اخبار داغ

برگزاری ششمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در استان البرز

برگزاری ششمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در استان البرز
ششمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه استان البرز برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ششمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه استان البرز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته کمک معیشتی و لوازم التحریر توزیع می شود

, ۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته کمک معیشتی و لوازم التحریر توزیع می شود,

به گزارش گروه استانی "تیتریک"؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز سه‌ شنبه در ششمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه استان البرز که در مصلای شهر کرج برگزار شد؛ افزود: در این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه، ۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته کمک معیشتی و لوازم التحریر که توسط خیرین تهیه شده  بین جامعه هدف توزیع می شود.

, تیتریک,

وی اظهار داشت: در این مرحله از کمک های مومنانه توجه به دانش آموزان نیازمند و محروم در اولویت قرار گرفته است.

,

امام جمعه کرج با بیان اینکه وجهه مردمی این حرکت های خداپسندانه  بالا است؛ گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون دستگاه های مرتبط همراه با مردم و خیرین پای کار کمک به محرومان و آسیب دیدگان از کرونا آمده اند.

,

وی یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را آموزش مکارم اخلاقی به مردم دانست و افزود: خداوند رسول اکرم (ص) را مبعوث کرد تا این مکارم را به مردم یاد دهد که یکی از این مکارم اخلاقی بحث مواسات و برادری است.

,

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: در روایات آمده است که مردم آخرالزمان باید اهل مواسات باشند که این امر یکی از نشانه های ایمان و فرد مومن است.

,

وی ریشه این مواسات را معرفت و شناخت عنوان کرد و بیان داشت: معرفت اهل بیت (ع) به برکت انقلاب اسلامی عیان شد به طوریکه ایثار در مقام عمل در دوران هشت سال دفاع مقدس مطرح شده است.

,

حسینی همدانی گفت: در دوران دفاع مقدس صحنه‌های زیادی از ایثار دیده شده و امروز  مواسات مردمی نیز از نشانه های ایثار به شمار می رود.

,

وی افزود: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مصادیق زیادی از مواسات و همدلی در کشور دیده شده است بطوریکه در جریان بلایای طبیعی، مردم جانفشانی کردند و به آن یک نماد خارجی دادند.

,

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، از حرکت های انجام گرفته در جریان شیوع کرونا  به عنوان یک نهضت  نام یاد کردند تا به یک قیام و انقلاب تبدیل شود.

,

وی گفت: تا کنون تمام ارکان و نهادهای مرتبط در استان  موضوع مواسات و همدلی را به خوبی پیش برده اند که کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه؛ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و  شهرداری  کرج  از جمله این دستگاه ها هستند.

,

وی ادامه داد: هر کدام از این دستگاه ها برای کمک به نیازمندان از گذشته برای خودفهرستی تهیه کرده بودند که با شیوع بیماری کرونا نیز افرادی که بیکار شدند به  فهرست ها اضافه شد.

,

امام جمعه کرج اظهار داشت: قرارگاه مرکزی مواسات این  مجموعه ها را برای ارایه خدمات هدایت می کند.

,

وی گفت : کرونا تمام می شود ولی مشکلات دیگری هنوز خواهیم داشت زیرا کشورمان  با بلایای طبیعی سر و کار دارد و  به همین منظور دبیرخانه مرکزی مواسات و همدلی را تشکیل دادیم تا به این مشکلات به صورت دایم رسیدگی شود.

,

حسینی همدانی افزود: این دبیرخانه با مسئولیت کمیته امداد استان فعالیت می کند.

,

شهرداری کرج یک ‌هزارو ۳۰۰ بسته معیشتی توزیع کرد

, شهرداری کرج یک ‌هزارو ۳۰۰ بسته معیشتی توزیع کرد,
به گزارش گروه استانی "تیتریک"؛غلام قربانی روز سه شنبه در حاشیه توزیع کمک های معیشتی در جمع خبرنگاران گفت: این بسته‌های معیشتی هر یک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان شامل حبوبات،‌  برنج، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و لوازم بهداشتی در قالب کمک های مومنانه در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
, تیتریک,

وی با اشاره به اینکه این سومین رزمایش است که بسیج شهرداری کرج در سال جاری  اجرا می‌کند، افزود: مرحله اول به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان  اختصاص داشت اما  در مرحله دوم جهیزیه ۵۰ زوج جوان نیازمند تامین شد.

,

قربانی خاطرنشان کرد: امروز نیز ۱۵۰ بسته لوازم التحریر، ‌شامل کیف،‌ دفترچه ،خودکار، مدادرنگی  و مداد در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار کرج توزیع می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بسیج شهرداری کرج در روز اربعین امسال  با برپایی ایستگاه موکب امام حسن مجتبی (ع) اقدام به توزیع سه‌هزار عدد ماسک رایگان بین مردم کرد، ‌گفت: برای ایام سالروز رحلت رسول مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) توزیع پنج هزار عدد ماسک رایگان  بین مردم، نیروهای خدماتی و کارکنان شهرداری کرج پیش بینی شده است.

,

تداوم انفاق برای ۲۵ هزار دانش آموز نیازمند البرز

, تداوم انفاق برای ۲۵ هزار دانش آموز نیازمند البرز,

به گزارش گروه استانی تیتریک، سالار قاسمی روز سه شنبه در ششمین رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه البرز که با رمز لبیک یا رسول الله (ص) در این استان آغاز شد، اظهارداشت: در قالب رزمایش مواسات ، همدلی و کمک مومنانه این تعداد تبلت برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، تهیه شده است.

, تیتریک,

وی بیان داشت: این اقدام خداپسندانه با مشارکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بسیج فرهنگیان ، بسیج دانش آموزی، اصناف و ستاد اجرایی حضرت امام و خیرین انجام شد.

,

قاسمی تصریح کرد: کمک های مردمی به دست دانش آموزان بی بضاعت شناسایی شده می رسد.

,

وی اضافه کرد: برای ۲۵ هزار دانش آموز نیازمند این استان نیاز به تداوم انفاق، همدلی ، احسان و نیکوکاری دراین شرایط خاص آموزشی و کرونایی داریم.

,

وی ادامه داد: امسال همزمان با سراسر کشور پویش عاطفه ها برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به منظور توزیع  نوشت افزار در میان دانش آموزان نیازمند البرز اجرایی شد تا شرایط مناسب برای ۶ هزاردانش آموزی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، فراهم آید.

,

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در قالب این رزمایش بسته حمایتی همانند کیف، دفتر، مداد ، تبلت و سایرنوشت افزارهای مورد نیاز دانش آموزان که از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی که در جریان برگزاری پویش عاطفه ها جمع آوری شده است دربین دانش آموزان نیازمند این استان توزیع می شود.

,

قاسمی یادآورشد: مرکز نیکوکاری فرهنگیان البرز نیز به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعات راه اندازی شده است.

,

وی تاکید کرد: رزمایش امروز با محوریت اجرایی آموزش و پرورش البرز اجرایی شد تا با اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زمینه پاسخگویی به تعدادی از دانش آموزان نیازمند به خصوص دربخش دسترسی به شبکه آموزشی شاد دراستان فراهم شود.

,

اجرای طرح مشق احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در البرز

, اجرای طرح مشق احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در البرز,

به گزارش گروه استانی تیتریک، محمدمهدی پورسلیمانی روز سه شنبه در حاشیه پویش سراسری کمک های مومنانه در استان البرز که در مصلای شهر کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سومین سال اجرای پویش مشق احسان اقدام به تهیه و توزیع یک میلیون بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم برخوردار ومحروم کرده است‌.

, تیتریک,

وی گفت: این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اجرا شده که تمام اقلام بسته های لوازم التحریر محصولات ایرانی و اغلب تولید کارخانجاتی است که توسط ستاد اجرایی احیا شده اند.

,

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی برای احیای این واحدها ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.

,

پورسلیمانی با اشاره به اینکه سهم البرز در پویش مشق احسان ۱۰ هزار بسته می باشد؛ گفت: توزیع این بسته ها از ابتدای مهر ماه آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

,

وی نحوه شناسایی جامعه هدف برای بهره برداری از این لوازم را از طریق گروه های جهادی؛ پایگاه های بسبج؛ محلات و مساجد عنوان کرد.
وی یادآور شد: ستاد اجرایی در طرح های دیگری همچون در حوزه معیشت مردم؛ توزیع غذای گرم؛ چرخ احسان و احسان سلامت نیز فعال است.

,
,

در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه در استان البرز علاوه بر توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر؛ ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی توسط نهادهایی همچون سپاه ؛ کمیته امداد؛ بسیج سازندگی نیز تهیه و توزیع می شود.

,

۳۵۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند البرز تهیه شد

, ۳۵۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند البرز تهیه شد,

به گزارش گروه استانی تیتریک، محمد محمدی فرد روز چهارشنبه گفت: امسال کمک هایی که در شور عاطفه ها جمع آوری شد نسبت به سال گذشته افزایش  حدود ۱۵۰ درصدی داشته است.

, تیتریک,

وی ادامه داد:  ۶۵ درصد از خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز از سوی خیران تامین می‌شود و مردم خیر و نیکوکار استان البرز  از ابتدای شروع طرح شور عاطفه ها، ۲۰ میلیارد تومان  برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند  البرز  کمک کرده‌اند.

,

محمدی فرد با اشاره به کمک های مومنانه گفت:  شور عاطفه های امسال از تاریخ ۲۱ شهریور تا ۱۱ مهرجاری ادامه داشت ضمن آنکه اکنون دفاتر کمیته امداد از آمادگی لازم برای جمع آوری کمک های مردم به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند برخوردار هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: نیکوکاران استان در بیش از ۲۰۰ مرکز نیکوکاری، این نهاد را در انجام وظایف امور فرهنگی یاری کرده اند و همچنین مردم نیکوکار و خیرانمی‌توانند از طریق شماره‌گیری کد مهربانی #۰۲۶*۸۸۷۷* و یا با شماره تلفن ۲۶۳۲۸۲۶۷۴۱ یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره‌حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۸۰ نزد صندوق امداد ولایت البرز، کمک‌های خود را برای تامین ملزومات آموزشی دانش آموزان بی‌بضاعت واریز کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه