اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پایان تحریم تسلیحاتی ایران؛ نه بزرگ جهانی به رفتارهای آمریکا است

پایان تحریم تسلیحاتی ایران؛ نه بزرگ جهانی به رفتارهای آمریکا است
زاهدی گفت: پایان محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بی شک یک شکست مفتضحانه برای ترامپ خواهد بود. این اقدام یک "نه" بزرگ جهانی به رفتارهای آمریکا و به موضع‌گیری‌های او در عرصه بین الملل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بامداد امروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه 1399 و ۱۸ اکتبر 2020 میلادی محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از امروز روز لغو تحریم‌ها، تجارت در حوزه تسلیحات متعارف، می تواند تبدیل به بخشی از اقتصاد ایران شود و بی شک این یک شکست مفتضحانه برای ترامپ خواهد بود؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران زیر بار فشار حداکثری امتیاز نداده و همزمان در پنج مرحله از تعهدات برجامی خود کاسته و از طرفی منطقه هم برای آمریکا ناامن تر شده و حالا دیگر ایران می‌تواند مانند سایر کشورها به تجارت تسلیحاتی متعارف نیز بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اکنون ترامپ با یک چالش بزرگ مواجه است، اینکه در بحبوحه انتخابات چه پاسخی باید به افکار عمومی در مقابل این سوال فراگیر دهد،که تصمیمش برای خروج از برجام چه آورده‌ای برای آمریکا داشته است؟

,

عصبانیت ترامپ که این روزها در پس رشته توئیت های بی شرمانه و آکنده از اهانت او کاملاً نمایان شده، منعکس کننده تصویری حقیقی از کارزار انتخاباتی آمریکاست. این تصویر نشان می‌دهد تمامی درب ها بر روی ترامپ در حال بسته شدن است و می‌توان اذعان داشت که ترامپ دچار انسداد راهبردی شده است.

,

اما اگر ترامپ فکر می‌کند می‌تواند سطح سایش را در منطقه آنقدر بالا ببرد تا از آن یک پرل هاربر دیگر بسازد (پرل هاربر منطقه‌ای در هاوایی است که مورد تهاجم ارتش ژاپن قرار گرفت و بهانه‌ای شد برای ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم) بلکه از این خفگی راهبردی رهایی یابد، باید بداند که سخت در اشتباه است.

,

آوردن ناو هواپیمابر ۱۰۰هزار تنی نیمیتز به خلیج فارس اگر با هدف پشتیبانی از یک جنگ محدود و برق آسا علیه ایران که بتواند ورق را در انتخابات به نفع ترامپ برگرداند و بقای او را برای چهار سال دیگر در اتاق بیضی کاخ سفید تضمین نماید صورت گرفته باشد،به قول سردار عزیزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی «این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما».

,

اگر برای ترامپ اندک عقلی باقی مانده باشد باید مجدداً به نظر استراتژیست‌های خود رجوع کند که در شرایط تهاجمی نباید یک سیبل بزرگ را در تیررس ایران قرار دهد مگر اینکه آقای قمار باز خواسته باشد بر روی یک شکست بزرگ قمار کند که در صورت آن باید به موزه‌ای از شناورهای غرق شده از آمریکا در خلیج‌فارس نیز فکر کرده باشد.

,

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به پایان خودکار محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از بامداد امروز گفت: آمریکایی ها در سال های گذشته تلاش های زیادی کردند تا مانع اجرای این قانون شوند و حتی در این راستا می خواستند مکانیسم ماشه را فعال کنند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه با عدم استقبال جامعه جهانی از روندی که ترامپ در راستای مباحث ایران و جهان در پیش گرفته بود، سبب شد که سازمان ملل درخواست مکانیسم ماشه را که آمریکا داده بود، نپذیرد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، ما می توانیم صادرات اسلحه را داشته باشیم و سلاح و تجهیزات نظامی خودمان را وارد کنیم.

,

وی ابراز کرد: این مسئله ضمن آنکه از نظر دفاعی به نفع کشور است؛ اما ارزش کار بسیار فراتر است و این اقدام نه بزرگ جهانی به رفتارهای آمریکا و به موضع گیری های آمریکا در عرصه بین الملل و به ویژه ترامپ است.

,

زاهدی در پایان با تأکید بر اینکه فضای کلی مقابله با آمریکا اولویت دارد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران سلاح های مورد نیاز خود را تولید می کند و مختصر تجهیزاتی را نیاز داریم که وارد کنیم؛ ما می توانیم سلاح صادر و وارد کنیم و دنیا با ما همراهمی خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه