اخبار داغ

قهرمانی بسکتبال با ویلچر جوانان جهان| رقابت‌ها به‌علت بحران کرونا به تعویق افتاد

قهرمانی بسکتبال با ویلچر جوانان جهان| رقابت‌ها به‌علت بحران کرونا به تعویق افتاد
رقابت‌های قهرمانی جهان جوانان مردان زیر ۲۳ سال بسکتبال با ویلچر ۲۰۲۱، به دلیل پاندمی کووید ۱۹ به سال ۲۰۲۲ موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، وب‌سایت اینساید دگیمز، از تصمیم فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) برای تغییر زمان برگزاری هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان ۲۰۲۱ جهان به دلیل پاندمی کرونا خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس اعلام IWBF زمان جدید در نظر گرفته شده برای برگزاری این رویداد بین نیمه دوم ماه می و نیمه اول ژوئن ۲۰۲۲ در چیبا خواهد بود و ژاپن اولین کشور آسیایی است که میزبانی این رقابت‌ها بر عهده دارد.

,

بعد از اینکه در ژانویه سال ۲۰۲۰ امتیاز میزبانی این مسابقات به ژاپن اهدا شد، چیبا خود را برای برپایی رقابت ها در سال ۲۰۲۱ آماده کردند اما با شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی های پارالمپیک توکیو، IWBF نیز تصمیم به انتقال زمان برگزاری این رقابت ها ابتدا به دسامبر ۲۰۲۱ و سپس به سال ۲۰۲۲ گرفت.

,

رئیس کمیته مسابقات IWBF در این باره عنوان کرد: «باتوجه به چالش کووید ۱۹ و شرایطی که جهان به واسطه پاندومی کرونا با آن رو به رو است، تغییر زمان برگزاری این رقابت ها لازم بود و ما با این تغییر، خواستیم که اطمینان حاصل کنیم کشورها می توانند در این مسابقات شرکت کنند.»

,

بر اساس قوانین IWBF، برای حضور قانونی در این رقابت ها، بازیکنان مرد می بایست متولدین اول ژوئن سال ۱۹۹۹ یا بعد از آن باشند. سیاست فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر بر این است که بازیکنانی که برای حضور در این مسابقات در سال ۲۰۲۱ مجوز داشته اند به واسطه تغییر زمان مجدد، فرصت حضور در این رقابت ها را از دست ندهند.

,

گفتنی است اولین دوره این مسابقات در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و از آن زمان، رقابت ها هر ۴ سال یک بار با حضور ۱۲ کشور برپا می شود. تورنتو کانادا میزبان دور قبلی در سال ۲۰۱۷ بود و تیم انگلستان عنوان قهرمانی آن را کسب کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه