اخبار داغ

استاندار فارس عنوان کرد:

تصاحب اقتصاد جهانی با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا محقق می شود

تصاحب اقتصاد جهانی با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا محقق می شود
«عنایت‎الله رحیمی» گفت: زمانی که فعالین اقتصادی با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا اهداف اقتصادی خود را با یک برند(نشان) دنبال کنند، می توانند اقتصاد جهان را هم بدست بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری "شیرازه"،آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه در زمینه رعایت استاندارد در شیراز روز پنج شنبه 24 مهرماه با حضور رحیمی استاندار فارس، رهنما مدیر کل استاندارد و تعدادی از واحدهای برتر این سازمان برگزار شد.

«عنایت‎الله رحیمی»، رعایت استاندارد هر نوع محصول یا خدمت را تضمین کننده کیفیت و سلامت دانست و گفت:از جمله منافع مهم استاندارد سازی محصولات، ایجاد ارتباط و تعامل با دیگر کشورهاست چرا که علاوه بر جلب رضایت داخل موجب استقبال متقاضیان در خارج از ایران نیز می شود.
استاندار فارس با بیان این که هرچه تولیدات یک واحد اقتصادی از مرغوبیت و  کیفیت‌ بالاتری برخوردار باشد استقبال از آن نیز بیشتر خواهد شد،بر ضروت و لزوم استاندارد سازی تاکید کرد و افزود:هر کشوری که در امر تولیدات و خدمات، اصول استاندارد سازی را رعایت کند، شهره جهانی خواهدشد چرا که این موضوع جزو مقوله های مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر استفاده از دانش و فناوری روز دنیا اظهار کرد: زمانی که فعالین اقتصادی از امکانات لازم برخوردار شوند و با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا اهداف اقتصادی خود را با یک برند(نشان) دنبال کنند، می توانند اقتصاد جهان را هم بدست بگیرند.رحیمی با بیان این که با رعایت استاندارد، اعتماد مصرف کننده جلب و متقاضیان بازار گسترده‌تر می شود، گفت: شاید در بعضی موارد رعایت استانداردها به سختی محقق شود اما ارزش تحمل سختی هایش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور تولیدکنندگان اقتصادی عرصه‌های بین‌المللی موجب خواهد شد که استانداردهایی که در کشورهای هدف مورد توجه مخاطب نهاد نیست توسط تولیدکنندگان شناسایی شده و در تولیدات محصولات صادراتی نیز لحاظ گردد از این رو می‌توان انتظار داشت که با استفاده از استاندارد می‌توان به شرایط مطلوب بازار های هدف نیز دست یافت.لازم به ذکر است، در این مراسم از فعالین اقتصادی نیز قدردانی شد.

گفتنی است،اندیشه تشکیل "سازمان بین‌المللی استاندارد" در چهاردهم اکتبر سال ۱۹۴۷ میلادی در نشست روسای موسسه‌های استاندارد ۲۵ کشور در لندن (مرکز کشور انگلستان) شکل گرفت. هم اینک مقر این سازمان در شهر «ژنو» در کشور سوییس است و از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با بیست و دوم مهرماه به عنوان« روز جهانی استاندارد »نامگذاری شد.
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه