اخبار داغ

کهگیلویه و بویراحمد فقیر اما غنی:

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی فرصت‌سوزی نکنند

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی فرصت‌سوزی نکنند
کهگیلویه و بویراحمد چهارمین فرصت سرمایه گذاری در کشور محسوب می شود که رنج محرومیت و بیکاری سالهاست گریبانگیر آن شده در صورتی که دارایی های آن با عدم فرصت سوزی مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند نقش عمده ای در پویایی اقتصاد داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اگر بخواهیم برش کوچکی بر وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بزنیم باید اذعان داشت : سیل خروشان جوانان کهگیلویه وبویراحمدی متقاضی کار روز به روز بیشتر می شود و بیکاری که بر نوک قله معضلات این استان جا خوش کرده است خانواده های زیادی را اسیر خود کرده و به اصلی ترین دغدغه  ساکنان دیار نفت خیر و سراسر ثروت های خدادادی که عنوان سرزمین چهارفصل را با خود به یدک می کشد، تبدیل شده است و تحریم با وجود تولیدی که می توان از این استان داشت فقط یک حرف گزاف و بی اثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این استان از نظر اقتصادی به عنوان ناحیه کشاورزی و دامپروری به‌شمار می‌آید. بعد از دامداری و کشاورزی صنایع استخراج نفت گچساران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی با این حال فعالیت‌های صنعتی و معدنی در این استان نسبت به سایر مناطق کشور، رشد نیافته و رونق چندانی ندارد و نیازمند عزمی ملی برای توسعه و محرومیت زدایی اقتصادی دارد ، اقتصادی که می تواند ثروتی عظیم برای کشور به واسطه داشته های منابع طبیعیش داشته باشد.

,

سیاسی کاری مقوله مهمی است که مهدی روشن فکر و حجت الاسلام و المسلمین موحد باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و با پیگیری و راه اندازی تولید در استان ثروت را به کهگیلویه و بویراحمد سرریز کنند نه اینکه با پیگیری مشکلات شخصی برخی از افراد محبوبیت ایجاد کرد چرا که آیندگان آنها را قضاوت می کنند.

,

همانگونه که گفته شد استان سرشار از نعمات خداوندی و منابع ویژه است اما نبود سرمایه گذار، تولید را در استان کاهش داده و کاهش تولید یعنی بیکار ، فقر و معضلات اجتماعی، لذا راه اندازی چرخه تولید در استان ضرورت ویژه و اهتمام ویژه تر نمایندگان استان را می طلبد.

,

آنگونه که پیشتر در خبر ها آمده بود کهگیلویه و بویراحمد چهارمین فرصت ارزشمند سرمایه گذاری کشور محسوب می شود  اما براساس شاخص های توسعه از جمله تولید ناخالص داخلی ،وضعیت بهداشت ،تولید دانش و استاندارد زندگی،این استان در زمره استانهای محروم و کمتر توسعه یافته ایران قرار دارد.

,

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بزرگترین معدن فسفات به همراه معادن سیلیس، گوگرد، مس، سنگ های تزئینی به همراه ذخایر عظیم خاکهای نسوز و صنعتی کشور است، این استان با وجود منابع آبی فراوان و اقلیم بی نظیر، سد خاکی شاه قاسم  و سد بزرگ کوثر به همراه سایر زیر ساخت های صنعتی  شرایط  مناسبی  جهت رشد و توسعه و سرمایه گذاری گسترده دربخش صنعت و معدن را فراهم آورده است.

,

این استان برخوردار از هزار گونه  گیاهی، حدود شصت درصد کل تیره های گیاهی کشور و ۲۵ درصد تیره های گیاهی شناخته شده  در جها ن را داراست. مساحت جنگلهای استان شصت درصد مساحت کل استان است که از این حیث مقا م اول کشور را داراست. در مورد بناهای تاریخ و باستانی استان می توان به جاذبه های باستانی استان  مربوط به ادوار ایلامی،  اشکانی، هخامنشی، ساسانی و اسلامی اشاره کرد.

,

هم مرز بودن استان کهگیلویه وبویراحمد با استان بوشهر از ویژگی های برجسته ای است که امکان دسترسی آسان و سریع استان به خلیج فارس و آب های آزاد را فراهم آورده است.

,

نوشتن و گفتن مشخصات و دارایی های استان فقط اتلاف وقت است و باید اذعان داشت داریی استان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان هستند که می توانند با وارد کردن کهگیلویه و بویراحمد در مدار تولید برای آیندگان ثمر بخش و از فرصت سوزی ها ی مدیریتی جلوگیری کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه