی پناهانی و هر گاه درمانده و سر در گم می شوند راهی مشهدالرضا می شوند و گاه برای شفای بیماران قدم در راه عشق می گذارند چرا که تو طبیب بیمارانی هستی که درمانی ندارند.

,

آقا جان امروز بیشتر از هر زمانی دلمان یاد حرم کرده است، اما چه کنیم که با شیوع کرونا نمی توانیم به پابوس بیاییم، امروز می خواهیم از راه دور درد دل کنیم.

,

,

, ,

مولا جان دلتنگ حرم شده ایم، چند ماه است ویروس کرونا عرصه را تنگ کرده و خانواده های زیادی داغدار شده اند، اما امروز می خواهیم از راه دور دخیل ببندیم و بگوییم چقدر دلمان برای حریم حرم تنگ شده و دلمان جرعه ای زیارت می خواهد.

,

این روزها وقتی تصاویر حرم را می بینیم بی اختیار اشک ها جاری می شود اما چه کنیم که به دلیل شرایط نمی شود راهی این حرم شد، دل های زیادی از سراسر دنیا رهسپار حرم رضوی شده اند و خادمان و برخی زائران نائب الزیاره همه عاشقان امام رضا(ع) شده اند.

,

هر ساله همزمان با شهادت امام رضا(ع) زائران زیادی پیاده راهی سفر معنوی می شدند و پیاده خود را به مشهد می رساندند اما امسال شرایط شیوع کرونا سبب شده تا زائران نتوانند راهی این سفر عشق شوند.

,

,

, ,

دلتنگی ها برای صحن و سرای امام رضا(ع) این روزها به اوج خود رسیده و امروز حاجتمان این است که فرج مولایمان نزدیک شود و این ویروس نابود شود تا دوباره بتوانیم زائر حرمت شویم.

,

به گزارش سفیرافلاک، امام رضا(ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد، رضا، غریب الغربا، شمس الشموس و معین الضعفا از القاب حضرت بود که در روز آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری شمسی در مشهد دیده از جهان فروبست و امروز حرمش مامن عاشقان و دلدادگانی است که از سراسر دنیا راهی مشهد می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه