اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خبر داد؛

تجهیز استان کرمان به پهباد و پلیس هوشمند جهت تامین امنیت پایدار

تجهیز استان کرمان به پهباد و پلیس هوشمند جهت تامین امنیت پایدار
سردار ناظری گفت: با توجه به اینکه کرمان در تامین امنیت کشور نقش تاثیرگذاری زیادی دارد هوشمند سازی پلیس استان کرمان اولی تر نسبت به سایر نقاط کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، ضمن تبریک ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصت بسیار مغتنمی برای بازنمائی جلوه هائی از خدمات ارزشمند و تصویر پلیس و جذب مشارکت مردم  و سازمان هایی است که در امنیت دخیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی به شعار امسال هفته ناجا با عنوان «برای امنیت و سلامت» اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) نعمت و امنیت دو نعمت شناخته شده ای است که همه بایستی در حوزه تامین سلامت و شکست ویروس کرونا و تامین امنیت پایدار بکوشیم.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: نیروی انتظامی از زمان شیوع کرونا پا به پای مردم برای شکست ویروس کرونا در صحنه حاضر بوده و شهدایی نیز در این مسیر تقدیم نموده و همچنین عزیزانی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا شده اند.

,

سردار ناظری، مشارکت مردم و سازمان های متولی  را کمک بسیار ارزشمندی در ایجاد نظم و امنیت جامعه دخیل دانست و اذعان کرد: همه باید برای امنیت و سلامت جامعه در کنار مدافعان سلامت و امنیت قرار گیریم.

,

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی براساس افق گام دوم انقلاب برای رسیدن به پلیس در طراز نظام اسلامی نیازمند مؤلفه های بسیار زیادی است از جمله هوشمندسازی پلیس و تحقق آن از فعالیت های جدی پلیس برای برپایی قرارگاه پلیس هوشمند است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان در تامین امنیت کشور نقش تاثیرگذاری زیادی دارد هوشمند سازی پلیس استان کرمان اولی تر نسبت به سایر نقاط کشور است.

,

سردار ناظری تصریح کرد: با شورای تامین استان و استاندار کرمان گام های بلندی در این راستا برداشته شده است.

,

وی، تجهیز شهرستان کرمان به پایش تصویری را گام بلندی در بهره وری پلیس از الکترونیک روز و پی گیری جرائم عنوان کرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اذعان کرد: اقدام دیگر استان در حوزه پهپاد و تجهیز استان به این سامانه و بهره برداری پلیس از این امکان در سطوح مختلف است که نقش مهمی در تامین امنیت کویر و سایر ماموریت های کاری خواهد داشت.

,

سردار ناظری همچنین به نقش پلیس در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در دوران 8 سال دفاع مقدس  نقش بی بدیلی داشت و در این مسیر  آزاده، جانباز و ایثارگر از افتخارات ناجا در این دوران  می باشد.

,

وی افزود: نیروی انتظامی 68 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد و اولین شهید جنگ از نیروی انتظامی بود که علاوه بر آن تامین امنیت و امداد رسانی نیز از دیگر نقش های پلیس در زمان دفاع مقدس به شمار می رود.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز پلیس تامین نظم و امنیت استان را در دست اجرا دارد و با پشتیبانی دستگاه قضایی، شورای تامین استان، سپاه و ارتش مجاهدت و تلاش و همت همرزمان در استان کرمان برگرفته از مکتب حاج قاسم سلیمانی که ادامه مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) است که در استان کرمان در بخش های مختلف می درخشد.

,

سردار ناظری با تاکید بر اینکه با مخلین نظم و امنیت و با اشرار با اقتدار مبارزه خواهیم کرد، افزود: امروز پلیس یکی از سازمان های موفق توسط مسئولین و مردم قلمداد می شود و به این توفیق افتخار می کنیم.

,

وی سپس به عملکرد پلیس از 23 مهرماه سال 98 تا کنون اشاره کرد و گفت: در حوزه تصادفات رانندگی با کاهش 19 درصدی در سال گذشته و 26 درصدی از ابتدای امسال روبرو بوده ایم.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان، از کاهش 16 درصدی متوفیان، کاهش 12 درصدی مجروحین رانندگی خبر داد و افزود: در مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر منجر به کشف 160 تن مواد مخدر شد که این امر سبب افزایش 58 درصدی کشفیات در سال گذشته شد و این در حالی است که در سال جاری رتبه اول کشوری را داریم.

,

سردار ناظری بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بیش از 42 درصد کشفیات صورت گرفته که 2 هزار و 87 میلیارد تومان ارزش ریالی آن برآورد شده است.

,

وی از کاهش 18 درصدی سلاح، کاهش 24 درصدی وقوع سرقتها، کاهش 57 درصدی قتل و کاهش 28 درصدی سرقتهای مسلح در سال جاری خبر داد.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بیان کرد: علیرغم تلاش در فضای مجازی که هشدار و آلامی برای مسئولین بوده متاسفانه افزایش 14 درصدی را در برداشته است.

,

سردار ناظری همچنین تصریح کرد: نزدیک به 2 میلیون تماس هم استانی ها با سامانه پلیس 110 و بیش از 4 میلیون خدمات در حوزه راهنمایی و رانندگی داشته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه