اخبار داغ

یک مرجع تقلید:

پذیرش ولایتعهدی امام رضا(ع) به معنای پذیرش حکومت عباسی نبود

پذیرش ولایتعهدی امام رضا(ع) به معنای پذیرش حکومت عباسی نبود
سیدمحمد حسینی زنجانی با بیان اینکه پذیرش ولایت‌عهدی مامون از مسائلی است که در امامت حضرت امام رضا(ع) مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: در ظاهر شاید بگوییم که امام رضا(ع) با پذیرش ولایت‌عهدی به خود ظلم کرد و تهدید ظالم را پذیرفت اما با کمی دقت و تامل می‌بینیم که ائمه معصومین(ع) تابع شرایط بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: امام رضا(ع) در حالی ولایت‌عهدی را پذیرفت که مامون، حاکم و حکمران ظالم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سرلوحه و برنامه اساسی تمام انبیا، مبارزه و حذف طواغیت زمان خود بوده است، خاطرنشان کرد: تمام انبیا . ائمه به این وظیفه الهی عمل کرده‌اند همانطوری که امام حسین(ع) در آن شرایط، قیام کرد و به شهادت رسید.

,

آیت‌اله حسینی زنجانی افزود: بعضی اوقات هم هست که برای به منصه ظهور گذاشتن مقام امامت باید یک تشکیلات علمی باشد که علمیت معصومین(ع) در آن ثابت شود و این فرصت در ائمه فقط برای امام رضا(ع) فراهم شده است.

,

این مرجع تقلید با اشاره به دلیل پذیرش اجباری ولایت‌عهدی توسط امام رضا(ع) گفت: مامون، باسوادترین خلیفه‌ها و به ظاهر، طالب علم بود و تقریباً به آیات قرآن نیز مسلط بود اما چون اعتقادی به امامت به عنوان یک مقام الهی نداشت و امامت را یک مقام عادی می‌پنداشت، جلسه‌ای فراهم می‌کند که این عدم اعتقاد و عادی بودن امامت را اعلام کند.

,

وی اظهار داشت: مامون با این اقدام، قصد داشت اینطور اعلام کند که امامت، مقام عادی بوده و امام ادعا می‌کند که از طرف خداوند است در حالی که اگر از طرف خداوند باشد باید نشانه داشته باشد.

,

آیت‌اله حسینی زنجانی با بیان اینکه این نشانه، همان علم برتر امام است، خاطرنشان کرد: امام در پاسخ به دعوت ایشان به جلسه علمی، می‌فرمایند که در آن جلسه شرکت می‌کنم اما مامون، فردای همان جلسه پشیمان خواهد شد.

,

این مرجع تقلید افزود: جلسه مذکور با حضور علمای اسلام و علمای فرقه‌های دیگر مانند مسیحیت، یهودیت و زرتشتی تشکیل شد و امام پس از پذیرش ولایت‌عهدی فرمودند که مامون پس از پشیمانی از این جلسه با هر کدام از فرقه‌های دیگر نیز بر اساس منطق خودشان بحث خواهد کرد.

,

وی اظهار داشت: گفته می‌شود پس از برگزاری این جلسه بود که مامون، تصمیم گرفت حضرت امام رضا(ع) را به شهادت برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه