اخبار داغ

برگزاری گام سوم از دومین مرحله کمک مومنانه در قزوین

برگزاری گام سوم از دومین مرحله کمک مومنانه در قزوین
سومین گام از دومین مرحله کمک مومنانه در قزوین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سومین گام از دومین مرحله کمک مومنانه در قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

,

گسترش فقر به‌دلیل کم‌کاری ما در انفاق است/ با وقف اموال و دارایی‌ها، دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم

, گسترش فقر به‌دلیل کم‌کاری ما در انفاق است/ با وقف اموال و دارایی‌ها، دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش روز وقف و مواسات در امامزاده حسین(ع) با عرض تسلیت ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: زمانی که با بحران‌ها مواجه می‌شویم بیشتر قدر برنامه‌های دینی خود را خواهیم دانست.

,

امام‌ جمعه قزوین افزود: ما همیشه بحث بخشش و مواسات و احسان و تعاون به دیگران را شنیده ایم، اما زمانی که بحران‌هایی همچون جنگ تحمیلی، سیل، زلزله، بیماری کرونا جامعه را تهدید می‌کند در این فضا بیشتر درک می‌کنیم که عمل به این دستورات دینی چقدر ضرورت دارد.

,

وی با اشاره به ترویج وقف در جامعه ادامه داد: زمانی که با مشکلات مختلف روبرو می‌شویم درک می‌کنیم که چقدر نیاز بود که موضوع وقف جدی تر گرفته شود، اگر طبق مبانی دینی عمل کرده بودیم و فرزندانمان به گونه ای تربیت شده بود که همه در کار خیر و احسان قدم بردارند، امروز این خیرین فقط تعداد محدودی نبودند که در زمان خاص پا به میدان بگذارند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما باید به گونه ای عمل می‌کردیم که همه مردم به انجام کار خیر و احسان و تعاون و وقف عادت کرده بودند و امروز با وجود وقف‌های متعدد می‌توانستیم این بسته‌های معیشتی را تامین و خریداری کنیم.

,

عابدینی ابراز کرد: خدای متعال بسیار بیشتر از نیاز بندگان خود، نعمت و رزق و روزی قرار داده است اما این رزق را به دست ما سپرده تا با مدیریت صحیح به گونه ای رفتار کنیم که به همه بندگانش رزق تعلق بگیرد. انفاق و صدقه و بخشش و احسان برای به تعادل رسیدن بین غنی و فقیر است.

,

وی با بیان اینکه گسترش فقر در جامعه به دلیل کم کاری ما در انفاق است، تصریح کرد: امیرمومنان از جنگ صفین بازمی‌گشتند در نزدیکی شهر کوفه به قبرستان وادی السلام رسیدند، خطاب به درگذشتگان فرمودند؛ ای کسانی که در خانه‌های وحشتناک منزل دارید، ای کسانی که در مکانی قرار گرفتید که همه از آن فراری هستند، ای تنهایان، ای بی کسان، ای وحشت زدگان، شما از ما زودتر به این مکان آمده اید و ما هم به شما ملحق خواهیم شد، امروز خانه‌های دنیایی شما کجا و در دست چه کسانی است؟ ثروت و دارایی شما بین دیگران تقسیم شد، این اخبار دنیای ماست. سپس خطاب به سربازان و همراهان خود فرمودند، اگر به این مردگان اجازه صحبت داده شود به شما خواهند گفت که بهترین کار تقواست.

,

امام جمعه قزوین در پایان اذعان کرد: تا زمانی که ما در دنیا زندگی می‌کنیم و اختیار داریم می‌توانیم با وقف اموال خود برای زندگی پس از مرگمان، توشه جمع کنیم تا دیگران هم از اموال ما بهره مند شوند. با وقف اموال و دارایی‌های خود دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم.

,

فرمانده سپاه بوئین زهرا اعلام کرد

,

توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در بوئین زهرا

, توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در بوئین زهرا,

غلامرضا مهرعلیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد؛ اظهار کرد: این کمک‌ها در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و با هماهنگی و همکاری مسئولین و خیرین انجام شده است.

,

وی افزود: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است و ما امیدواریم بتوانیم این ماموریت را به نحو احسن انجام دهیم؛ لذا توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان یکی از همین ماموریت هاست.

,

فرمانده سپاه شهرستان آبیک:

,

بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان آبیکی توزیع شد

, بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان آبیکی توزیع شد,

مسلم لطفی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری ششمین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان آبیک اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه هزار بسته معیشتی هر یک به ارزش ریالی ۳۰۰ هزار تومان با فرآیند عزتمندانه بین نیازمندان توزیع شد.

,

وی افزود: در اجرای شش مرحله رزمایش کمک مومنانه؛ میلیاردها تومان به مستمندان و نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا تقدیم شده است.

,

 فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در پایان از اهدای بیش از ۴۰ سری جهیزیه کامل بین نیازمندان آبیک بعد از ماه صفر خبر داد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قزوین:

,

۱۵۰۰ بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود/ کمک ۷میلیاردی اوقاف در رزمایش کمک مومنانه

, ۱۵۰۰ بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود/ کمک ۷میلیاردی اوقاف در رزمایش کمک مومنانه,

به گزارش خبرنگار اجتماعی  مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه به مناسبت دهه آخر ماه صفر و آغاز هفته وقف با همت اوقاف و امور خیریه استان قزوین امروز(پنج شنبه) با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و دیگر مسئولان استانی در صحن مطهر امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

,

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در این مراسم اظهار کرد: امروز در این مراسم هزار و 500 بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود که هزینه هر بسته 250 هزار تومان است.

,

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه‌های مختلف اعم از کمک‌های مومنانه، مباحث فرهنگی، اجتماعی؛ ازدواج جوانان و همچنین در حوزه بهداشت، دارو و درمان مجموعاً بالغ بر هفت میلیارد تومان از محل موقوفات هزینه شده است.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه قبلا از طریق مراکز افق بقاع متبرکه، نیازمندان استان شناسایی شده‌اند؛ لذا امروز همزمان با نخستین روز از دهه وقف، این بسته‌های معیشتی به دست جامعه هدف در سطح استان می‌رسد.

,

فرمانده سپاه شهرستان قزوین خبرداد

توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه در قزوین

زین العابدین اصلی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای لبیک به ندای رهبری در خصوص کمک‎‌های مومنانه سه هزار بسته معیشتی در ششمین مرحله از کمک‌های مومنانه تهیه شد که شامل اقلامی نظیر برنج، روغن، حبوبات و شکر با ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال است.

وی افزود: این بسته‌ها به کمک خیرین و جهادگران بسیجی شهرستان قزوین و به نیت شهید مدافع حرم ذکریا شیری که پیکر مطهر این شهید بعد از پنج سال به آغوش وطن بازگشته است؛ تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا در سطح شهرستان و بخش‌های پنج گانه توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان قزوین در پایان گفت: امروز پروژه ساخت سه واحد مسکونی برای نیازمندان شهرستان قزوین را کلنگ زنی می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

بی‌تفاوتی دولت نسبت به حوزه مسکن کار غلطی بود/ اقدامات بسیج و سپاه در کمک مومنانه قابل توجه است

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مسائل روز جامعه اظهار کرد: واقعیت این است که جمهوری اسلامی دارای یک ایدئولوژی و یک جهان بینی ویژه براساس مبانی اسلامی است و در باب حکومت‌داری استراتژی دارد که با نوع حکومت‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم متفاوت است.

وی افزود: این تفاوت به دلیل این است که نه در اردوگاه راست و نه چپ است لذا دشمن‌های بسیاری دارد و دشمنی آن‌ها با تفکر و ایدئولوژی جمهوری اسلامی است.

نماینده قزوین در مجلس بیان کرد: کشور ما منابعی دارد که دشمنان بر آن طمع دارند اما اصل طمع آن‌ها بر دزدیدن و نابودی تفکر ما است تا بر این اساس جامعه ما را در شرایط سختی قرار دهند که این شرایط سخت یک مقداری زندگی مردم را دشوار کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ابراز کرد: این شرایط می‌طلبد همه مردم ما که توانایی اقتصادی دارند، کمک کنند تا مردمی که جایگاه اقتصادی پایین‌تری دارند نیز در این جنگ اقتصادی با دنیای استکبار، سر پا بایستند و مقاومت کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: البته مردم ما حتما مقاومت می‌کنند اما بر ما و همه کسانی که صاحب تمدن هستند واجب است که به همنوعان خود کمک کنند؛ از این جهت می‌بینیم که همین کار مومنانه که مردم در راستای مواسات انجام می‌دهند نیز در دنیا بی‌نظیر است.

بسیج و سپاه در زمینه کمک به جامعه همیشه موثر و پیشرو هستند

وی ادامه داد: البته سازمان‌هایی مانند بسیج و سپاه در زمینه کمک به جامعه همیشه موثر و پیشرو هستند و بر اساس درک درستی که از مردم دارند، کارها را با همکاری مردم پیش می‌برند و ای کاش این نگاه در بخش‌های دیگر کشور هم باشد تا ما همه کارها را با همراهی مردم پیش ببریم؛ چراکه زمانی که مردم در صحنه باشند مشکلات راحت‌تر حل می‌شود.

نماینده قزوین در مجلس تاکید کرد: قطعا از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و دشمنی که در صحنه‌های سخت نظامی توان رویارویی با ما ندارد و به بخش اقتصادی دل بسته است، ناامید خواهد شد و همچنان به مبارزه به استکبار ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول ابراز کرد: از همه کسانی که در زمینه کمک مومنانه تلاش کردند مخصوصا بسیج و سپاه که این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند و مردم را در تولید این فرهنگ شراکت می‌دهند نیز تشکر می‌کنیم.

وی افزود: مجلس دو طرح اقتصادی را در دستور کار قرار داده است، از جمله ساخت مسکن به صورت انبوه است چراکه رکود در این بخش قانونی نبوده و دولت بر اساس سلیقه خود کارهایی کرده است که اکنون دولت این رویکرد را کنار گذاشته و اخیرا در باب مسکن جدی شده است.

50درصد دغدغه مردم مربوط به مسکن است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بیش از 50 درصد از دغدغه مردم مربوط به مسکن است و از این باب ناراحت هستند که سر پناه داشته باشند؛ لذا طرح ساخت مسکن انبوه اتفاق مهم و کار بزرگی است.

سیاهکلی تاکید کرد: طرح دوم بحث کمک معیشتی به مردم است که درواقع یک طرح کوتاه مدت بوده و یک مسکنی برای التیام مشکلات کنونی است به طوری که مجلس برای دهک‌های اول تا سوم و سوم تا ششم مبالغی را مشخص کرده که اکنون در حال رایزنی با دولت هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: این اتفاق اگر بیفتد کمک معیشتی خوبی به مردم صورت می‌گیرد تا بتوانند شرایط موجود را تحمل کنند و موضوعات بعدی در باب ارز، بورس و تولیدات است که این موارد به زمان بیشتری نیاز دارد تا مجلس به صورت دقیق‌تری کار را پیش ببرد.

در سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه؛

۲۰ هزار بسته معیشتی در استان قزوین توزیع می‌شود

سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در دهه سوم ماه صفر با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و توسط جهادگران بسیجی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) آغاز شد.

این رزمایش به صورت نمادین امروز (چهارشنبه) از در گلزار شهدای قزوین به همت سپاه ناحیه امام سجاد (ع) و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این رزمایش اظهار کرد: شرایط سختی در دنیا حاکم شده و به عبارتی دنیا آشفته شده است به طوری که تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات، تحت شعاع این ویروس نحس کرونا قرار گرفته و شاید بتوان گفت که عذابی در دنیا نازل شده است.

وی افزود: روز به روز عذاب هایی در دنیا اتفاق می‌افتد و این عذاب‌ها یک آزمون بزرگ برای ما است تا درس بگیریم؛ امیدوارم به برکت دعاهای افراد متدین و علما به ویژه در دهه پایانی ماه صفر هر چه سریع‌تر این مشکلات و آشفته بازار رفع و آسایش بر کشور حاکم شود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه سپاه پاسداران اقدامات بسیار موثری را در بخش‌های مختلف انجام داه است، گفت: این ویروس نحس اقتصاد کشور را فلج کرد، برنامه‌های دنیا را به هم ریخت و جان افراد بسیاری را گرفت؛ لذا به جز همکاری با یکدیگر نمی‌توان بر این موضوع فائق شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط وجود ویروس کرونا در کشور، افراد بسیاری از لحاظ شغلی آسیب دیدند و به خصوص افراد ضعیف و کم بضاعت جامعه نیز کسب و درآمد خود را از دست دادند که همه ما وظیفه داریم با کمک‌های مومنانه به این قشر آسیب دیده کمک کنیم.

سپاه قزوین در حوزه کمک مومنانه خوش درخشید

وی تاکید کرد: این نهضت ادامه دارد و در این راه کادر درمان عاشقانه و خالصانه جانشان را کف دست گذاشته‌اند تا بیماران را مداوا کنند و خیرین هم به افراد آسیب دیده از این ویروس کمک می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: مجموعه سپاه در همه بخش‌ها خدمت ارائه کرده و در حوزه کمک‌های مومنانه خوش درخشیده که در این خصوص از همه زحمات و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، تشکر می‌کنم.

سرگرد محمد اصلی بیگی در ادامه اظهار کرد: رزمایش بزرگ کمک‌های مومنانه از اولین روزهای به وجود آمدن ویروس کرونا به دستور فرمانده کل قوا انجام شده و امروز شاهد مرحله ششم این رزمایش در استان هستیم.

وی افزود: از همکاری همه عزیزان تشکر می‌کنیم و با همکاری و همدلی‌های مردم در این راه یک نوعی از دفاع مقدس دوباره برگزار شد و همه افراد در این مسیر به فرموده مقام معظم رهبری با تمام توان لبیک گفته‌اند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: انجام پذیری کمک مومنانه نشان از ولایت‌مداری است و همه ما هر زمان که مقام معظم رهبری سخنی گفتند با تمام توان پذیرای دستوراتشان بوده‌ایم.

اصلی بیگی ابراز کرد: با تمام توان در این راه خواهیم ماند و این راه، راه شهدا است و امروز هم که شاهد برگزاری این برنامه در مزار شهدا هستیم، می‌خواهیم عهد و پیمانی با شهدا ببندیم که تا آخرین قطره خون در این راه حرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

مراسم وداع و تشییع "شهید شیری" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود/ اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استان قزوین امروز(چهارشنبه) در گلزار شهدای قزوین و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

سردار محمد شاهرخی در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگوای سیدالشهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهید تازه تفحص شده استان، شهید مدافع حرم "ذکریا شیری"، اظهار کرد: مراسمی که امروز شاهد آن هستیم نهضت سراسری است که چند ماه است این پویش سراسری برای افرادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شده‌اند، برگزار می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلف مردمی، سازمان‌های اداری و غیراداری یک نهضت سراسری را در این راستا ایجاد کرده‌اند و امروز شاهد ششمین مرحله کمک مومنانه در این چندماه اخیر هستیم که کمک‎های مردمی از خیرین، ادارات، سازمان‌های دولتی و سایر مراکز جمع آوری شده و اکنون و روزهای آینده در اختیار افرادی که توسط پایگاه‌های محلات شناسایی شده‌اند نیز قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: مراسم امروز در این مکان مقدس برای اعلام شروع رزمایش است که در این مرحله ۲۰هزار بسته در سراسر استان بین افراد شناسایی شده توزیع خواهد شد.

,

فرمانده سپاه شهرستان قزوین خبرداد

,

توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه در قزوین

, توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه در قزوین,

زین العابدین اصلی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای لبیک به ندای رهبری در خصوص کمک‎‌های مومنانه سه هزار بسته معیشتی در ششمین مرحله از کمک‌های مومنانه تهیه شد که شامل اقلامی نظیر برنج، روغن، حبوبات و شکر با ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال است.

,

وی افزود: این بسته‌ها به کمک خیرین و جهادگران بسیجی شهرستان قزوین و به نیت شهید مدافع حرم ذکریا شیری که پیکر مطهر این شهید بعد از پنج سال به آغوش وطن بازگشته است؛ تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا در سطح شهرستان و بخش‌های پنج گانه توزیع می‌شود.

,

فرمانده سپاه شهرستان قزوین در پایان گفت: امروز پروژه ساخت سه واحد مسکونی برای نیازمندان شهرستان قزوین را کلنگ زنی می‌کنیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

,

بی‌تفاوتی دولت نسبت به حوزه مسکن کار غلطی بود/ اقدامات بسیج و سپاه در کمک مومنانه قابل توجه است

, بی‌تفاوتی دولت نسبت به حوزه مسکن کار غلطی بود/ اقدامات بسیج و سپاه در کمک مومنانه قابل توجه است,

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مسائل روز جامعه اظهار کرد: واقعیت این است که جمهوری اسلامی دارای یک ایدئولوژی و یک جهان بینی ویژه براساس مبانی اسلامی است و در باب حکومت‌داری استراتژی دارد که با نوع حکومت‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم متفاوت است.

,

وی افزود: این تفاوت به دلیل این است که نه در اردوگاه راست و نه چپ است لذا دشمن‌های بسیاری دارد و دشمنی آن‌ها با تفکر و ایدئولوژی جمهوری اسلامی است.

,

نماینده قزوین در مجلس بیان کرد: کشور ما منابعی دارد که دشمنان بر آن طمع دارند اما اصل طمع آن‌ها بر دزدیدن و نابودی تفکر ما است تا بر این اساس جامعه ما را در شرایط سختی قرار دهند که این شرایط سخت یک مقداری زندگی مردم را دشوار کرده است.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان ابراز کرد: این شرایط می‌طلبد همه مردم ما که توانایی اقتصادی دارند، کمک کنند تا مردمی که جایگاه اقتصادی پایین‌تری دارند نیز در این جنگ اقتصادی با دنیای استکبار، سر پا بایستند و مقاومت کنند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: البته مردم ما حتما مقاومت می‌کنند اما بر ما و همه کسانی که صاحب تمدن هستند واجب است که به همنوعان خود کمک کنند؛ از این جهت می‌بینیم که همین کار مومنانه که مردم در راستای مواسات انجام می‌دهند نیز در دنیا بی‌نظیر است.

,

بسیج و سپاه در زمینه کمک به جامعه همیشه موثر و پیشرو هستند

, بسیج و سپاه در زمینه کمک به جامعه همیشه موثر و پیشرو هستند,

وی ادامه داد: البته سازمان‌هایی مانند بسیج و سپاه در زمینه کمک به جامعه همیشه موثر و پیشرو هستند و بر اساس درک درستی که از مردم دارند، کارها را با همکاری مردم پیش می‌برند و ای کاش این نگاه در بخش‌های دیگر کشور هم باشد تا ما همه کارها را با همراهی مردم پیش ببریم؛ چراکه زمانی که مردم در صحنه باشند مشکلات راحت‌تر حل می‌شود.

,

نماینده قزوین در مجلس تاکید کرد: قطعا از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و دشمنی که در صحنه‌های سخت نظامی توان رویارویی با ما ندارد و به بخش اقتصادی دل بسته است، ناامید خواهد شد و همچنان به مبارزه به استکبار ادامه خواهیم داد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: از همه کسانی که در زمینه کمک مومنانه تلاش کردند مخصوصا بسیج و سپاه که این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند و مردم را در تولید این فرهنگ شراکت می‌دهند نیز تشکر می‌کنیم.

,

وی افزود: مجلس دو طرح اقتصادی را در دستور کار قرار داده است، از جمله ساخت مسکن به صورت انبوه است چراکه رکود در این بخش قانونی نبوده و دولت بر اساس سلیقه خود کارهایی کرده است که اکنون دولت این رویکرد را کنار گذاشته و اخیرا در باب مسکن جدی شده است.

,

50درصد دغدغه مردم مربوط به مسکن است

, 50درصد دغدغه مردم مربوط به مسکن است,

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بیش از 50 درصد از دغدغه مردم مربوط به مسکن است و از این باب ناراحت هستند که سر پناه داشته باشند؛ لذا طرح ساخت مسکن انبوه اتفاق مهم و کار بزرگی است.

,

سیاهکلی تاکید کرد: طرح دوم بحث کمک معیشتی به مردم است که درواقع یک طرح کوتاه مدت بوده و یک مسکنی برای التیام مشکلات کنونی است به طوری که مجلس برای دهک‌های اول تا سوم و سوم تا ششم مبالغی را مشخص کرده که اکنون در حال رایزنی با دولت هستیم.

,

این مقام مسئول بیان کرد: این اتفاق اگر بیفتد کمک معیشتی خوبی به مردم صورت می‌گیرد تا بتوانند شرایط موجود را تحمل کنند و موضوعات بعدی در باب ارز، بورس و تولیدات است که این موارد به زمان بیشتری نیاز دارد تا مجلس به صورت دقیق‌تری کار را پیش ببرد.

,

در سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه؛

,

۲۰ هزار بسته معیشتی در استان قزوین توزیع می‌شود

, ۲۰ هزار بسته معیشتی در استان قزوین توزیع می‌شود,

سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در دهه سوم ماه صفر با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و توسط جهادگران بسیجی اجرا می‌شود.

,

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) آغاز شد.

این رزمایش به صورت نمادین امروز (چهارشنبه) از در گلزار شهدای قزوین به همت سپاه ناحیه امام سجاد (ع) و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این رزمایش اظهار کرد: شرایط سختی در دنیا حاکم شده و به عبارتی دنیا آشفته شده است به طوری که تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات، تحت شعاع این ویروس نحس کرونا قرار گرفته و شاید بتوان گفت که عذابی در دنیا نازل شده است.

وی افزود: روز به روز عذاب هایی در دنیا اتفاق می‌افتد و این عذاب‌ها یک آزمون بزرگ برای ما است تا درس بگیریم؛ امیدوارم به برکت دعاهای افراد متدین و علما به ویژه در دهه پایانی ماه صفر هر چه سریع‌تر این مشکلات و آشفته بازار رفع و آسایش بر کشور حاکم شود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه سپاه پاسداران اقدامات بسیار موثری را در بخش‌های مختلف انجام داه است، گفت: این ویروس نحس اقتصاد کشور را فلج کرد، برنامه‌های دنیا را به هم ریخت و جان افراد بسیاری را گرفت؛ لذا به جز همکاری با یکدیگر نمی‌توان بر این موضوع فائق شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط وجود ویروس کرونا در کشور، افراد بسیاری از لحاظ شغلی آسیب دیدند و به خصوص افراد ضعیف و کم بضاعت جامعه نیز کسب و درآمد خود را از دست دادند که همه ما وظیفه داریم با کمک‌های مومنانه به این قشر آسیب دیده کمک کنیم.

سپاه قزوین در حوزه کمک مومنانه خوش درخشید

وی تاکید کرد: این نهضت ادامه دارد و در این راه کادر درمان عاشقانه و خالصانه جانشان را کف دست گذاشته‌اند تا بیماران را مداوا کنند و خیرین هم به افراد آسیب دیده از این ویروس کمک می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: مجموعه سپاه در همه بخش‌ها خدمت ارائه کرده و در حوزه کمک‌های مومنانه خوش درخشیده که در این خصوص از همه زحمات و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، تشکر می‌کنم.

سرگرد محمد اصلی بیگی در ادامه اظهار کرد: رزمایش بزرگ کمک‌های مومنانه از اولین روزهای به وجود آمدن ویروس کرونا به دستور فرمانده کل قوا انجام شده و امروز شاهد مرحله ششم این رزمایش در استان هستیم.

وی افزود: از همکاری همه عزیزان تشکر می‌کنیم و با همکاری و همدلی‌های مردم در این راه یک نوعی از دفاع مقدس دوباره برگزار شد و همه افراد در این مسیر به فرموده مقام معظم رهبری با تمام توان لبیک گفته‌اند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: انجام پذیری کمک مومنانه نشان از ولایت‌مداری است و همه ما هر زمان که مقام معظم رهبری سخنی گفتند با تمام توان پذیرای دستوراتشان بوده‌ایم.

اصلی بیگی ابراز کرد: با تمام توان در این راه خواهیم ماند و این راه، راه شهدا است و امروز هم که شاهد برگزاری این برنامه در مزار شهدا هستیم، می‌خواهیم عهد و پیمانی با شهدا ببندیم که تا آخرین قطره خون در این راه حرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

مراسم وداع و تشییع "شهید شیری" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود/ اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استان قزوین امروز(چهارشنبه) در گلزار شهدای قزوین و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

سردار محمد شاهرخی در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگوای سیدالشهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهید تازه تفحص شده استان، شهید مدافع حرم "ذکریا شیری"، اظهار کرد: مراسمی که امروز شاهد آن هستیم نهضت سراسری است که چند ماه است این پویش سراسری برای افرادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شده‌اند، برگزار می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلف مردمی، سازمان‌های اداری و غیراداری یک نهضت سراسری را در این راستا ایجاد کرده‌اند و امروز شاهد ششمین مرحله کمک مومنانه در این چندماه اخیر هستیم که کمک‎های مردمی از خیرین، ادارات، سازمان‌های دولتی و سایر مراکز جمع آوری شده و اکنون و روزهای آینده در اختیار افرادی که توسط پایگاه‌های محلات شناسایی شده‌اند نیز قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: مراسم امروز در این مکان مقدس برای اعلام شروع رزمایش است که در این مرحله ۲۰هزار بسته در سراسر استان بین افراد شناسایی شده توزیع خواهد شد.

,

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) آغاز شد.

,

این رزمایش به صورت نمادین امروز (چهارشنبه) از در گلزار شهدای قزوین به همت سپاه ناحیه امام سجاد (ع) و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

,

منوچهر حبیبی در این رزمایش اظهار کرد: شرایط سختی در دنیا حاکم شده و به عبارتی دنیا آشفته شده است به طوری که تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات، تحت شعاع این ویروس نحس کرونا قرار گرفته و شاید بتوان گفت که عذابی در دنیا نازل شده است.

,

وی افزود: روز به روز عذاب هایی در دنیا اتفاق می‌افتد و این عذاب‌ها یک آزمون بزرگ برای ما است تا درس بگیریم؛ امیدوارم به برکت دعاهای افراد متدین و علما به ویژه در دهه پایانی ماه صفر هر چه سریع‌تر این مشکلات و آشفته بازار رفع و آسایش بر کشور حاکم شود.

,

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه سپاه پاسداران اقدامات بسیار موثری را در بخش‌های مختلف انجام داه است، گفت: این ویروس نحس اقتصاد کشور را فلج کرد، برنامه‌های دنیا را به هم ریخت و جان افراد بسیاری را گرفت؛ لذا به جز همکاری با یکدیگر نمی‌توان بر این موضوع فائق شد.

,

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط وجود ویروس کرونا در کشور، افراد بسیاری از لحاظ شغلی آسیب دیدند و به خصوص افراد ضعیف و کم بضاعت جامعه نیز کسب و درآمد خود را از دست دادند که همه ما وظیفه داریم با کمک‌های مومنانه به این قشر آسیب دیده کمک کنیم.

,

سپاه قزوین در حوزه کمک مومنانه خوش درخشید

, سپاه قزوین در حوزه کمک مومنانه خوش درخشید,

وی تاکید کرد: این نهضت ادامه دارد و در این راه کادر درمان عاشقانه و خالصانه جانشان را کف دست گذاشته‌اند تا بیماران را مداوا کنند و خیرین هم به افراد آسیب دیده از این ویروس کمک می‌کنند.

,

حبیبی تصریح کرد: مجموعه سپاه در همه بخش‌ها خدمت ارائه کرده و در حوزه کمک‌های مومنانه خوش درخشیده که در این خصوص از همه زحمات و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، تشکر می‌کنم.

,

سرگرد محمد اصلی بیگی در ادامه اظهار کرد: رزمایش بزرگ کمک‌های مومنانه از اولین روزهای به وجود آمدن ویروس کرونا به دستور فرمانده کل قوا انجام شده و امروز شاهد مرحله ششم این رزمایش در استان هستیم.

,

وی افزود: از همکاری همه عزیزان تشکر می‌کنیم و با همکاری و همدلی‌های مردم در این راه یک نوعی از دفاع مقدس دوباره برگزار شد و همه افراد در این مسیر به فرموده مقام معظم رهبری با تمام توان لبیک گفته‌اند.

,

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: انجام پذیری کمک مومنانه نشان از ولایت‌مداری است و همه ما هر زمان که مقام معظم رهبری سخنی گفتند با تمام توان پذیرای دستوراتشان بوده‌ایم.

,

اصلی بیگی ابراز کرد: با تمام توان در این راه خواهیم ماند و این راه، راه شهدا است و امروز هم که شاهد برگزاری این برنامه در مزار شهدا هستیم، می‌خواهیم عهد و پیمانی با شهدا ببندیم که تا آخرین قطره خون در این راه حرکت خواهیم کرد.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

,

مراسم وداع و تشییع "شهید شیری" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود/ اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوین

, مراسم وداع و تشییع "شهید شیری" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود/ اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوین,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همزمان با دهه پایانی ماه صفر، مرحله سوم رزمایش نهضت کمک مومنانه با توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان با حضور مسئولین استان قزوین امروز(چهارشنبه) در گلزار شهدای قزوین و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

,

سردار محمد شاهرخی در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگوای سیدالشهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهید تازه تفحص شده استان، شهید مدافع حرم "ذکریا شیری"، اظهار کرد: مراسمی که امروز شاهد آن هستیم نهضت سراسری است که چند ماه است این پویش سراسری برای افرادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شده‌اند، برگزار می‌شود.

,

وی افزود: گروه‌های مختلف مردمی، سازمان‌های اداری و غیراداری یک نهضت سراسری را در این راستا ایجاد کرده‌اند و امروز شاهد ششمین مرحله کمک مومنانه در این چندماه اخیر هستیم که کمک‎های مردمی از خیرین، ادارات، سازمان‌های دولتی و سایر مراکز جمع آوری شده و اکنون و روزهای آینده در اختیار افرادی که توسط پایگاه‌های محلات شناسایی شده‌اند نیز قرار خواهد گرفت.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: مراسم امروز در این مکان مقدس برای اعلام شروع رزمایش است که در این مرحله ۲۰هزار بسته در سراسر استان بین افراد شناسایی شده توزیع خواهد شد.

,

, ,

این مقام مسئول عنوان کرد: در ماه ربیع الاول با استفاده از کمک‌هایی که سپاه و سایر خیرین انجام داده‌اند، ۳۰۰ سری جهیزیه بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

,

شاهرخی در ادامه درباره مراسم استقبال از پیکر شهید ذکریا شیری بیان کرد: با گردهمایی‌های صورت گرفته تصمیماتی برای استقبال از پیکر شهید ذکریا شیری اتخاذ شده و با خانواده آن شهید هماهنگ شده است؛ همچنین چند مستند با حضور گروه‌های فنی و هنری تولید شده است.

,

وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه در مسجد امام حسن عسگری(ع) و مسجد امام خمینی(ره) شهر قزوین مراسم وداعی با حضور مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت و مراسم اصلی تشییع در روز شنبه در شهر اقبالیه خواهد بود.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: فضاسازی شهری انجام شده و اگر مردم قصد دارند در مراسم استقبال از شهید شرکت کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و قطعا خود شهید از ما همین انتظار را دارد که هیچ فردی در این مراسم آسیب نبیند.

,

وی در پایان تصریح کرد: همانطور که مردم در ماه محرم عرض ارادت به سیدالشهدا را بجا آوردند و مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کردند در مراسم استقبال از شهید مصوبات را رعایت خواهند کرد.

,

فرمانده سپاه شهرستان البرز خبرداد؛

,

کمک یک میلیارد تومانی خیرین در رزمایش کمک مومنانه

, کمک یک میلیارد تومانی خیرین در رزمایش کمک مومنانه,

محمداسماعیل طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در دومین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی که بازه سوم آن در دهه پایانی صفر است، سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز به همت خیرین بزرگوار توانسته سه هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هرکدام ۲۵۰ هزار تومان آماده کند.

,

وی افزود: همچنین ۱۵ هزار پرس غذای گرم، هشت میلیون هزینه کمک درمان، ۲۰ قلم لوازم خانگی، ۵۲۰ بسته لوازم التحریر، ۳۰۰ کیلو گوشت گرم و ۱۵ سری جهیزیه به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان که جمع همه موارد حدود یک میلیارد تومان است؛ تهیه شده که امیدواریم تا پایان ماه صفر به دست نیازمندان برسد.

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز با اشاره به اهمیت موضوع ولایت بیان کرد: تنها نعمتی که روز قیامت مورد خطاب جدی خداوند است، این است که می‌فرماید من نعمت ولایت و محبت اهل‌بیت پیامبر را به‌شما دادم، برای حفظ آن چه کردید؟ امروز برای اعلام ولایتمداری خود، باید از اربعین دست برنداریم.

,

وی عنوان کرد: درست است که شرایط کرونا پیش آمده اما باید به باطن ماجرا نگاه کرد؛ اگر بی قرار نشویم، اگر در این اربعین بی‌تاب نشویم، معلوم می‌شود کار ما ایراد دارد و از اینکه این توفیق را از دست داده‌ایم، باید خود را مقصر بدانیم.

,

, ,

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: بر اساس احادیث، علامت مؤمن این است که مشتاق زیارت قبر اباعبدالله‌ الحسین(ع) است. اربعین امسال به دلیل شرایط حاکم بر جهان، بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، اما عشق به امام حسین(ع) در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود بلکه این عشق هر ثانیه در قلوب مسلمانان و آزادی خواهان عالم، پرحرارت‌تر می‌شود.

,

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان خبرداد

,

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در اربعین بین نیازمندان قزوینی

, توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در اربعین بین نیازمندان قزوینی,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه‌ که عصر امروز(پنج شنبه) در شبستان امام علی(ع) در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز شرایط کشور شرایط خاصی است و طبق فرمانی که مقام معظم رهبری منبی بر مواسات، کمک و دستگیری مستضعفین صادر کردند، این یک حرکت دینی شمرده می‌شود که بسیار به آن تاکید شده است.

,

وی افزود: فرهنگ غنی اسلام فرهنگ رحمت، ارزش‌ها و دستگیری از مستضعفین است که متاسفانه ما از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم و باید به این فرهنگ برگردیم، چراکه اخلاق جامعه را می‌سازد و زمانی که اخلاق در جامعه حاکم شود تمام ارزش‌ها اجرایی می‌شود و همه مردم نسبت به نیازمندان احساس مسئولیت می‌کنند.

,

استاندار قزوین اذعان کرد: درست است که ویروس منحوس کرونا یک بلا برای کشور است و شرایط سختی را رقم زده اما یک اتفاق خوب در جامعه رخ داد، این بود که این ویروس باعث شد مواسات در جامعه بیشتر شکل گیرد و مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل حفظ نظام همین حرکت‌های کمک مومنانه است، عنوان کرد: حرکات بسیار بزرگی در کشور توسط خود مردم رقم خورد و این‌ها همان چیزهایی است که می‌تواند جامعه ما را بسازد، حفظ کند و موجب وحدت ملی و افزایش قدرت کشور گردد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: امیدواریم همه ما جزو راهروان امیرالمومنین(ع) باشیم و در مسیر دستگیری از مستضعفین گام برداریم، چراکه قزوین ما جزو استان‌هایی است که در این حرکت‌ها پیشگام است و تاکنون با همدلی مردم توانسته ایم این حرکت‌ها را تربیت و تشویق کنیم.

,

وی افزود: امیدوارم روزی را داشته باشیم که همه مردم نسبت به اطراف خود حساس باشند و دیگر هیچ فقیری در جامعه وجود نداشته باشد و از خداوند می‌خواهیم که ما را از این پیچ سخت عبور دهد تا برای توسعه کشور گام‌های هدفمندتری برداشته شود.

,

, ,

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه این برنامه، عنوان کرد: در این دهه در سه مرحله دیگر بسته‌های معیشتی، نذر گوشت قربانی و بسته‌های لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع خواهد شد و برای چهارشنبه ۲۳مهرماه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که رزمایش کمک مومنانه گسترده‌ای در استان برگزار شود.

,

سرهنگ حمزه برین در پایان گفت: امیدرواریم بتوانیم با حرکت‌های کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان نیز التیام بخش دردهای آن‌ها باشیم.

,

در ادامه این مراسم سید فخرالدین علوی اظهار کرد: مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان و در اجرای دستور مقام معظم رهبری در ادامه برنامه نهضت کمک مومنانه و مواسات امروز تعداد هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار، نیازمند و محروم توزیع خواهد شد.

,

وی افزود: هر بسته معیشتی حدود ۳۰۰ هزار تومان و تمامی بسته‌ها معادل ۳۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی دارند که از سوی بنیاد مستضعفان به مردم شریف و شهیدپرور استان قزوین تعلق گرفته است.

,

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین اذعان کرد: از همین امروز بسته‌ها به دست نیازمندان خواهد رسید و شناسایی افراد به این صورت بوده است که بنیاد مستضعفان آمار و اطلاعاتی را که در خصوص محرومین و نیازمندان دارند را از آن آمارها استفاده می‌کنند و به افراد بی بضاعت بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:

,

پویش بزرگ "اربعین خدمت" راه‌اندازی شد/ اهدای جهیزیه به ۳۰۰ زوج نیازمند قزوینی

, پویش بزرگ "اربعین خدمت" راه‌اندازی شد/ اهدای جهیزیه به ۳۰۰ زوج نیازمند قزوینی,

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت بحث پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از کسانی که هر سال در پیاده روی اربعین شرکت می‌کردند امسال از شرکت در این اجتماع عظیم محروم شدند، پویش اربعین خدمت برای خدمت رسانی به نیازمندان راه‌اندازی شد.

,

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره اقدامات این سازمان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با محوریت مجمع جهادگران بسیج در سطح استان اقدام به راه‌اندازی پویش بزرگ اربعین خدمت کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت بحث پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از کسانی که هر سال در پیاده روی اربعین شرکت می‌کردند امسال از شرکت در این اجتماع عظیم محروم شدند، پویش اربعین خدمت برای خدمت رسانی راه‌اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند در حوزه اربعین کمک کنند شماره حسابی از سوی مجمع جهادگران بسیج استان اعلام شده تا با واریز کمک‌های خود به نوعی هزینه‌ سفر اربعین خود صرف کمک به نیازمندان و محرومان هم استانی خود کنند تا هر روز شاهد ارائه یک خدمت به نیازمندان باشیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: علاقمندان جهت مشارکت در پویش بزرگ اربعین خدمت می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب 6273_8170_1005_7556 «بنام مجمع جهادگران استان قزوین» واریز کنند.

وی عنوان کرد: با جمع‌آوری کمک‌ها تعداد قابل توجهی جهیزیه خریداری شده و ۳۰۰ جهیزیه بعد از ماه صفر و در ایام ماه ربیع الاول به زوجین محروم و نیازمند اهدا خواهد شد که این زوجین شناسایی شده اند.

صادق پور بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ جهیزیه تهیه شده و امیدواریم با کمک مردم و مشارکت خیرین در قالب پویش اربعین خدمت مابقی جهیزیه نیز آماده خواهد شد.

احداث یک باب واحد مسکونی برای خانواده دارای هشت معلول

وی تصریح کرد: همچنین در قالب پویش اربعین خدمت، بسته‌های لوازم التحریر آماده و توزیع خواهد شد که در این راستا به همت بسیج سازندگی ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر در مهرماه سال جاری بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین در ادامه گفت: با توجه به شرایط سخت کنونی به لحاظ اقتصادی، بنا شد که مجددا این پویش را ادامه دهیم و تعداد قابل توجهی لوازم التحریر خریداری شده و دانش‌‌آموزان نیازمند به کمک قرارگاه‌های شهرستانی توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی شدند و در این هفته مجدد در قالب رزمایش مومنانه توزیع لوازم التحریر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بحث آزادسازی زندانیان نیز از دیگر اقداماتی است که توسط جهادگران در حوزه‌ها و پایگاه بسیج در حال انجام است؛ همچنین احداث چند خانه محروم توسط جهادگران بسیجی در دست اقدام است که در قالب این پویش ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: احداث یک باب واحد مسکونی برای خانواده دارای هشت معلول در شیزر بخش طارم توسط جهادگران بسیج دانشجویی و محلات در حال تکمیل شدن است.

صادق پور در پایان گفت: مجموعه‌ای از خدمات در قالب پویش اربعین انجام خواهد شد و گزارش آن براساس هر عمود یک خدمت ارائه می‌شود گویی در مسیر پیاده‌روی اربعین هستیم و با همین نیت در بحث خدمت رسانی به مردم و محرومان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۱۲ میلیارد کمک مردمی در رزمایش همدلی جمع‌آوری شد/ پشتیبانی کمیته امداد از ۴هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به ۱۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

مهرعلی حق گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون بیش از 32 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و علاوه بر آن به 30 هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از چهار درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از 30 درصد هم می‌رسد؛ براساس آمار 53 درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانش‌آموز و بیش از 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند. تلاش می‌کنیم تا زنجیره فقر را قطع کنیم برای تحقق این برنامه لازم است بسترهای ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد را به سمت توانمندی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی‌توان توانمند کرد ولی سایر مددجویان توانایی‌هایی دارند که می‌توان ظرفیت‌های آنها را در بستر مشاوره‌های فرهنگی و حرفه‌ای ارتقاء داد.

همکاری 25هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است؛ چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می‌کند زیرا اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته‌ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

حق گویان با اشاره به ظرفیت‌های نیکوکاری در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به 12 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: اکنون حدود دو هزار و 300 مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه‌های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجازی آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت‌های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که در صورت تأمین 50 درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به 25 هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدجواد زهرایی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به منظور اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستاد کرونای استان، این هفته به دلیل اعمال محدودیت‌هایی کرونایی، استان قزوین تقریبا نیمه تعطیل است.

وی افزود: مساجد و مصلی‌ها فقط برای برگزاری نماز باز بوده و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها که تجمعات انسانی را به دنبال داشته باشد ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، ما نیز از دستورالعمل‌های ابلاغی کاملا تبعیت می‌کنیم؛ براین اساس مراسم اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و حتی دهه اول محرم برگزار می‌شود‌.

وی عنوان کرد: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد محرم استانداری، ستاد محرم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلسات مختلفی داشتند و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی ستاد محرم استان جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی داشته است.

زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه استانی در این ایام تجمعات انسانی برگزار نمی‌شود؛ به عبارتی دسته‌های عزاداری در روز اربعین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن تعیین شده است.

قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین

وی در ادامه توضیح داد: سنوات گذشته در موضوع اربعین موکب‌های فعال و پویایی در سطح استان فعالیت داشتند و به واسطه این موکب‌ها هم نذورات مردم جمع‌آوری می‌شد و هم اینکه برنامه‌ریزی‌های جدی در قزوین، نجف، کربلا و یا مسیر نجف تا کربلا اتفاق می‌افتاد.

این مقام مسئول گفت: موکب‌ها امسال در داخل استان فعال هستند؛ چون طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به عراق نداریم و موکب‌ها در استان مستقر بوده و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکب‎ها در موضوع کمک‌های مومنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند برای کلاس مجازی جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال نذورات قطع و تعطیل نشده بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است؛ افزود: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

برگزاری هیئت‌های خودرویی در 4 نقطه شهر قزوین

زهرایی تصریح کرد: یکی از اقدامات ستاد عتبات عالیات بحث صحن حضرت زینب(س) است که بخشی از نذورات در این بخش ساماندهی شده و این صحن مخصوص اسکان اربعینی‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین در سطح استان گفت: برای اینکه جریان اربعین با توجه به شیوع کرونا مسکوت نماند بحث حرکت اتوبوس‌های اربعینی در سطح شهر و محلات پیش‌بینی شده و با پخش صوت ویژه این مناسبت، فضاسازی موضوع اربعین اتفاق می‌افتاد که در قزوین ۱۵ اتوبوس برای این امر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای روز اربعین با توجه به عدم برگزاری تجمعات انسانی، چهار نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی پیش‌بینی شده و مراسم به شکل خودرویی در این نقاط برگزار می‌شود که تدابیری اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: هیئت‌های خورویی قزوین در مهدیه واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، حیاط سپاه توسط هیئت رزمندگان، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که در این هیئات زیارت اربعین برگزار شده و مستمعین به صورت خودرویی از جلسه استفاده می‌کنند.

بقاع متبرکه و امامزادگان روز اربعین باز خواهند بود

زهرایی در ادامه گفت: کاروان و دسته عزاداری خودرویی در روز اربعین در دو مسیر از سبزه میدان به سمت بالا و دیگری از سبزه میدان به سمت پایین حرکت خواهند کرد که ساعات و مسیرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین با راه‌اندازی یک پویش، زیارت اربعین در پشت بام‌ها قرائت خواهد شد که تبلیغات آن به صورت گسترده انجام می‌شود و این برنامه ساعت ۱۰ صبح به شکل همزمان در سطح استان و به شکل سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بخشی از موکب‌داران با هماهنگی علوم پزشکی از طریق آشپزخانه‌های مجهز و بهداشتی، طبخ غذای گرم برای توزیع در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر استان خواهند داشت که تاکنون براساس اعلام یکی از موکب‌داران 10هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز طبق مصوبه ستاد اربعین در روز اربعین باز خواهند بود؛ البته برنامه تجمعی نخواهند داشت و اوقاف در تلاش است تا در این مراکز فضای معنوی ایجاد کند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان:

پویش "جاماندگان اربعین" در قزوین راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم

بهمن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان اقدام به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین با هدف خدمت رسانی در استان قزوین کرد.

وی افزود: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: پویش جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 تا 18 مهرماه با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به حضور در این پویش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بسیج دانشجویی استان قزوین ارتباط بگیرند.

وی عنوان کرد: دانشجویان بسیجی استان فعالیت بسیار زیادی را طی چند سال اخیر در استان بر عهده‌ گرفته و تأثیرات فراوانی نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی با الگو گرفتن از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و پیروی از آنان با از خودگذشتگی و ایثار در مسیر سازندگی استان تلاش می‌کنند و این امر بیانگر مقیاس کوچکی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا در حفظ و دفاع از دین و کشور است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: اردوهای جهادی بزرگ‌ترین دانشگاه تجربه در کشور است و باید قدر آن را بدانیم و آثار و برکاتی که اردوهای جهادی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها دارند بی‌شمار است.

وی در ادامه عنوان کرد: می توان علاوه بر عمران و آبادانی و ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم مناطق و تقویت امید به زندگی روستایی، به سودمندی از فضاهای خاص معنوی در محل برگزاری این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه بسیجی و با هم بودن در کارهای تیمی و اجرایی و رشد در فضای دانشگاهی در راستای خدمت به مردم، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم مناطق مختلف و کسب تجربیات اشاره کرد.

حیدری با اشاره به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین تأکید کرد: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد؛ در این راستا دانشجویان جهادگر بسیجی از امروز به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین در چهار نقطه از استان قزوین مستقر شده و به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در روستای طزرکش از توابع کوهین مستقر می‌شوند و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان اقدام به مرمت و دیوارکشی مدرسه این روستا خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: گروه‌های جهادی شکوفه سیب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواهران گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گروه جهادی بنت الهدا، گروه جهادی آیه و گروه جهادی مائده با مشارکت موکب حضرت رقیه(س) از امروز در محله باغ نشاط و محله بهار شهر قزوین به ارائه خدمات در بخش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، مامائی، روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، آموزشی خواهند پرداخت.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین:

۱۱۴ مسافر اربعین راهی کربلا شدند/ در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار قزوین ورود کردیم

اعظم میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به طرح تولید عروسک‌های اربعین با عنوان "پیشکشی باران" اظهار کرد: این طرح از سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی و برداشتن قدمی در حرکت عظیم اربعین شکل گرفت.

وی افزود: سال گذشته به همت بانوان گروه جهادی مهلا، ۳۱۳ عروسک آماده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به دست کودکان عراقی که پذیرای زائران سید و سالار شهیدان بودند، رسید.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی ۱۱۴عروسک در بازه زمانی حدودا ۳۰ روزه توسط ۱۶ بانوی جهادی گروه مهلا آماده و به همت ستاد اربعین استان قزوین به کربلای معلی ارسال شد.

وی عنوان کرد: همه عروسک‌ها با رعایت نماد‌های ایرانی اسلامی تولید شده به طوریکه برای این عروسک‌ها چادر و مقنعه طراحی و لباس این عروسک‌ها هم توسط یک بانوی سرپرست خانوار بافته شده است.

میرزایی بیان کرد: طرح اولیه تولید عروسک که از سال گذشته آغاز شد و با هدف توزیع در بین کودکان مشایه عراقی جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد؛ برای همین منظور پیکسل‌هایی هم مزین به شعار سال اربعین آماده و به لباس عروسک‌ها متصل شد.

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این عروسک‌ها در دیگر مناسبت‌های سال نیز تولید می‌شود و امکان طراحی لباس عروسک‌ها در مشاغل مختلفی نظیر معلمی، پزشکی و پرستار وجود دارد؛ عروسک پسر که "هانی" نامگذاری شده نیز در دست طراحی و تولید است.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین گفت: بخشی از فعالیت گروه جهادی مهلا تولید عروسک‌ به مناسبت اربعین بوده و بخشی دیگر اقدامی کاملا اقتصادی و کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادی مهلا منحصر به ایام اربعین نبوده و تصمیم داریم با تداوم این اقدام جهادی، تولید عروسک‌ها را در دیگر مناسبت‌ها و اعیاد مختلف سال ادامه دهیم و با قبول سفارشات اقدام به تولید عروسک کنیم که کلیه هزینه صرف اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی مواجه شده و از دیگر نقاط کشور نیز سفارشاتی داشتیم به طوریکه تعدادی عروسک به سفارش هیئت سیده زینب(س) بندرعباس جهت هدیه به کودکان کپرنشین در روز اربعین آماده و ارسال شد.

وی بیان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این نذر فرهنگی دارند می‌توانند به پیج @mahla_group_ir در اینستاگرام مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین در پایان گفت: طرح تولید عروسک‌های اربعین به نوعی نذر فرهنگی به شمار می‌آید و چنانچه این امر در جامعه نهادینه شده و هرکس متناسب با توانایی و ظرفیت خود در این مسیر گامی برداشته و سهیم شود بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی رفع می‌شود که امیدواریم گروه جهادی مهلا بتواند در این مسیر گام موثری بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است/ کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که عصر امروز(پنج شنبه) همزمان با اربعین حسینی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بنده‌ای را بخواهد محبت زیارت امام حسین(ع) و محبت زیارت اباعبدالله(ع) را در دلش قرار می‌دهد و اگر هم خدا یک بنده‌ای را نخواهد یا برای آن بنده، بَد بخواهد نیز در دلش بغض امام حسین(ع) و بی میلی نسبت به زیارت اباعبدالله را قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: این عشق و شوری که در ملت ماست و به معنای واقعی امسال در فراق زیارت اربعین اباعبدالله، یک ملتی سوخت و این سوختن را در اظهار نظرها و واکنش مردم نسبت به اربعین مشاهده می‌کنیم، اما همین که دل‌هایشان را فرستادند برای پابوسی اباعبدالله و اصحاب باوفای آن حضرت، نشان از این است که خدای متعال این ملت را می‌خواهد.

وی ادامه داد: الحمدلله در استان قزوین هم از زمانی که بلای آزاردهنده کرونا مزاحم زندگی عادی مردم شد، چندین بار این شبستان و محوطه مسجدالنبی(ص) یا مساجد متعدد دیگر و امامزادگان این استان و شهرستان‌های دیگر استان قزوین شاهد حماسه مواساتی و حماسه تعاون و احسان برای عزیزانی بودند که در این شرایط، زندگی برای آن‌ها دشوار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز در اربعین امام حسین(ع) اگر دست مردم برای زیارت آن حضرت کوتاه بوده، اما این عشق و محبت به امام حسین(ع) را با این بسته‌های معیشتی که کالای ضروری مردم است، به نمایش گذاشتند؛ این اقدام بسیار زیباست و همان کاری است که مردم عراق هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین، در هر نقطه درواقع کار مواساتی و حمایت از زائران امام حسین(ع) را انجام می‌دهند.

گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان وارد عرصه شوند

عابدینی بیان کرد: اینجا هم کار مواساتی برای حمایت از عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که در زندگیشان مشکل پیش آمده، انجام داده‌اید و بهترین کار است و ارزش و ثواب دارد به طوری که باید حتی زمانی ویروس کرونا هم از بین رفت ادامه داشته باشد؛ این‌ها همان انفاق‌های قرآنی و صدقاتی هستند که مکرر در کنار نماز، در قرآن برای ما سفارش شده که این موارد را به جای آوریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند از همه دست‌اندرکاران قبول کند و از مردم هم می‌خواهیم که در دو عرصه همیشه حضور داشته باشند، یکی عرصه حمایت‌های مواساتی است که همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد نیز این وظیفه هم وجود دارد.

امام جمعه قزوین گفت: دومین صحنه‌ای که باید حضور داشته باشیم، صحنه کمک به کادر درمانی است. پرستارانی که شبانه روز درگیر هستند و جان خود را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش و زحمت می‌کشند برای اینکه بتوانند بیماران کرونایی را درمان کنند؛ لذا نباید کاری کنیم که کار آن‌ها بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مسافرت‌های غیرضروری، این نشست و برخاست‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کادر درمان را زیاد می‌کند؛ از طرفی باید در بیمارستان‌ها به داد آن‌ها برسیم.

وی در پایان عنوان کرد: کادر درمانی امروز نیاز به کمک دارند و تیم‌های جهادی طلبگی، دانشجویی و مردمی که در اوایل کار به صورت جدی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، نباید کمرنگ شود چون کرونا که کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است پس باید حضور جدی را برای مقابله با شرایط خاص داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

پخش آنلاین برنامه‌های ویژه اربعین از بقاع متبرکه/ ۱۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسمات اربعین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود و قرار بر این بود که 12 بقاع متبرکه در روز اربعین میزبان مراسمات حسینی باشد اما با توجه به شرایط موجود و با تصمیم ستاد کرونای استان کلیه برنامه‌های ایام اربعین منتفی اعلام شد.

وی افزود: در فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اینستاگرامی که بقاع متبرک در اختیار دارند، برنامه‌ها بدون حضور زائر و عزادار برگزار و به صورت مجازی پخش خواهد شد؛ همچنین در روز اربعین ساعت 10 صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه استان زیارت اربعین پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: از ابتدای موضوع کرونا تا کنون در شب عید، ایام ماه مبارک رمضان، عید غدیر و ایام دهه اول ماه محرم بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی بالغ بر 10 هزار بسته به ارزش ریالی هفت و نیم میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص موضوع کمک به دانش آموزان بی بضاعت دو هزار بسته با عنوان “مهر تحصیلی” شامل لوازم التحریر مانند کیف، دفتر، خودکار و دیگر اقلام مورد نیاز را تهیه و بین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ایام غدیر 21 زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کردیم و مستاجرینی که در املاک تجاری ما زندگی می‌کردند به مدت دوماه اجاره این افراد را بخشیدیم و بالغ بر 20 هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های عید غدیر، ماه رمضان و عید ولایت طبخ و بین افراد کم بضاعت توزیع شد.

مجیدی عنوان کرد: در پایان ماه صفر قبل از شهادت امام رضا(ع) شش هزار بسته پذیرایی برای کسانی که در مجموعه انتقال خون استان حضور دارند و خون خود را به بیماران، به ویژه بیماران کرونایی اهدا می‌کنند توزیع خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر هزار و 500 بسته معیشتی که اکنون آماده شده است بین افراد کم بضاعت جامعه توزیع می‌شود.

وی درباره ضرورت بزرگداشت اربعین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شعائر دین در جامعه زنده بماند باید این مناسبت گرامی داشته شود چراکه ما اربعین را جزو شعائر دین می‌دانیم و بعضا اربعین در کنار نماز و اقامه واجب، جزو پذیرش ایمان یک مومن شمرده می‌شود و حتی بعضی از حضرات معصوم زیارت اربعین را جزو شروط آدم مومن می‌دانند.

زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: جدا از اینکه انسان به صورت فردی نسبت به انجام اعمال مذهبی و دینی تکلیف دارد، آن مواردی که ادعا می‌کنیم جزو شعائر دین است باید در جامعه زنده نگه داشته و اقامه شود.

مجیدی تصریح کرد: تفاوت انجام وظیفه فردی با اقامه یک شعائر دینی این است که فریاد زده می‌شود و به نمایش جهانی گذاشته می‌شود که جمع کثیری یک فریضه الهی را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: به این دلیل که اربعین جزو خصلت‌های مومن، نشانه‌های یک جامعه مسلمان پویا و هم نشانه مکتب سیدالشهدا که مکتب استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، استکبار و سلطه است، با زنده نگهداشتن اربعین درواقع پیام زنده نگه داشتن مقاومت را به جامعه انتقال می‌دهیم.

وی افزود: ضرورت بزرگداشت اربعین ترویج تفکر ایستادگی و ظلم ستیزی و ندای “لا اله الا الله” در دنیا است و تصور من این است که زنده نگهداشتن اربعین مانند این می‌ماند که ما اصل اسلام را زنده نگه می‌داریم، چراکه سیدالشهدا برای اصلاح امت جدش قیام کرد بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره اربعین و شعار همیشگی شیعه یعنی ”مظلومیت خواهی، استقامت و مقاومت” بر همه افراد جامعه واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفینی که دارد یکی از وظیفه این مجموعه دستگیری از افراد بی‌بضاعت در جامعه است و امسال به دلیل فرمایشات رهبری “لبیک” بلند‌تری در خصوص کمک به افراد بی‌بضاعت جامعه گفته شده است.

مجیدی در پایان گفت: همچنین قبل از فرمایشات رهبری در خصوص “مواسات، کمک مومنانه و ضیافت همدلی” مجموعه اوقاف و امور خیریه به صورت همیشگی با عناوین مختلف و با توجه به نیت موقوفات واقفین برنامه‌های به خصوصی را انجام می‌داد.

۳۰۰ بسته‌ لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق روستایی قزوین اهدا شد

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با مشارکت قرارگاه، خیرین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و موکب اربعینی تنهاترین سردار قزوین، 300 بسته لوازم التحریر شامل کیف و سایر اقلام مورد نیاز تحصیلی تهیه و به دانش‌آموزان محروم روستایی سطح استان اهدا شد.

وی افزود: این دانش‌آموزان از روستاهای چمن امیرآباد، دهنج، حصار، زرند، عباس آباد، قارخون و علی آباد دهستان چوقور طارم سفلی و روستاهای آکوجان، دستجرد، خسرود، کاکوهستان و گشنه رود دهستان دستجرد الموت غربی و روستاهای آتان، هنیز، کلایه، زوارک، مدان، کلان، گرمارود دهستان زوارک الموت شرقی هستند.

مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در برخی از روستاها با توجه به نیاز دانش‌آموزان که در منزل تلویزیون، دستگاه دیجیتال و یا گوشی هوشمند جهت نصب سامانه شاد نداشتند، با کمک قرارگاه و خیرین، پنج دستگاه دیجیتال، یک دستگاه تلویزیون و دو دستگاه گوشی هوشمند نیز تهیه و تحویل خانواده‌ها شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تشکیل جلسات شورای تعلیم و تربیت در روستاهای دارای مدرسه و با احصاء مشکلات عمرانی، آموزشی و تربیتی مدارس، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شورا، دهیاری و خیرین همان روستا به حل مشکلات احصاء شده بپردازیم.

رجبی در پایان گفت: از افرادی که در زمینه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و همچنین مباحث تربیتی تخصص دارند، دعوت می‌شود تا به یاری قرارگاه بشتابند و با استفاده از ظرفیت مردمی بتوانیم بخشی از محرومیت‌های حوزه تعلیم و تربیت روستایی را مرتفع کنیم.

,

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره اقدامات این سازمان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با محوریت مجمع جهادگران بسیج در سطح استان اقدام به راه‌اندازی پویش بزرگ اربعین خدمت کرده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت بحث پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از کسانی که هر سال در پیاده روی اربعین شرکت می‌کردند امسال از شرکت در این اجتماع عظیم محروم شدند، پویش اربعین خدمت برای خدمت رسانی راه‌اندازی شد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند در حوزه اربعین کمک کنند شماره حسابی از سوی مجمع جهادگران بسیج استان اعلام شده تا با واریز کمک‌های خود به نوعی هزینه‌ سفر اربعین خود صرف کمک به نیازمندان و محرومان هم استانی خود کنند تا هر روز شاهد ارائه یک خدمت به نیازمندان باشیم.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: علاقمندان جهت مشارکت در پویش بزرگ اربعین خدمت می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب 6273_8170_1005_7556 «بنام مجمع جهادگران استان قزوین» واریز کنند.

,

وی عنوان کرد: با جمع‌آوری کمک‌ها تعداد قابل توجهی جهیزیه خریداری شده و ۳۰۰ جهیزیه بعد از ماه صفر و در ایام ماه ربیع الاول به زوجین محروم و نیازمند اهدا خواهد شد که این زوجین شناسایی شده اند.

,

صادق پور بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ جهیزیه تهیه شده و امیدواریم با کمک مردم و مشارکت خیرین در قالب پویش اربعین خدمت مابقی جهیزیه نیز آماده خواهد شد.

,

احداث یک باب واحد مسکونی برای خانواده دارای هشت معلول

, احداث یک باب واحد مسکونی برای خانواده دارای هشت معلول,

وی تصریح کرد: همچنین در قالب پویش اربعین خدمت، بسته‌های لوازم التحریر آماده و توزیع خواهد شد که در این راستا به همت بسیج سازندگی ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر در مهرماه سال جاری بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین در ادامه گفت: با توجه به شرایط سخت کنونی به لحاظ اقتصادی، بنا شد که مجددا این پویش را ادامه دهیم و تعداد قابل توجهی لوازم التحریر خریداری شده و دانش‌‌آموزان نیازمند به کمک قرارگاه‌های شهرستانی توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی شدند و در این هفته مجدد در قالب رزمایش مومنانه توزیع لوازم التحریر انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: بحث آزادسازی زندانیان نیز از دیگر اقداماتی است که توسط جهادگران در حوزه‌ها و پایگاه بسیج در حال انجام است؛ همچنین احداث چند خانه محروم توسط جهادگران بسیجی در دست اقدام است که در قالب این پویش ادامه خواهیم داد.

,

این مقام مسئول ادامه داد: احداث یک باب واحد مسکونی برای خانواده دارای هشت معلول در شیزر بخش طارم توسط جهادگران بسیج دانشجویی و محلات در حال تکمیل شدن است.

,

صادق پور در پایان گفت: مجموعه‌ای از خدمات در قالب پویش اربعین انجام خواهد شد و گزارش آن براساس هر عمود یک خدمت ارائه می‌شود گویی در مسیر پیاده‌روی اربعین هستیم و با همین نیت در بحث خدمت رسانی به مردم و محرومان تلاش می‌کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

,

۱۲ میلیارد کمک مردمی در رزمایش همدلی جمع‌آوری شد/ پشتیبانی کمیته امداد از ۴هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند قزوینی

, ۱۲ میلیارد کمک مردمی در رزمایش همدلی جمع‌آوری شد/ پشتیبانی کمیته امداد از ۴هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند قزوینی,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به ۱۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

,

مهرعلی حق گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون بیش از 32 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و علاوه بر آن به 30 هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از چهار درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از 30 درصد هم می‌رسد؛ براساس آمار 53 درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانش‌آموز و بیش از 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند. تلاش می‌کنیم تا زنجیره فقر را قطع کنیم برای تحقق این برنامه لازم است بسترهای ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد را به سمت توانمندی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی‌توان توانمند کرد ولی سایر مددجویان توانایی‌هایی دارند که می‌توان ظرفیت‌های آنها را در بستر مشاوره‌های فرهنگی و حرفه‌ای ارتقاء داد.

همکاری 25هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است؛ چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می‌کند زیرا اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته‌ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

حق گویان با اشاره به ظرفیت‌های نیکوکاری در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به 12 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: اکنون حدود دو هزار و 300 مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه‌های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجازی آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت‌های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که در صورت تأمین 50 درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به 25 هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدجواد زهرایی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به منظور اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستاد کرونای استان، این هفته به دلیل اعمال محدودیت‌هایی کرونایی، استان قزوین تقریبا نیمه تعطیل است.

وی افزود: مساجد و مصلی‌ها فقط برای برگزاری نماز باز بوده و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها که تجمعات انسانی را به دنبال داشته باشد ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، ما نیز از دستورالعمل‌های ابلاغی کاملا تبعیت می‌کنیم؛ براین اساس مراسم اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و حتی دهه اول محرم برگزار می‌شود‌.

وی عنوان کرد: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد محرم استانداری، ستاد محرم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلسات مختلفی داشتند و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی ستاد محرم استان جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی داشته است.

زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه استانی در این ایام تجمعات انسانی برگزار نمی‌شود؛ به عبارتی دسته‌های عزاداری در روز اربعین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن تعیین شده است.

قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین

وی در ادامه توضیح داد: سنوات گذشته در موضوع اربعین موکب‌های فعال و پویایی در سطح استان فعالیت داشتند و به واسطه این موکب‌ها هم نذورات مردم جمع‌آوری می‌شد و هم اینکه برنامه‌ریزی‌های جدی در قزوین، نجف، کربلا و یا مسیر نجف تا کربلا اتفاق می‌افتاد.

این مقام مسئول گفت: موکب‌ها امسال در داخل استان فعال هستند؛ چون طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به عراق نداریم و موکب‌ها در استان مستقر بوده و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکب‎ها در موضوع کمک‌های مومنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند برای کلاس مجازی جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال نذورات قطع و تعطیل نشده بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است؛ افزود: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

برگزاری هیئت‌های خودرویی در 4 نقطه شهر قزوین

زهرایی تصریح کرد: یکی از اقدامات ستاد عتبات عالیات بحث صحن حضرت زینب(س) است که بخشی از نذورات در این بخش ساماندهی شده و این صحن مخصوص اسکان اربعینی‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین در سطح استان گفت: برای اینکه جریان اربعین با توجه به شیوع کرونا مسکوت نماند بحث حرکت اتوبوس‌های اربعینی در سطح شهر و محلات پیش‌بینی شده و با پخش صوت ویژه این مناسبت، فضاسازی موضوع اربعین اتفاق می‌افتاد که در قزوین ۱۵ اتوبوس برای این امر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای روز اربعین با توجه به عدم برگزاری تجمعات انسانی، چهار نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی پیش‌بینی شده و مراسم به شکل خودرویی در این نقاط برگزار می‌شود که تدابیری اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: هیئت‌های خورویی قزوین در مهدیه واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، حیاط سپاه توسط هیئت رزمندگان، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که در این هیئات زیارت اربعین برگزار شده و مستمعین به صورت خودرویی از جلسه استفاده می‌کنند.

بقاع متبرکه و امامزادگان روز اربعین باز خواهند بود

زهرایی در ادامه گفت: کاروان و دسته عزاداری خودرویی در روز اربعین در دو مسیر از سبزه میدان به سمت بالا و دیگری از سبزه میدان به سمت پایین حرکت خواهند کرد که ساعات و مسیرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین با راه‌اندازی یک پویش، زیارت اربعین در پشت بام‌ها قرائت خواهد شد که تبلیغات آن به صورت گسترده انجام می‌شود و این برنامه ساعت ۱۰ صبح به شکل همزمان در سطح استان و به شکل سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بخشی از موکب‌داران با هماهنگی علوم پزشکی از طریق آشپزخانه‌های مجهز و بهداشتی، طبخ غذای گرم برای توزیع در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر استان خواهند داشت که تاکنون براساس اعلام یکی از موکب‌داران 10هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز طبق مصوبه ستاد اربعین در روز اربعین باز خواهند بود؛ البته برنامه تجمعی نخواهند داشت و اوقاف در تلاش است تا در این مراکز فضای معنوی ایجاد کند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان:

پویش "جاماندگان اربعین" در قزوین راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم

بهمن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان اقدام به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین با هدف خدمت رسانی در استان قزوین کرد.

وی افزود: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: پویش جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 تا 18 مهرماه با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به حضور در این پویش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بسیج دانشجویی استان قزوین ارتباط بگیرند.

وی عنوان کرد: دانشجویان بسیجی استان فعالیت بسیار زیادی را طی چند سال اخیر در استان بر عهده‌ گرفته و تأثیرات فراوانی نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی با الگو گرفتن از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و پیروی از آنان با از خودگذشتگی و ایثار در مسیر سازندگی استان تلاش می‌کنند و این امر بیانگر مقیاس کوچکی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا در حفظ و دفاع از دین و کشور است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: اردوهای جهادی بزرگ‌ترین دانشگاه تجربه در کشور است و باید قدر آن را بدانیم و آثار و برکاتی که اردوهای جهادی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها دارند بی‌شمار است.

وی در ادامه عنوان کرد: می توان علاوه بر عمران و آبادانی و ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم مناطق و تقویت امید به زندگی روستایی، به سودمندی از فضاهای خاص معنوی در محل برگزاری این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه بسیجی و با هم بودن در کارهای تیمی و اجرایی و رشد در فضای دانشگاهی در راستای خدمت به مردم، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم مناطق مختلف و کسب تجربیات اشاره کرد.

حیدری با اشاره به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین تأکید کرد: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد؛ در این راستا دانشجویان جهادگر بسیجی از امروز به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین در چهار نقطه از استان قزوین مستقر شده و به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در روستای طزرکش از توابع کوهین مستقر می‌شوند و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان اقدام به مرمت و دیوارکشی مدرسه این روستا خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: گروه‌های جهادی شکوفه سیب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواهران گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گروه جهادی بنت الهدا، گروه جهادی آیه و گروه جهادی مائده با مشارکت موکب حضرت رقیه(س) از امروز در محله باغ نشاط و محله بهار شهر قزوین به ارائه خدمات در بخش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، مامائی، روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، آموزشی خواهند پرداخت.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین:

۱۱۴ مسافر اربعین راهی کربلا شدند/ در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار قزوین ورود کردیم

اعظم میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به طرح تولید عروسک‌های اربعین با عنوان "پیشکشی باران" اظهار کرد: این طرح از سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی و برداشتن قدمی در حرکت عظیم اربعین شکل گرفت.

وی افزود: سال گذشته به همت بانوان گروه جهادی مهلا، ۳۱۳ عروسک آماده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به دست کودکان عراقی که پذیرای زائران سید و سالار شهیدان بودند، رسید.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی ۱۱۴عروسک در بازه زمانی حدودا ۳۰ روزه توسط ۱۶ بانوی جهادی گروه مهلا آماده و به همت ستاد اربعین استان قزوین به کربلای معلی ارسال شد.

وی عنوان کرد: همه عروسک‌ها با رعایت نماد‌های ایرانی اسلامی تولید شده به طوریکه برای این عروسک‌ها چادر و مقنعه طراحی و لباس این عروسک‌ها هم توسط یک بانوی سرپرست خانوار بافته شده است.

میرزایی بیان کرد: طرح اولیه تولید عروسک که از سال گذشته آغاز شد و با هدف توزیع در بین کودکان مشایه عراقی جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد؛ برای همین منظور پیکسل‌هایی هم مزین به شعار سال اربعین آماده و به لباس عروسک‌ها متصل شد.

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این عروسک‌ها در دیگر مناسبت‌های سال نیز تولید می‌شود و امکان طراحی لباس عروسک‌ها در مشاغل مختلفی نظیر معلمی، پزشکی و پرستار وجود دارد؛ عروسک پسر که "هانی" نامگذاری شده نیز در دست طراحی و تولید است.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین گفت: بخشی از فعالیت گروه جهادی مهلا تولید عروسک‌ به مناسبت اربعین بوده و بخشی دیگر اقدامی کاملا اقتصادی و کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادی مهلا منحصر به ایام اربعین نبوده و تصمیم داریم با تداوم این اقدام جهادی، تولید عروسک‌ها را در دیگر مناسبت‌ها و اعیاد مختلف سال ادامه دهیم و با قبول سفارشات اقدام به تولید عروسک کنیم که کلیه هزینه صرف اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی مواجه شده و از دیگر نقاط کشور نیز سفارشاتی داشتیم به طوریکه تعدادی عروسک به سفارش هیئت سیده زینب(س) بندرعباس جهت هدیه به کودکان کپرنشین در روز اربعین آماده و ارسال شد.

وی بیان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این نذر فرهنگی دارند می‌توانند به پیج @mahla_group_ir در اینستاگرام مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین در پایان گفت: طرح تولید عروسک‌های اربعین به نوعی نذر فرهنگی به شمار می‌آید و چنانچه این امر در جامعه نهادینه شده و هرکس متناسب با توانایی و ظرفیت خود در این مسیر گامی برداشته و سهیم شود بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی رفع می‌شود که امیدواریم گروه جهادی مهلا بتواند در این مسیر گام موثری بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است/ کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که عصر امروز(پنج شنبه) همزمان با اربعین حسینی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بنده‌ای را بخواهد محبت زیارت امام حسین(ع) و محبت زیارت اباعبدالله(ع) را در دلش قرار می‌دهد و اگر هم خدا یک بنده‌ای را نخواهد یا برای آن بنده، بَد بخواهد نیز در دلش بغض امام حسین(ع) و بی میلی نسبت به زیارت اباعبدالله را قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: این عشق و شوری که در ملت ماست و به معنای واقعی امسال در فراق زیارت اربعین اباعبدالله، یک ملتی سوخت و این سوختن را در اظهار نظرها و واکنش مردم نسبت به اربعین مشاهده می‌کنیم، اما همین که دل‌هایشان را فرستادند برای پابوسی اباعبدالله و اصحاب باوفای آن حضرت، نشان از این است که خدای متعال این ملت را می‌خواهد.

وی ادامه داد: الحمدلله در استان قزوین هم از زمانی که بلای آزاردهنده کرونا مزاحم زندگی عادی مردم شد، چندین بار این شبستان و محوطه مسجدالنبی(ص) یا مساجد متعدد دیگر و امامزادگان این استان و شهرستان‌های دیگر استان قزوین شاهد حماسه مواساتی و حماسه تعاون و احسان برای عزیزانی بودند که در این شرایط، زندگی برای آن‌ها دشوار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز در اربعین امام حسین(ع) اگر دست مردم برای زیارت آن حضرت کوتاه بوده، اما این عشق و محبت به امام حسین(ع) را با این بسته‌های معیشتی که کالای ضروری مردم است، به نمایش گذاشتند؛ این اقدام بسیار زیباست و همان کاری است که مردم عراق هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین، در هر نقطه درواقع کار مواساتی و حمایت از زائران امام حسین(ع) را انجام می‌دهند.

گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان وارد عرصه شوند

عابدینی بیان کرد: اینجا هم کار مواساتی برای حمایت از عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که در زندگیشان مشکل پیش آمده، انجام داده‌اید و بهترین کار است و ارزش و ثواب دارد به طوری که باید حتی زمانی ویروس کرونا هم از بین رفت ادامه داشته باشد؛ این‌ها همان انفاق‌های قرآنی و صدقاتی هستند که مکرر در کنار نماز، در قرآن برای ما سفارش شده که این موارد را به جای آوریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند از همه دست‌اندرکاران قبول کند و از مردم هم می‌خواهیم که در دو عرصه همیشه حضور داشته باشند، یکی عرصه حمایت‌های مواساتی است که همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد نیز این وظیفه هم وجود دارد.

امام جمعه قزوین گفت: دومین صحنه‌ای که باید حضور داشته باشیم، صحنه کمک به کادر درمانی است. پرستارانی که شبانه روز درگیر هستند و جان خود را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش و زحمت می‌کشند برای اینکه بتوانند بیماران کرونایی را درمان کنند؛ لذا نباید کاری کنیم که کار آن‌ها بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مسافرت‌های غیرضروری، این نشست و برخاست‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کادر درمان را زیاد می‌کند؛ از طرفی باید در بیمارستان‌ها به داد آن‌ها برسیم.

وی در پایان عنوان کرد: کادر درمانی امروز نیاز به کمک دارند و تیم‌های جهادی طلبگی، دانشجویی و مردمی که در اوایل کار به صورت جدی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، نباید کمرنگ شود چون کرونا که کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است پس باید حضور جدی را برای مقابله با شرایط خاص داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

پخش آنلاین برنامه‌های ویژه اربعین از بقاع متبرکه/ ۱۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسمات اربعین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود و قرار بر این بود که 12 بقاع متبرکه در روز اربعین میزبان مراسمات حسینی باشد اما با توجه به شرایط موجود و با تصمیم ستاد کرونای استان کلیه برنامه‌های ایام اربعین منتفی اعلام شد.

وی افزود: در فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اینستاگرامی که بقاع متبرک در اختیار دارند، برنامه‌ها بدون حضور زائر و عزادار برگزار و به صورت مجازی پخش خواهد شد؛ همچنین در روز اربعین ساعت 10 صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه استان زیارت اربعین پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: از ابتدای موضوع کرونا تا کنون در شب عید، ایام ماه مبارک رمضان، عید غدیر و ایام دهه اول ماه محرم بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی بالغ بر 10 هزار بسته به ارزش ریالی هفت و نیم میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص موضوع کمک به دانش آموزان بی بضاعت دو هزار بسته با عنوان “مهر تحصیلی” شامل لوازم التحریر مانند کیف، دفتر، خودکار و دیگر اقلام مورد نیاز را تهیه و بین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ایام غدیر 21 زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کردیم و مستاجرینی که در املاک تجاری ما زندگی می‌کردند به مدت دوماه اجاره این افراد را بخشیدیم و بالغ بر 20 هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های عید غدیر، ماه رمضان و عید ولایت طبخ و بین افراد کم بضاعت توزیع شد.

مجیدی عنوان کرد: در پایان ماه صفر قبل از شهادت امام رضا(ع) شش هزار بسته پذیرایی برای کسانی که در مجموعه انتقال خون استان حضور دارند و خون خود را به بیماران، به ویژه بیماران کرونایی اهدا می‌کنند توزیع خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر هزار و 500 بسته معیشتی که اکنون آماده شده است بین افراد کم بضاعت جامعه توزیع می‌شود.

وی درباره ضرورت بزرگداشت اربعین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شعائر دین در جامعه زنده بماند باید این مناسبت گرامی داشته شود چراکه ما اربعین را جزو شعائر دین می‌دانیم و بعضا اربعین در کنار نماز و اقامه واجب، جزو پذیرش ایمان یک مومن شمرده می‌شود و حتی بعضی از حضرات معصوم زیارت اربعین را جزو شروط آدم مومن می‌دانند.

زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: جدا از اینکه انسان به صورت فردی نسبت به انجام اعمال مذهبی و دینی تکلیف دارد، آن مواردی که ادعا می‌کنیم جزو شعائر دین است باید در جامعه زنده نگه داشته و اقامه شود.

مجیدی تصریح کرد: تفاوت انجام وظیفه فردی با اقامه یک شعائر دینی این است که فریاد زده می‌شود و به نمایش جهانی گذاشته می‌شود که جمع کثیری یک فریضه الهی را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: به این دلیل که اربعین جزو خصلت‌های مومن، نشانه‌های یک جامعه مسلمان پویا و هم نشانه مکتب سیدالشهدا که مکتب استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، استکبار و سلطه است، با زنده نگهداشتن اربعین درواقع پیام زنده نگه داشتن مقاومت را به جامعه انتقال می‌دهیم.

وی افزود: ضرورت بزرگداشت اربعین ترویج تفکر ایستادگی و ظلم ستیزی و ندای “لا اله الا الله” در دنیا است و تصور من این است که زنده نگهداشتن اربعین مانند این می‌ماند که ما اصل اسلام را زنده نگه می‌داریم، چراکه سیدالشهدا برای اصلاح امت جدش قیام کرد بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره اربعین و شعار همیشگی شیعه یعنی ”مظلومیت خواهی، استقامت و مقاومت” بر همه افراد جامعه واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفینی که دارد یکی از وظیفه این مجموعه دستگیری از افراد بی‌بضاعت در جامعه است و امسال به دلیل فرمایشات رهبری “لبیک” بلند‌تری در خصوص کمک به افراد بی‌بضاعت جامعه گفته شده است.

مجیدی در پایان گفت: همچنین قبل از فرمایشات رهبری در خصوص “مواسات، کمک مومنانه و ضیافت همدلی” مجموعه اوقاف و امور خیریه به صورت همیشگی با عناوین مختلف و با توجه به نیت موقوفات واقفین برنامه‌های به خصوصی را انجام می‌داد.

۳۰۰ بسته‌ لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق روستایی قزوین اهدا شد

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با مشارکت قرارگاه، خیرین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و موکب اربعینی تنهاترین سردار قزوین، 300 بسته لوازم التحریر شامل کیف و سایر اقلام مورد نیاز تحصیلی تهیه و به دانش‌آموزان محروم روستایی سطح استان اهدا شد.

وی افزود: این دانش‌آموزان از روستاهای چمن امیرآباد، دهنج، حصار، زرند، عباس آباد، قارخون و علی آباد دهستان چوقور طارم سفلی و روستاهای آکوجان، دستجرد، خسرود، کاکوهستان و گشنه رود دهستان دستجرد الموت غربی و روستاهای آتان، هنیز، کلایه، زوارک، مدان، کلان، گرمارود دهستان زوارک الموت شرقی هستند.

مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در برخی از روستاها با توجه به نیاز دانش‌آموزان که در منزل تلویزیون، دستگاه دیجیتال و یا گوشی هوشمند جهت نصب سامانه شاد نداشتند، با کمک قرارگاه و خیرین، پنج دستگاه دیجیتال، یک دستگاه تلویزیون و دو دستگاه گوشی هوشمند نیز تهیه و تحویل خانواده‌ها شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تشکیل جلسات شورای تعلیم و تربیت در روستاهای دارای مدرسه و با احصاء مشکلات عمرانی، آموزشی و تربیتی مدارس، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شورا، دهیاری و خیرین همان روستا به حل مشکلات احصاء شده بپردازیم.

رجبی در پایان گفت: از افرادی که در زمینه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و همچنین مباحث تربیتی تخصص دارند، دعوت می‌شود تا به یاری قرارگاه بشتابند و با استفاده از ظرفیت مردمی بتوانیم بخشی از محرومیت‌های حوزه تعلیم و تربیت روستایی را مرتفع کنیم.

,

مهرعلی حق گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون بیش از 32 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و علاوه بر آن به 30 هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

,

وی ادامه داد: بیش از چهار درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از 30 درصد هم می‌رسد؛ براساس آمار 53 درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانش‌آموز و بیش از 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند. تلاش می‌کنیم تا زنجیره فقر را قطع کنیم برای تحقق این برنامه لازم است بسترهای ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد را به سمت توانمندی هدایت کنیم.

,

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی‌توان توانمند کرد ولی سایر مددجویان توانایی‌هایی دارند که می‌توان ظرفیت‌های آنها را در بستر مشاوره‌های فرهنگی و حرفه‌ای ارتقاء داد.

,

همکاری 25هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

, همکاری 25هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین,

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است؛ چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می‌کند زیرا اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته‌ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

,

حق گویان با اشاره به ظرفیت‌های نیکوکاری در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به 12 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

,

وی تأکید کرد: اکنون حدود دو هزار و 300 مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه‌های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجازی آماده خواهیم کرد.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت‌های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که در صورت تأمین 50 درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می‌شود.

,

وی یادآور شد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به 25 هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

,

۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین

, ۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدجواد زهرایی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به منظور اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستاد کرونای استان، این هفته به دلیل اعمال محدودیت‌هایی کرونایی، استان قزوین تقریبا نیمه تعطیل است.

وی افزود: مساجد و مصلی‌ها فقط برای برگزاری نماز باز بوده و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها که تجمعات انسانی را به دنبال داشته باشد ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، ما نیز از دستورالعمل‌های ابلاغی کاملا تبعیت می‌کنیم؛ براین اساس مراسم اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و حتی دهه اول محرم برگزار می‌شود‌.

وی عنوان کرد: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد محرم استانداری، ستاد محرم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلسات مختلفی داشتند و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی ستاد محرم استان جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی داشته است.

زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه استانی در این ایام تجمعات انسانی برگزار نمی‌شود؛ به عبارتی دسته‌های عزاداری در روز اربعین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن تعیین شده است.

قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین

وی در ادامه توضیح داد: سنوات گذشته در موضوع اربعین موکب‌های فعال و پویایی در سطح استان فعالیت داشتند و به واسطه این موکب‌ها هم نذورات مردم جمع‌آوری می‌شد و هم اینکه برنامه‌ریزی‌های جدی در قزوین، نجف، کربلا و یا مسیر نجف تا کربلا اتفاق می‌افتاد.

این مقام مسئول گفت: موکب‌ها امسال در داخل استان فعال هستند؛ چون طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به عراق نداریم و موکب‌ها در استان مستقر بوده و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکب‎ها در موضوع کمک‌های مومنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند برای کلاس مجازی جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال نذورات قطع و تعطیل نشده بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است؛ افزود: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

برگزاری هیئت‌های خودرویی در 4 نقطه شهر قزوین

زهرایی تصریح کرد: یکی از اقدامات ستاد عتبات عالیات بحث صحن حضرت زینب(س) است که بخشی از نذورات در این بخش ساماندهی شده و این صحن مخصوص اسکان اربعینی‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین در سطح استان گفت: برای اینکه جریان اربعین با توجه به شیوع کرونا مسکوت نماند بحث حرکت اتوبوس‌های اربعینی در سطح شهر و محلات پیش‌بینی شده و با پخش صوت ویژه این مناسبت، فضاسازی موضوع اربعین اتفاق می‌افتاد که در قزوین ۱۵ اتوبوس برای این امر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای روز اربعین با توجه به عدم برگزاری تجمعات انسانی، چهار نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی پیش‌بینی شده و مراسم به شکل خودرویی در این نقاط برگزار می‌شود که تدابیری اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: هیئت‌های خورویی قزوین در مهدیه واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، حیاط سپاه توسط هیئت رزمندگان، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که در این هیئات زیارت اربعین برگزار شده و مستمعین به صورت خودرویی از جلسه استفاده می‌کنند.

بقاع متبرکه و امامزادگان روز اربعین باز خواهند بود

زهرایی در ادامه گفت: کاروان و دسته عزاداری خودرویی در روز اربعین در دو مسیر از سبزه میدان به سمت بالا و دیگری از سبزه میدان به سمت پایین حرکت خواهند کرد که ساعات و مسیرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین با راه‌اندازی یک پویش، زیارت اربعین در پشت بام‌ها قرائت خواهد شد که تبلیغات آن به صورت گسترده انجام می‌شود و این برنامه ساعت ۱۰ صبح به شکل همزمان در سطح استان و به شکل سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بخشی از موکب‌داران با هماهنگی علوم پزشکی از طریق آشپزخانه‌های مجهز و بهداشتی، طبخ غذای گرم برای توزیع در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر استان خواهند داشت که تاکنون براساس اعلام یکی از موکب‌داران 10هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز طبق مصوبه ستاد اربعین در روز اربعین باز خواهند بود؛ البته برنامه تجمعی نخواهند داشت و اوقاف در تلاش است تا در این مراکز فضای معنوی ایجاد کند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان:

پویش "جاماندگان اربعین" در قزوین راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم

بهمن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان اقدام به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین با هدف خدمت رسانی در استان قزوین کرد.

وی افزود: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: پویش جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 تا 18 مهرماه با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به حضور در این پویش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بسیج دانشجویی استان قزوین ارتباط بگیرند.

وی عنوان کرد: دانشجویان بسیجی استان فعالیت بسیار زیادی را طی چند سال اخیر در استان بر عهده‌ گرفته و تأثیرات فراوانی نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی با الگو گرفتن از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و پیروی از آنان با از خودگذشتگی و ایثار در مسیر سازندگی استان تلاش می‌کنند و این امر بیانگر مقیاس کوچکی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا در حفظ و دفاع از دین و کشور است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: اردوهای جهادی بزرگ‌ترین دانشگاه تجربه در کشور است و باید قدر آن را بدانیم و آثار و برکاتی که اردوهای جهادی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها دارند بی‌شمار است.

وی در ادامه عنوان کرد: می توان علاوه بر عمران و آبادانی و ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم مناطق و تقویت امید به زندگی روستایی، به سودمندی از فضاهای خاص معنوی در محل برگزاری این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه بسیجی و با هم بودن در کارهای تیمی و اجرایی و رشد در فضای دانشگاهی در راستای خدمت به مردم، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم مناطق مختلف و کسب تجربیات اشاره کرد.

حیدری با اشاره به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین تأکید کرد: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد؛ در این راستا دانشجویان جهادگر بسیجی از امروز به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین در چهار نقطه از استان قزوین مستقر شده و به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در روستای طزرکش از توابع کوهین مستقر می‌شوند و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان اقدام به مرمت و دیوارکشی مدرسه این روستا خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: گروه‌های جهادی شکوفه سیب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواهران گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گروه جهادی بنت الهدا، گروه جهادی آیه و گروه جهادی مائده با مشارکت موکب حضرت رقیه(س) از امروز در محله باغ نشاط و محله بهار شهر قزوین به ارائه خدمات در بخش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، مامائی، روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، آموزشی خواهند پرداخت.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین:

۱۱۴ مسافر اربعین راهی کربلا شدند/ در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار قزوین ورود کردیم

اعظم میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به طرح تولید عروسک‌های اربعین با عنوان "پیشکشی باران" اظهار کرد: این طرح از سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی و برداشتن قدمی در حرکت عظیم اربعین شکل گرفت.

وی افزود: سال گذشته به همت بانوان گروه جهادی مهلا، ۳۱۳ عروسک آماده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به دست کودکان عراقی که پذیرای زائران سید و سالار شهیدان بودند، رسید.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی ۱۱۴عروسک در بازه زمانی حدودا ۳۰ روزه توسط ۱۶ بانوی جهادی گروه مهلا آماده و به همت ستاد اربعین استان قزوین به کربلای معلی ارسال شد.

وی عنوان کرد: همه عروسک‌ها با رعایت نماد‌های ایرانی اسلامی تولید شده به طوریکه برای این عروسک‌ها چادر و مقنعه طراحی و لباس این عروسک‌ها هم توسط یک بانوی سرپرست خانوار بافته شده است.

میرزایی بیان کرد: طرح اولیه تولید عروسک که از سال گذشته آغاز شد و با هدف توزیع در بین کودکان مشایه عراقی جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد؛ برای همین منظور پیکسل‌هایی هم مزین به شعار سال اربعین آماده و به لباس عروسک‌ها متصل شد.

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این عروسک‌ها در دیگر مناسبت‌های سال نیز تولید می‌شود و امکان طراحی لباس عروسک‌ها در مشاغل مختلفی نظیر معلمی، پزشکی و پرستار وجود دارد؛ عروسک پسر که "هانی" نامگذاری شده نیز در دست طراحی و تولید است.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین گفت: بخشی از فعالیت گروه جهادی مهلا تولید عروسک‌ به مناسبت اربعین بوده و بخشی دیگر اقدامی کاملا اقتصادی و کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادی مهلا منحصر به ایام اربعین نبوده و تصمیم داریم با تداوم این اقدام جهادی، تولید عروسک‌ها را در دیگر مناسبت‌ها و اعیاد مختلف سال ادامه دهیم و با قبول سفارشات اقدام به تولید عروسک کنیم که کلیه هزینه صرف اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی مواجه شده و از دیگر نقاط کشور نیز سفارشاتی داشتیم به طوریکه تعدادی عروسک به سفارش هیئت سیده زینب(س) بندرعباس جهت هدیه به کودکان کپرنشین در روز اربعین آماده و ارسال شد.

وی بیان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این نذر فرهنگی دارند می‌توانند به پیج @mahla_group_ir در اینستاگرام مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین در پایان گفت: طرح تولید عروسک‌های اربعین به نوعی نذر فرهنگی به شمار می‌آید و چنانچه این امر در جامعه نهادینه شده و هرکس متناسب با توانایی و ظرفیت خود در این مسیر گامی برداشته و سهیم شود بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی رفع می‌شود که امیدواریم گروه جهادی مهلا بتواند در این مسیر گام موثری بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است/ کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که عصر امروز(پنج شنبه) همزمان با اربعین حسینی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بنده‌ای را بخواهد محبت زیارت امام حسین(ع) و محبت زیارت اباعبدالله(ع) را در دلش قرار می‌دهد و اگر هم خدا یک بنده‌ای را نخواهد یا برای آن بنده، بَد بخواهد نیز در دلش بغض امام حسین(ع) و بی میلی نسبت به زیارت اباعبدالله را قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: این عشق و شوری که در ملت ماست و به معنای واقعی امسال در فراق زیارت اربعین اباعبدالله، یک ملتی سوخت و این سوختن را در اظهار نظرها و واکنش مردم نسبت به اربعین مشاهده می‌کنیم، اما همین که دل‌هایشان را فرستادند برای پابوسی اباعبدالله و اصحاب باوفای آن حضرت، نشان از این است که خدای متعال این ملت را می‌خواهد.

وی ادامه داد: الحمدلله در استان قزوین هم از زمانی که بلای آزاردهنده کرونا مزاحم زندگی عادی مردم شد، چندین بار این شبستان و محوطه مسجدالنبی(ص) یا مساجد متعدد دیگر و امامزادگان این استان و شهرستان‌های دیگر استان قزوین شاهد حماسه مواساتی و حماسه تعاون و احسان برای عزیزانی بودند که در این شرایط، زندگی برای آن‌ها دشوار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز در اربعین امام حسین(ع) اگر دست مردم برای زیارت آن حضرت کوتاه بوده، اما این عشق و محبت به امام حسین(ع) را با این بسته‌های معیشتی که کالای ضروری مردم است، به نمایش گذاشتند؛ این اقدام بسیار زیباست و همان کاری است که مردم عراق هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین، در هر نقطه درواقع کار مواساتی و حمایت از زائران امام حسین(ع) را انجام می‌دهند.

گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان وارد عرصه شوند

عابدینی بیان کرد: اینجا هم کار مواساتی برای حمایت از عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که در زندگیشان مشکل پیش آمده، انجام داده‌اید و بهترین کار است و ارزش و ثواب دارد به طوری که باید حتی زمانی ویروس کرونا هم از بین رفت ادامه داشته باشد؛ این‌ها همان انفاق‌های قرآنی و صدقاتی هستند که مکرر در کنار نماز، در قرآن برای ما سفارش شده که این موارد را به جای آوریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند از همه دست‌اندرکاران قبول کند و از مردم هم می‌خواهیم که در دو عرصه همیشه حضور داشته باشند، یکی عرصه حمایت‌های مواساتی است که همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد نیز این وظیفه هم وجود دارد.

امام جمعه قزوین گفت: دومین صحنه‌ای که باید حضور داشته باشیم، صحنه کمک به کادر درمانی است. پرستارانی که شبانه روز درگیر هستند و جان خود را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش و زحمت می‌کشند برای اینکه بتوانند بیماران کرونایی را درمان کنند؛ لذا نباید کاری کنیم که کار آن‌ها بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مسافرت‌های غیرضروری، این نشست و برخاست‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کادر درمان را زیاد می‌کند؛ از طرفی باید در بیمارستان‌ها به داد آن‌ها برسیم.

وی در پایان عنوان کرد: کادر درمانی امروز نیاز به کمک دارند و تیم‌های جهادی طلبگی، دانشجویی و مردمی که در اوایل کار به صورت جدی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، نباید کمرنگ شود چون کرونا که کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است پس باید حضور جدی را برای مقابله با شرایط خاص داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

پخش آنلاین برنامه‌های ویژه اربعین از بقاع متبرکه/ ۱۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسمات اربعین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود و قرار بر این بود که 12 بقاع متبرکه در روز اربعین میزبان مراسمات حسینی باشد اما با توجه به شرایط موجود و با تصمیم ستاد کرونای استان کلیه برنامه‌های ایام اربعین منتفی اعلام شد.

وی افزود: در فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اینستاگرامی که بقاع متبرک در اختیار دارند، برنامه‌ها بدون حضور زائر و عزادار برگزار و به صورت مجازی پخش خواهد شد؛ همچنین در روز اربعین ساعت 10 صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه استان زیارت اربعین پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: از ابتدای موضوع کرونا تا کنون در شب عید، ایام ماه مبارک رمضان، عید غدیر و ایام دهه اول ماه محرم بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی بالغ بر 10 هزار بسته به ارزش ریالی هفت و نیم میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص موضوع کمک به دانش آموزان بی بضاعت دو هزار بسته با عنوان “مهر تحصیلی” شامل لوازم التحریر مانند کیف، دفتر، خودکار و دیگر اقلام مورد نیاز را تهیه و بین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ایام غدیر 21 زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کردیم و مستاجرینی که در املاک تجاری ما زندگی می‌کردند به مدت دوماه اجاره این افراد را بخشیدیم و بالغ بر 20 هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های عید غدیر، ماه رمضان و عید ولایت طبخ و بین افراد کم بضاعت توزیع شد.

مجیدی عنوان کرد: در پایان ماه صفر قبل از شهادت امام رضا(ع) شش هزار بسته پذیرایی برای کسانی که در مجموعه انتقال خون استان حضور دارند و خون خود را به بیماران، به ویژه بیماران کرونایی اهدا می‌کنند توزیع خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر هزار و 500 بسته معیشتی که اکنون آماده شده است بین افراد کم بضاعت جامعه توزیع می‌شود.

وی درباره ضرورت بزرگداشت اربعین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شعائر دین در جامعه زنده بماند باید این مناسبت گرامی داشته شود چراکه ما اربعین را جزو شعائر دین می‌دانیم و بعضا اربعین در کنار نماز و اقامه واجب، جزو پذیرش ایمان یک مومن شمرده می‌شود و حتی بعضی از حضرات معصوم زیارت اربعین را جزو شروط آدم مومن می‌دانند.

زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: جدا از اینکه انسان به صورت فردی نسبت به انجام اعمال مذهبی و دینی تکلیف دارد، آن مواردی که ادعا می‌کنیم جزو شعائر دین است باید در جامعه زنده نگه داشته و اقامه شود.

مجیدی تصریح کرد: تفاوت انجام وظیفه فردی با اقامه یک شعائر دینی این است که فریاد زده می‌شود و به نمایش جهانی گذاشته می‌شود که جمع کثیری یک فریضه الهی را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: به این دلیل که اربعین جزو خصلت‌های مومن، نشانه‌های یک جامعه مسلمان پویا و هم نشانه مکتب سیدالشهدا که مکتب استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، استکبار و سلطه است، با زنده نگهداشتن اربعین درواقع پیام زنده نگه داشتن مقاومت را به جامعه انتقال می‌دهیم.

وی افزود: ضرورت بزرگداشت اربعین ترویج تفکر ایستادگی و ظلم ستیزی و ندای “لا اله الا الله” در دنیا است و تصور من این است که زنده نگهداشتن اربعین مانند این می‌ماند که ما اصل اسلام را زنده نگه می‌داریم، چراکه سیدالشهدا برای اصلاح امت جدش قیام کرد بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره اربعین و شعار همیشگی شیعه یعنی ”مظلومیت خواهی، استقامت و مقاومت” بر همه افراد جامعه واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفینی که دارد یکی از وظیفه این مجموعه دستگیری از افراد بی‌بضاعت در جامعه است و امسال به دلیل فرمایشات رهبری “لبیک” بلند‌تری در خصوص کمک به افراد بی‌بضاعت جامعه گفته شده است.

مجیدی در پایان گفت: همچنین قبل از فرمایشات رهبری در خصوص “مواسات، کمک مومنانه و ضیافت همدلی” مجموعه اوقاف و امور خیریه به صورت همیشگی با عناوین مختلف و با توجه به نیت موقوفات واقفین برنامه‌های به خصوصی را انجام می‌داد.

۳۰۰ بسته‌ لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق روستایی قزوین اهدا شد

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با مشارکت قرارگاه، خیرین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و موکب اربعینی تنهاترین سردار قزوین، 300 بسته لوازم التحریر شامل کیف و سایر اقلام مورد نیاز تحصیلی تهیه و به دانش‌آموزان محروم روستایی سطح استان اهدا شد.

وی افزود: این دانش‌آموزان از روستاهای چمن امیرآباد، دهنج، حصار، زرند، عباس آباد، قارخون و علی آباد دهستان چوقور طارم سفلی و روستاهای آکوجان، دستجرد، خسرود، کاکوهستان و گشنه رود دهستان دستجرد الموت غربی و روستاهای آتان، هنیز، کلایه، زوارک، مدان، کلان، گرمارود دهستان زوارک الموت شرقی هستند.

مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در برخی از روستاها با توجه به نیاز دانش‌آموزان که در منزل تلویزیون، دستگاه دیجیتال و یا گوشی هوشمند جهت نصب سامانه شاد نداشتند، با کمک قرارگاه و خیرین، پنج دستگاه دیجیتال، یک دستگاه تلویزیون و دو دستگاه گوشی هوشمند نیز تهیه و تحویل خانواده‌ها شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تشکیل جلسات شورای تعلیم و تربیت در روستاهای دارای مدرسه و با احصاء مشکلات عمرانی، آموزشی و تربیتی مدارس، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شورا، دهیاری و خیرین همان روستا به حل مشکلات احصاء شده بپردازیم.

رجبی در پایان گفت: از افرادی که در زمینه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و همچنین مباحث تربیتی تخصص دارند، دعوت می‌شود تا به یاری قرارگاه بشتابند و با استفاده از ظرفیت مردمی بتوانیم بخشی از محرومیت‌های حوزه تعلیم و تربیت روستایی را مرتفع کنیم.

,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدجواد زهرایی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به منظور اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستاد کرونای استان، این هفته به دلیل اعمال محدودیت‌هایی کرونایی، استان قزوین تقریبا نیمه تعطیل است.

,

وی افزود: مساجد و مصلی‌ها فقط برای برگزاری نماز باز بوده و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها که تجمعات انسانی را به دنبال داشته باشد ممنوع اعلام شده است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، ما نیز از دستورالعمل‌های ابلاغی کاملا تبعیت می‌کنیم؛ براین اساس مراسم اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و حتی دهه اول محرم برگزار می‌شود‌.

,

وی عنوان کرد: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد محرم استانداری، ستاد محرم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلسات مختلفی داشتند و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی ستاد محرم استان جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی داشته است.

,

زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه استانی در این ایام تجمعات انسانی برگزار نمی‌شود؛ به عبارتی دسته‌های عزاداری در روز اربعین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن تعیین شده است.

,

قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین

, قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین,

وی در ادامه توضیح داد: سنوات گذشته در موضوع اربعین موکب‌های فعال و پویایی در سطح استان فعالیت داشتند و به واسطه این موکب‌ها هم نذورات مردم جمع‌آوری می‌شد و هم اینکه برنامه‌ریزی‌های جدی در قزوین، نجف، کربلا و یا مسیر نجف تا کربلا اتفاق می‌افتاد.

,

, ,

این مقام مسئول گفت: موکب‌ها امسال در داخل استان فعال هستند؛ چون طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به عراق نداریم و موکب‌ها در استان مستقر بوده و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند.

,

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکب‎ها در موضوع کمک‌های مومنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند برای کلاس مجازی جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال نذورات قطع و تعطیل نشده بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است؛ افزود: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

,

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

,

برگزاری هیئت‌های خودرویی در 4 نقطه شهر قزوین

,

زهرایی تصریح کرد: یکی از اقدامات ستاد عتبات عالیات بحث صحن حضرت زینب(س) است که بخشی از نذورات در این بخش ساماندهی شده و این صحن مخصوص اسکان اربعینی‌ها است.

,

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین در سطح استان گفت: برای اینکه جریان اربعین با توجه به شیوع کرونا مسکوت نماند بحث حرکت اتوبوس‌های اربعینی در سطح شهر و محلات پیش‌بینی شده و با پخش صوت ویژه این مناسبت، فضاسازی موضوع اربعین اتفاق می‌افتاد که در قزوین ۱۵ اتوبوس برای این امر در نظر گرفته شده است.

,

, ,

این مقام مسئول عنوان کرد: برای روز اربعین با توجه به عدم برگزاری تجمعات انسانی، چهار نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی پیش‌بینی شده و مراسم به شکل خودرویی در این نقاط برگزار می‌شود که تدابیری اندیشیده شده است.

,

وی بیان کرد: هیئت‌های خورویی قزوین در مهدیه واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، حیاط سپاه توسط هیئت رزمندگان، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که در این هیئات زیارت اربعین برگزار شده و مستمعین به صورت خودرویی از جلسه استفاده می‌کنند.

,

بقاع متبرکه و امامزادگان روز اربعین باز خواهند بود

,

زهرایی در ادامه گفت: کاروان و دسته عزاداری خودرویی در روز اربعین در دو مسیر از سبزه میدان به سمت بالا و دیگری از سبزه میدان به سمت پایین حرکت خواهند کرد که ساعات و مسیرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین با راه‌اندازی یک پویش، زیارت اربعین در پشت بام‌ها قرائت خواهد شد که تبلیغات آن به صورت گسترده انجام می‌شود و این برنامه ساعت ۱۰ صبح به شکل همزمان در سطح استان و به شکل سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

,

وی عنوان کرد: برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بخشی از موکب‌داران با هماهنگی علوم پزشکی از طریق آشپزخانه‌های مجهز و بهداشتی، طبخ غذای گرم برای توزیع در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر استان خواهند داشت که تاکنون براساس اعلام یکی از موکب‌داران 10هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.

,

وی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز طبق مصوبه ستاد اربعین در روز اربعین باز خواهند بود؛ البته برنامه تجمعی نخواهند داشت و اوقاف در تلاش است تا در این مراکز فضای معنوی ایجاد کند.

,

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان:

,

پویش "جاماندگان اربعین" در قزوین راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم

, پویش "جاماندگان اربعین" در قزوین راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم,

بهمن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان اقدام به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین با هدف خدمت رسانی در استان قزوین کرد.

,

وی افزود: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد.

,

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: پویش جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 تا 18 مهرماه با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به حضور در این پویش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بسیج دانشجویی استان قزوین ارتباط بگیرند.

,

وی عنوان کرد: دانشجویان بسیجی استان فعالیت بسیار زیادی را طی چند سال اخیر در استان بر عهده‌ گرفته و تأثیرات فراوانی نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.

,

, ,

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی با الگو گرفتن از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و پیروی از آنان با از خودگذشتگی و ایثار در مسیر سازندگی استان تلاش می‌کنند و این امر بیانگر مقیاس کوچکی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا در حفظ و دفاع از دین و کشور است.

,

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: اردوهای جهادی بزرگ‌ترین دانشگاه تجربه در کشور است و باید قدر آن را بدانیم و آثار و برکاتی که اردوهای جهادی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها دارند بی‌شمار است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: می توان علاوه بر عمران و آبادانی و ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم مناطق و تقویت امید به زندگی روستایی، به سودمندی از فضاهای خاص معنوی در محل برگزاری این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه بسیجی و با هم بودن در کارهای تیمی و اجرایی و رشد در فضای دانشگاهی در راستای خدمت به مردم، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم مناطق مختلف و کسب تجربیات اشاره کرد.

,

حیدری با اشاره به راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین تأکید کرد: دانشجویان جهادگر بسیجی در پویش جاماندگان اربعین در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد؛ در این راستا دانشجویان جهادگر بسیجی از امروز به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین در چهار نقطه از استان قزوین مستقر شده و به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

,

, ,

این مقام مسئول تأکید کرد: گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در روستای طزرکش از توابع کوهین مستقر می‌شوند و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان اقدام به مرمت و دیوارکشی مدرسه این روستا خواهند کرد.

,

وی در ادامه افزود: گروه‌های جهادی شکوفه سیب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواهران گروه‌ جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گروه جهادی بنت الهدا، گروه جهادی آیه و گروه جهادی مائده با مشارکت موکب حضرت رقیه(س) از امروز در محله باغ نشاط و محله بهار شهر قزوین به ارائه خدمات در بخش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، مامائی، روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، آموزشی خواهند پرداخت.

,

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین:

,

۱۱۴ مسافر اربعین راهی کربلا شدند/ در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار قزوین ورود کردیم

, ۱۱۴ مسافر اربعین راهی کربلا شدند/ در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار قزوین ورود کردیم,

اعظم میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به طرح تولید عروسک‌های اربعین با عنوان "پیشکشی باران" اظهار کرد: این طرح از سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی و برداشتن قدمی در حرکت عظیم اربعین شکل گرفت.

,

وی افزود: سال گذشته به همت بانوان گروه جهادی مهلا، ۳۱۳ عروسک آماده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به دست کودکان عراقی که پذیرای زائران سید و سالار شهیدان بودند، رسید.

,

, ,

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی ۱۱۴عروسک در بازه زمانی حدودا ۳۰ روزه توسط ۱۶ بانوی جهادی گروه مهلا آماده و به همت ستاد اربعین استان قزوین به کربلای معلی ارسال شد.

,

وی عنوان کرد: همه عروسک‌ها با رعایت نماد‌های ایرانی اسلامی تولید شده به طوریکه برای این عروسک‌ها چادر و مقنعه طراحی و لباس این عروسک‌ها هم توسط یک بانوی سرپرست خانوار بافته شده است.

,

, ,

میرزایی بیان کرد: طرح اولیه تولید عروسک که از سال گذشته آغاز شد و با هدف توزیع در بین کودکان مشایه عراقی جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد؛ برای همین منظور پیکسل‌هایی هم مزین به شعار سال اربعین آماده و به لباس عروسک‌ها متصل شد.

,

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این عروسک‌ها در دیگر مناسبت‌های سال نیز تولید می‌شود و امکان طراحی لباس عروسک‌ها در مشاغل مختلفی نظیر معلمی، پزشکی و پرستار وجود دارد؛ عروسک پسر که "هانی" نامگذاری شده نیز در دست طراحی و تولید است.

,

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین گفت: بخشی از فعالیت گروه جهادی مهلا تولید عروسک‌ به مناسبت اربعین بوده و بخشی دیگر اقدامی کاملا اقتصادی و کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است.

,

, ,

وی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادی مهلا منحصر به ایام اربعین نبوده و تصمیم داریم با تداوم این اقدام جهادی، تولید عروسک‌ها را در دیگر مناسبت‌ها و اعیاد مختلف سال ادامه دهیم و با قبول سفارشات اقدام به تولید عروسک کنیم که کلیه هزینه صرف اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

,

میرزایی عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی مواجه شده و از دیگر نقاط کشور نیز سفارشاتی داشتیم به طوریکه تعدادی عروسک به سفارش هیئت سیده زینب(س) بندرعباس جهت هدیه به کودکان کپرنشین در روز اربعین آماده و ارسال شد.

,

وی بیان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این نذر فرهنگی دارند می‌توانند به پیج @mahla_group_ir در اینستاگرام مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

,

مسئول گروه جهادی "مهلا" در قزوین در پایان گفت: طرح تولید عروسک‌های اربعین به نوعی نذر فرهنگی به شمار می‌آید و چنانچه این امر در جامعه نهادینه شده و هرکس متناسب با توانایی و ظرفیت خود در این مسیر گامی برداشته و سهیم شود بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی رفع می‌شود که امیدواریم گروه جهادی مهلا بتواند در این مسیر گام موثری بردارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

,

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است/ کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست

, بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است/ کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که عصر امروز(پنج شنبه) همزمان با اربعین حسینی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بنده‌ای را بخواهد محبت زیارت امام حسین(ع) و محبت زیارت اباعبدالله(ع) را در دلش قرار می‌دهد و اگر هم خدا یک بنده‌ای را نخواهد یا برای آن بنده، بَد بخواهد نیز در دلش بغض امام حسین(ع) و بی میلی نسبت به زیارت اباعبدالله را قرار می‌دهد.

,

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: این عشق و شوری که در ملت ماست و به معنای واقعی امسال در فراق زیارت اربعین اباعبدالله، یک ملتی سوخت و این سوختن را در اظهار نظرها و واکنش مردم نسبت به اربعین مشاهده می‌کنیم، اما همین که دل‌هایشان را فرستادند برای پابوسی اباعبدالله و اصحاب باوفای آن حضرت، نشان از این است که خدای متعال این ملت را می‌خواهد.

,

وی ادامه داد: الحمدلله در استان قزوین هم از زمانی که بلای آزاردهنده کرونا مزاحم زندگی عادی مردم شد، چندین بار این شبستان و محوطه مسجدالنبی(ص) یا مساجد متعدد دیگر و امامزادگان این استان و شهرستان‌های دیگر استان قزوین شاهد حماسه مواساتی و حماسه تعاون و احسان برای عزیزانی بودند که در این شرایط، زندگی برای آن‌ها دشوار شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز در اربعین امام حسین(ع) اگر دست مردم برای زیارت آن حضرت کوتاه بوده، اما این عشق و محبت به امام حسین(ع) را با این بسته‌های معیشتی که کالای ضروری مردم است، به نمایش گذاشتند؛ این اقدام بسیار زیباست و همان کاری است که مردم عراق هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین، در هر نقطه درواقع کار مواساتی و حمایت از زائران امام حسین(ع) را انجام می‌دهند.

,

گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان وارد عرصه شوند

, گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان وارد عرصه شوند,

عابدینی بیان کرد: اینجا هم کار مواساتی برای حمایت از عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که در زندگیشان مشکل پیش آمده، انجام داده‌اید و بهترین کار است و ارزش و ثواب دارد به طوری که باید حتی زمانی ویروس کرونا هم از بین رفت ادامه داشته باشد؛ این‌ها همان انفاق‌های قرآنی و صدقاتی هستند که مکرر در کنار نماز، در قرآن برای ما سفارش شده که این موارد را به جای آوریم.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند از همه دست‌اندرکاران قبول کند و از مردم هم می‌خواهیم که در دو عرصه همیشه حضور داشته باشند، یکی عرصه حمایت‌های مواساتی است که همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد نیز این وظیفه هم وجود دارد.

,

امام جمعه قزوین گفت: دومین صحنه‌ای که باید حضور داشته باشیم، صحنه کمک به کادر درمانی است. پرستارانی که شبانه روز درگیر هستند و جان خود را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش و زحمت می‌کشند برای اینکه بتوانند بیماران کرونایی را درمان کنند؛ لذا نباید کاری کنیم که کار آن‌ها بیشتر شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مسافرت‌های غیرضروری، این نشست و برخاست‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کادر درمان را زیاد می‌کند؛ از طرفی باید در بیمارستان‌ها به داد آن‌ها برسیم.

,

وی در پایان عنوان کرد: کادر درمانی امروز نیاز به کمک دارند و تیم‌های جهادی طلبگی، دانشجویی و مردمی که در اوایل کار به صورت جدی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، نباید کمرنگ شود چون کرونا که کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است پس باید حضور جدی را برای مقابله با شرایط خاص داشته باشیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

,

پخش آنلاین برنامه‌های ویژه اربعین از بقاع متبرکه/ ۱۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

, پخش آنلاین برنامه‌های ویژه اربعین از بقاع متبرکه/ ۱۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد,
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسمات اربعین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود و قرار بر این بود که 12 بقاع متبرکه در روز اربعین میزبان مراسمات حسینی باشد اما با توجه به شرایط موجود و با تصمیم ستاد کرونای استان کلیه برنامه‌های ایام اربعین منتفی اعلام شد.
,
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسمات اربعین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود و قرار بر این بود که 12 بقاع متبرکه در روز اربعین میزبان مراسمات حسینی باشد اما با توجه به شرایط موجود و با تصمیم ستاد کرونای استان کلیه برنامه‌های ایام اربعین منتفی اعلام شد.
,

وی افزود: در فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اینستاگرامی که بقاع متبرک در اختیار دارند، برنامه‌ها بدون حضور زائر و عزادار برگزار و به صورت مجازی پخش خواهد شد؛ همچنین در روز اربعین ساعت 10 صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه استان زیارت اربعین پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: از ابتدای موضوع کرونا تا کنون در شب عید، ایام ماه مبارک رمضان، عید غدیر و ایام دهه اول ماه محرم بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی بالغ بر 10 هزار بسته به ارزش ریالی هفت و نیم میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص موضوع کمک به دانش آموزان بی بضاعت دو هزار بسته با عنوان “مهر تحصیلی” شامل لوازم التحریر مانند کیف، دفتر، خودکار و دیگر اقلام مورد نیاز را تهیه و بین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ایام غدیر 21 زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کردیم و مستاجرینی که در املاک تجاری ما زندگی می‌کردند به مدت دوماه اجاره این افراد را بخشیدیم و بالغ بر 20 هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های عید غدیر، ماه رمضان و عید ولایت طبخ و بین افراد کم بضاعت توزیع شد.

مجیدی عنوان کرد: در پایان ماه صفر قبل از شهادت امام رضا(ع) شش هزار بسته پذیرایی برای کسانی که در مجموعه انتقال خون استان حضور دارند و خون خود را به بیماران، به ویژه بیماران کرونایی اهدا می‌کنند توزیع خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر هزار و 500 بسته معیشتی که اکنون آماده شده است بین افراد کم بضاعت جامعه توزیع می‌شود.

وی درباره ضرورت بزرگداشت اربعین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شعائر دین در جامعه زنده بماند باید این مناسبت گرامی داشته شود چراکه ما اربعین را جزو شعائر دین می‌دانیم و بعضا اربعین در کنار نماز و اقامه واجب، جزو پذیرش ایمان یک مومن شمرده می‌شود و حتی بعضی از حضرات معصوم زیارت اربعین را جزو شروط آدم مومن می‌دانند.

زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: جدا از اینکه انسان به صورت فردی نسبت به انجام اعمال مذهبی و دینی تکلیف دارد، آن مواردی که ادعا می‌کنیم جزو شعائر دین است باید در جامعه زنده نگه داشته و اقامه شود.

مجیدی تصریح کرد: تفاوت انجام وظیفه فردی با اقامه یک شعائر دینی این است که فریاد زده می‌شود و به نمایش جهانی گذاشته می‌شود که جمع کثیری یک فریضه الهی را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: به این دلیل که اربعین جزو خصلت‌های مومن، نشانه‌های یک جامعه مسلمان پویا و هم نشانه مکتب سیدالشهدا که مکتب استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، استکبار و سلطه است، با زنده نگهداشتن اربعین درواقع پیام زنده نگه داشتن مقاومت را به جامعه انتقال می‌دهیم.

وی افزود: ضرورت بزرگداشت اربعین ترویج تفکر ایستادگی و ظلم ستیزی و ندای “لا اله الا الله” در دنیا است و تصور من این است که زنده نگهداشتن اربعین مانند این می‌ماند که ما اصل اسلام را زنده نگه می‌داریم، چراکه سیدالشهدا برای اصلاح امت جدش قیام کرد بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره اربعین و شعار همیشگی شیعه یعنی ”مظلومیت خواهی، استقامت و مقاومت” بر همه افراد جامعه واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفینی که دارد یکی از وظیفه این مجموعه دستگیری از افراد بی‌بضاعت در جامعه است و امسال به دلیل فرمایشات رهبری “لبیک” بلند‌تری در خصوص کمک به افراد بی‌بضاعت جامعه گفته شده است.

مجیدی در پایان گفت: همچنین قبل از فرمایشات رهبری در خصوص “مواسات، کمک مومنانه و ضیافت همدلی” مجموعه اوقاف و امور خیریه به صورت همیشگی با عناوین مختلف و با توجه به نیت موقوفات واقفین برنامه‌های به خصوصی را انجام می‌داد.

,

وی افزود: در فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اینستاگرامی که بقاع متبرک در اختیار دارند، برنامه‌ها بدون حضور زائر و عزادار برگزار و به صورت مجازی پخش خواهد شد؛ همچنین در روز اربعین ساعت 10 صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه استان زیارت اربعین پخش می‌شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: از ابتدای موضوع کرونا تا کنون در شب عید، ایام ماه مبارک رمضان، عید غدیر و ایام دهه اول ماه محرم بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی بالغ بر 10 هزار بسته به ارزش ریالی هفت و نیم میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در خصوص موضوع کمک به دانش آموزان بی بضاعت دو هزار بسته با عنوان “مهر تحصیلی” شامل لوازم التحریر مانند کیف، دفتر، خودکار و دیگر اقلام مورد نیاز را تهیه و بین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع کرده‌ایم.

,

وی ادامه داد: در ایام غدیر 21 زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کردیم و مستاجرینی که در املاک تجاری ما زندگی می‌کردند به مدت دوماه اجاره این افراد را بخشیدیم و بالغ بر 20 هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های عید غدیر، ماه رمضان و عید ولایت طبخ و بین افراد کم بضاعت توزیع شد.

,

مجیدی عنوان کرد: در پایان ماه صفر قبل از شهادت امام رضا(ع) شش هزار بسته پذیرایی برای کسانی که در مجموعه انتقال خون استان حضور دارند و خون خود را به بیماران، به ویژه بیماران کرونایی اهدا می‌کنند توزیع خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر هزار و 500 بسته معیشتی که اکنون آماده شده است بین افراد کم بضاعت جامعه توزیع می‌شود.

,

وی درباره ضرورت بزرگداشت اربعین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شعائر دین در جامعه زنده بماند باید این مناسبت گرامی داشته شود چراکه ما اربعین را جزو شعائر دین می‌دانیم و بعضا اربعین در کنار نماز و اقامه واجب، جزو پذیرش ایمان یک مومن شمرده می‌شود و حتی بعضی از حضرات معصوم زیارت اربعین را جزو شروط آدم مومن می‌دانند.

,

زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است

, زنده نگهداشتن اربعین درواقع ترویج فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی است,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: جدا از اینکه انسان به صورت فردی نسبت به انجام اعمال مذهبی و دینی تکلیف دارد، آن مواردی که ادعا می‌کنیم جزو شعائر دین است باید در جامعه زنده نگه داشته و اقامه شود.

,

مجیدی تصریح کرد: تفاوت انجام وظیفه فردی با اقامه یک شعائر دینی این است که فریاد زده می‌شود و به نمایش جهانی گذاشته می‌شود که جمع کثیری یک فریضه الهی را انجام داده‌اند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: به این دلیل که اربعین جزو خصلت‌های مومن، نشانه‌های یک جامعه مسلمان پویا و هم نشانه مکتب سیدالشهدا که مکتب استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، استکبار و سلطه است، با زنده نگهداشتن اربعین درواقع پیام زنده نگه داشتن مقاومت را به جامعه انتقال می‌دهیم.

,

وی افزود: ضرورت بزرگداشت اربعین ترویج تفکر ایستادگی و ظلم ستیزی و ندای “لا اله الا الله” در دنیا است و تصور من این است که زنده نگهداشتن اربعین مانند این می‌ماند که ما اصل اسلام را زنده نگه می‌داریم، چراکه سیدالشهدا برای اصلاح امت جدش قیام کرد بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره اربعین و شعار همیشگی شیعه یعنی ”مظلومیت خواهی، استقامت و مقاومت” بر همه افراد جامعه واجب است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفینی که دارد یکی از وظیفه این مجموعه دستگیری از افراد بی‌بضاعت در جامعه است و امسال به دلیل فرمایشات رهبری “لبیک” بلند‌تری در خصوص کمک به افراد بی‌بضاعت جامعه گفته شده است.

,

مجیدی در پایان گفت: همچنین قبل از فرمایشات رهبری در خصوص “مواسات، کمک مومنانه و ضیافت همدلی” مجموعه اوقاف و امور خیریه به صورت همیشگی با عناوین مختلف و با توجه به نیت موقوفات واقفین برنامه‌های به خصوصی را انجام می‌داد.

,

۳۰۰ بسته‌ لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق روستایی قزوین اهدا شد

, ۳۰۰ بسته‌ لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق روستایی قزوین اهدا شد,

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با مشارکت قرارگاه، خیرین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و موکب اربعینی تنهاترین سردار قزوین، 300 بسته لوازم التحریر شامل کیف و سایر اقلام مورد نیاز تحصیلی تهیه و به دانش‌آموزان محروم روستایی سطح استان اهدا شد.

,

وی افزود: این دانش‌آموزان از روستاهای چمن امیرآباد، دهنج، حصار، زرند، عباس آباد، قارخون و علی آباد دهستان چوقور طارم سفلی و روستاهای آکوجان، دستجرد، خسرود، کاکوهستان و گشنه رود دهستان دستجرد الموت غربی و روستاهای آتان، هنیز، کلایه، زوارک، مدان، کلان، گرمارود دهستان زوارک الموت شرقی هستند.

,

مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در برخی از روستاها با توجه به نیاز دانش‌آموزان که در منزل تلویزیون، دستگاه دیجیتال و یا گوشی هوشمند جهت نصب سامانه شاد نداشتند، با کمک قرارگاه و خیرین، پنج دستگاه دیجیتال، یک دستگاه تلویزیون و دو دستگاه گوشی هوشمند نیز تهیه و تحویل خانواده‌ها شد.

,

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تشکیل جلسات شورای تعلیم و تربیت در روستاهای دارای مدرسه و با احصاء مشکلات عمرانی، آموزشی و تربیتی مدارس، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شورا، دهیاری و خیرین همان روستا به حل مشکلات احصاء شده بپردازیم.

,

رجبی در پایان گفت: از افرادی که در زمینه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و همچنین مباحث تربیتی تخصص دارند، دعوت می‌شود تا به یاری قرارگاه بشتابند و با استفاده از ظرفیت مردمی بتوانیم بخشی از محرومیت‌های حوزه تعلیم و تربیت روستایی را مرتفع کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه