اخبار داغ

امام جمعه شهرستان درگزین مطرح کرد؛

رافت و عطوفت؛ مهمترین ویژگی برجسته امام رضا(ع)

رافت و عطوفت؛ مهمترین ویژگی برجسته امام رضا(ع)
حجت الاسلام خلیل ربیعی گفت: راُفت و عطوفت دو ویژگی برجسته و زبانزد امام رضا علیه السلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام خلیل ربیعی، امام جمعه شهرستان درگزین در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: طاغوت زمان مامون ملعون، امت را از نور حضور حضرت محروم ساخت و غریبانه و مظلومانه به شهادت رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه رافت و عطوفت دو ویژگی برجسته و زبانزد امام رضا علیه السلام است، ادامه داد: هر یک از ما مهربانی و کرم امام رضا علیه السلام را تجربه کرده ایم و دلبستگی خاص به حضرت ایشان داریم و مشتاق زیارتشان هستیم.

,

ربیعی با اشاره به اینکه سفارش به زیارت حضرات معصومین علیهم السلام به جهت مقام و منزلت آن بزرگواران است که در سایه عبودیت محض و بندگی بی مانند ایشان حاصل شده است، اضافه کرد: این سفارش به خاطرِ فقط نسبت ایشان با پیامبر اعظم  نیست.

,

امام جمعه درگزین با بیان اینکه بسیاری نسبت با ائمه دارند؛ اما نگفته اند که به زیارتشان بروید، افزود: گاهی نسبت کافی نیست.خیلی از منسوبین هستند که مرتدّند و در اسلام مهدور الدّم هستند.

,

وی با ذکر نمونه ای همچون کسروی، گفت: کسروی سیّد بود اما واجب القتل شد؛ چون مقابل اسلام و تشیّع کارهایی می کرد. جوانان را بی دین می کرد.

,

وی گفت: امروز نیز در جامعه افرادی را داریم منسوب به ائمه هستند اما مثل ابولهب می‌مانند. که  قرآن آن ها را نفرین شان می کند تَبَّتْ یَدَا أبىِ لَهَبٍ ، بولهب عموی پیغمبر بود؛ اما حرمت ندارد.

,

امام جمعه شهرستان درگزین با بیان این مسئله که امام رضا علیه السلام میهمان ما ایرانی هاست و افتخار ما هستند، تصریح کرد: این امام عظیم الشان ولی نعمت ما است و مشهد برای ما پایتخت معنوی است.

,

ربیعی زیارت امام رضا ع را یکی از بهترین اقدامات برای ایرانیان دانست و افزود: ایشان در برزخ می‌آید و بازدید پس می‌دهد. یعنی این زیارت ها راجبران می کنند.

,

وی ادامه داد: حتی برای سلامی که از دور داده می شود مثل سلام این روزهای کرونایی که امکان سفر نیست و شرایط فراهم نیست نیز امام ع پاسخ می دهد.

,

ربیعی گفت: امام رضا علیه السلام 20 سال ردای امامت امت را به دوش داشتند سه سال آخر آنرا میهمان ما ایرانی ها بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه