اخبار داغ

در سایه بی‌توجهی مسئولان:

قیمت مرغ در یاسوج نجومی شد/ افسانه مرغ در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد

قیمت مرغ در یاسوج نجومی شد/ افسانه مرغ در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد
رقابت تنگاتنگ قیمت مرغ و دلار در سایه بی توجهی مسئولان بازار و سیاست های اقتصادی باعث شد تا مرغ هم به کالای لوکس تبدیل شود و امروز شاهد قیمت 25 هزارتومانی مرغ در شهر یاسوج باشیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس افزایش 4هزارتومانی قیمت مرغ نسبت به 2 هفته گذشته و 9 هزارتومان نسبت به2 ماهه گذشته نشان از تبدیل شدن مرغ به کالای لوکس و پرواز این نیاز غذایی و اساسی از سفره مردم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

گرانی افسار گسیخته و افزایش قیمت‌های روزانه زندگی و معیشت مردم را مختل کرده است.

,

در کنار اثرات بلاشک رشد نقدینگی به منظور جبران کسری بودجه و جهش دلار به دلایل داخلی و خارجی بر افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با عنوان تورم، اما اتفاقات تجربی و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد علت بسیاری از نابسامانی‌ها و گرانی‌ها ریشه در سیاست گذاری‌های غلط و سوءمدیریت دارد.

,

سود جویی، رانت خواری،کاهش عرضه ،مدیریت جوجه ریزی تولید کنندگان ، فروشندگان و وارد کنندگان نهاده ها و عدم توجه به بازار از سوی مسئولان متولی همه دست به دست هم داده اند تا مرغ در بازار به صورت ویژه ای افزایش قیمت داشته باشد.

,

در گفتگوهایی که با شهروندان یاسوجی انجام دادیم مسئولان نظارتی بر بازار متهم اصلی گرانی مرغ در بازار مشخص شدند به گونه ای که اسماعیل ف گفت :مصرف گوشت همواره یکی از توصیه‌های کارشناسان تغذیه برای سلامت جسم است اما متاسفانه گوشت قرمز، گرانی را خجالت زده کرده و مردم به ناچار مرغ را در سبد غذایی خود جایگزین گوشت قرمز کرده اند و با بی مسئولیتی مردم باید از این به بعد شاهد پر کشیدنش از سفره باشیم .

,

محمد که از کارگران زحمت کش و ساکن در یاسوج است در واکنش به قیمت مرغ با عصبانیت می گوید : این همه دستگاه های نظازتی و بازرسی در کشور و استان وجود دارد اگر قرار است ما اعتراض کنیم و آنها بازرسی کنند سنگ روی سنگ بند نمی آید ، چرا کسی بر بازار نظارت نمی کند .

,

وی که عنوان می کرد روز به روز نسبت به گذشته بیشتر شرمنده همسر و فرزندانم می شوم اظهار داشت : در سالهای اخیر به واسطه سوء مدیریت فقط برای گرسنه نماندن تلاش می کنیم که آن را هم مسئولان با بی توجهی از ما می گیرند.

,

بانوی یاسوجی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : برای نشستن هر یک از مسئولان پشت میزهای مدیریتی آنها خون جوانان زیادی در 8 سال دفاع مقدس ریخته شد که نمونه آن چند روز پیش در شهرستان بهمئی بعد از 37 سال تشییع شدو یا اینکه سر جوانان زیادی را داعش برید تا امنیت جمهوری اسلامی ایران برقرار باشد ، پس مدیری که توان مدیریت بر بازار را نداره علاوه بر اینکه روزی باید پاسخگوی شهدا باشد بهتر است استغفا دهد تا شاید چاره اندیشیی شود .

,

وی که از وضع موجود نگران و ناراحت بود گفت : مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند ما قبل از انقلاب را دیده ایم و حال را هم می بینیم بنابرین بهتر است مسئولان برای کشور و مردم تلاش کنند که ما برای این انقلاب خون داده ایم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه