اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع) سرلوحه کار مسئولین نظام قرار گیرد

بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع) سرلوحه کار مسئولین نظام قرار گیرد
حجت الاسلام مهدی توسلی, کارشناس مسائل مذهبی گفت: بعد سیاسی امام رضا(ع ) امروزه باید سرلوحه کار مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران،سران سه قوه و دولتمردان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: زندگی امام رضا(ع ) دارای ابعاد مختلفی است که می تواند مورد بررسی قرار گیرد اما امروزه آنچه که ضروری به نظر می‌رسد بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع ) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد،,

وی افزود: امام رضا(ع ) در بین ائمه از زمان امام حسن مجتبی(ع ) به بعد تنها امامی است که در بحث حکومت داری با شرایط خاص و ذهنیت هایی که برای مردم وجود داشت، ورود کردند و ولایتعهدی را پذیرفتند.

,

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می توانستند چند موضع گیری نسبت به پذیرش ولایتعهدی که منجر به شهادت امام(ع ) شد اعمال کنند از جمله اینکه می‌توانستند به معارض و اپوزیسیون حکومت مامون تبدیل شوند همچنین می‌توانستند تسلیم خواسته های مامون شوند؛ کاری که امروزه بسیاری انجام می دهند.

,

وی افزود: همچنین می‌توانستند در مقابل مامون چندان مقابله نکنند و از سیاست کناره گیری کنند یا حضور فعالی در جامعه داشته باشند که امام رضا(ع ) با توجه به شرایط روز و مقتضیات بهترین راه را که بحث ولایتعهدی و حضور فعال در اجتماع را پذیرفتند.

,

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع ) از این طریق توانستند در بحث علویان و زنده نگه داشتن آنها قدم‌هایی را بردارند و از ریختن خون آنها جلوگیری کنند.

,

حجت الاسلام توسلی گفت: امام رضا(ع ) در بعد سیاسی شخصیتی داشتند که در تصمیم‌گیری‌ها معقول، منطقی و منطبق با عقلانیت رفتار می‌کردند.

,

وی عنوان کرد: در زمان مامون جلسات مختلف پرسش و پاسخ با امام رضا(ع ) تشکیل می‌شد و امام(ع ) از این جلسات به نحو احسن استفاده می کردند و شبهات و مسائل روز را پاسخ می دادند.

,

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: بعد سیاسی امام رضا(ع ) امروزه باید سرلوحه کار مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران،سران سه قوه و دولتمردان قرار گیرد.

,

وی افزود: امام رضا(ع ) در هیچ گفتگویی خود را حق و طرف مقابل را باطل نمی دانستند به گونه ای که کمترین نکته‌ای که در گفتگوی امام رضا(ع ) می توان دریافت این است هیچگاه افرادی که باطل بودند را قبل از آغاز گفتگو باطل اعلام نمی کردند هرچند که پایان کار معلوم بود چه اتفاقی خواهد افتاد.

,

حجت الاسلام توسلی گفت: امام رضا(ع ) در گفتگو تحکم و خود حق پنداری نداشتند درحالی که امروزه برخی مسئولان در قوای مختلف خود را حق و دیگران را باطل می‌دانند و این اضطراب را هم وارد جامعه می کنند در حالی که به صلاح جامعه اسلامی نیست.

,

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: در سیره امام رضا(ع ) و معصومین نبوده که خود را حق بپندارند و دیگران را باطل اعلام کنند بلکه با انصاف رفتار می کردند.

,

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع ) می فرمایند: مسئولین حکومت باید مونس و دلسوز مردم باشند و مثل پدری مهربان و برادری دلسوز رفتار کنند.

,

وی افزود: باتوجه به ایام شهادت امام رضا(ع ) سیره حکومت داری امام(ع ) باید مورد توجه مسئولین حکومتی قرار گیرد و مسئولین در هر سه قوه از سیره امام رضا(ع ) در حکومت‌داری تبعیت کنند و نشان دهد حکومت اسلامی تنها به اسم نیست بلکه باید آن را عملاً پیاده کنند تا شاهد بهبود معیشت مردم باشیم.

,

و بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را که به همه دنیا صادر شده بهتر صادر کنیم و تاثیرگذارتر در دنیا واقع شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه