اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

امام رضا(ع) مظهر رأفت و مهربانی در عالم است

امام رضا(ع) مظهر رأفت و مهربانی در عالم است
حجت الاسلام مبلغی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امام رضا(ع) مظهر رأفت و مهربانی در عالم است گفت: رأفت امام رضا(ع) مثال زدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: امام‌رضا (ع) برای ما ایرانیان افتخاری عظیم به شمار می‌رود، ویژگی‌های خاص و کراماتی دارد که ایشان را از جهاتی ممتاز می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: ثواب زیارت قبر مطهر امام رضا(ع) به مثابه ثواب ۷۰ حج و عمره مقبوله است و در نقلی آمده که حتی از زیارت قبر مطهر اباعبدالله(ع) نیز بیشتر است، در میان ائمه(ع) امامی نداریم که ثواب زیارتش این‌چنین باشد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روایت هایی که از امام رضا(ع) وارد شده، شرایط زمانی ایشان را اقتضا می کند، بیشتر روایات شیعیان پس از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) مربوط به وجود نازنین حضرت ثامن الحجج(ع) است.

,

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های روایات مربوط به امام رضا (ع) ذکر دلایل احکام است، به طوری که این روایات ضمن ذکر مسائل دینی و احکام، دلیل کاملی در جوانب مختلف را ارائه می دهد که خیلی شیرین است.

,

مبلغی با اشاره به رئوف بودن همه ائمه اطهار(ع)، گفت: امام رضا(ع) مظهر رأفت، مهربانی و خلیل الله در عالم است، حالت های ائمه(ع) مطابق خواست خداوند متعال است، رأفت امام رضا(ع) مثال زدنی است چراکه نسبت به همه چیز بوده حتی نسبت به حیوانات، کافران، مخالفان و… این رفتار دیده می شود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: الان که قرن ها از شهادت امام رضا(ع) می گذرد و وارد حرم این امام همام می شویم، با هر عملکردی، رأفت ایشان پذیرای همگان است و ما را به یاد صفات رحمت الهی می اندازد که خداوند متعال انسان را هرچه قدر گناهکار باشد می پذیرد.

,

وی اظهارداشت: ما امام رضا(ع) را به عنوان امام رئوف می شناسیم و همان لطف و رحمت الهی در وجود امام(ع) تجلی می کند، امیدواریم در مسیر ایشان همواره ثابت قدم باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه