اخبار داغ

عشق سالم و ناسالم از نگاه یک مشاور خانواده؛

لطفا در زندگی زناشویی آدامس نباشید!/آسیب های «خشونت»بسیار بیشتر از «محاسن» عشق

لطفا در زندگی زناشویی آدامس نباشید!/آسیب های «خشونت»بسیار بیشتر از «محاسن» عشق
گاهی فکر می کنیم باید مانند آدامس به همسرمان چسبیده باشیم، در حالی که در عشق سالم دل تنگی فاصله مثلا یک روزه به زندگی زوجین کمک می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، عشق، رمز خوشبختی می نامندش و به اعتقاد خیلی ها با عشق زندگی ماندگارتر می شود و حتی به عقیده خیلی ها عشق معحزه می کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

عاشق شدن، عاشقی کردن، معشوقه بودن، دل دادن و دوست داشتن فردی که حتی حاضرید جانتان را به خاطر او از دست بدهید همه در ذیل کلمه عشق جا می گیرد.

,

, ,

***تعریف عشق انچه همه میگویند!

, ***تعریف عشق انچه همه میگویند!, ***تعریف عشق انچه همه میگویند!,

عشق حسی است که به معنای دوست داشتن فرد یا چیزی است، همچنین احساسی عمیق، علاقه‌ای لطیف یا جاذبه‌ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد، اما محدودیت در فکر و عملکرد دارد و می‌تواند در حوزه‌هایی غیرقابل تصور ظهور کند.

,

گاهی عشق بیش از اندازه می‌تواند شکلی تند و سخت و غیرعادی به خود بگیرد که گاه زیان‌آور و خطرناک است و گاه موجب احساس شادی و خوشبختی می‌شود.

,

جالب است بدانید؛ جملهٔ «عشق چیست؟» به زبان انگلیسی، "What is love"، در سال ۲۰۱۲ میلادی، پرتکرارترین عبارت جستجو شده به این زبان در جستجوگر گوگل بوده‌است.

,

, ,

***تفاوت بین عشق سالم و ناسالم

, ***تفاوت بین عشق سالم و ناسالم, ***تفاوت بین عشق سالم و ناسالم,

اگر از افراد درباره عشق سوال شود اصولا به نوع رمانتیک و عشق در یک نگاه اعتقاد بیشتری دارند و هرکس در یک نگاه عاشق شود دیگر نون زندگی اش در روغن خوشبختی است! اما باید بگوییم این کلمه معجزه آسا هم به دو نوع خوب وبد تقسیم بندی می شود و چون روح را تغذیه می کند به دو دسته عشق سالم و عشق ناسالم قابل بررسی است.

,

دکتر مهدی خان آبادی مشاور خانواده در یزد در در گفتگو با یزدرسا در خصوص عشق سالم در زندگی زناشویی با بیان اینکه شیفتگی رمانتیک با عشق سالم تفاوت دارد اظهار کرد: عشق یک تکلیف زندگی و نیاز اساسی زندگی و به دوست داشتن نزدیک تر است در حالی که شیفتگی عمر کوتاهی دارد و آسیب آن بیشتر از محاسن ان است.

,

***کمک به رشد زوجین، نشانه عشق سالم

, ***کمک به رشد زوجین، نشانه عشق سالم, ***کمک به رشد زوجین، نشانه عشق سالم,

وی در خصوص ویژگی های عشق سالم تصریح کرد: در عشق سالم دو طرف برای ایجاد زمینه رشد و ترقی هم تلاش می کنند و فرد به همسر خود کمک می کند تا در مسیر هدف و خواسته اش موفق باشد.

,

, ,

خان ابادی ادامه داد: در عشق سالم بده و بستان وجود دارد و محبت یک طرفه نیست، گاهی افرد در مرز خودشیفتگی قرار می گیرند و بدون آنکه به فرد مقابل توجه و محبتی داشته باشند انتظاردارند عشق نسیبشان شود در حالی که در عشق سالم اگر نسبت محبت و صمیمیت دو طرف را در ترازو بسنجیم تفاوت زیادی مشاهده نمی کنیم.

,

*** باید درباره ناخوشی ها هم با هم حرف زد

, *** باید درباره ناخوشی ها هم با هم حرف زد, *** باید درباره ناخوشی ها هم با هم حرف زد,

مشاور خانواده گفت: در عشق سالم طرفین می توانند خوشحالی ها و ناراحتی های خود را با هم درمیان بگذارند و رودربایستی با هم ندارند و درباره خوشی ها و ناخوشی ها با هم صحبت می کنند، شاید زوجی ده سال از ازدواجشان گذشته باشد اما متاسفانه از حرف زدن باهم هراس دارند در حالی که زندگی همیشه خوش و رمانیتک نیست و باید درباره ناخوشی ها هم با هم حرف زد.

,

, ,

***لطفا آدامس نباشید!

, ***لطفا آدامس نباشید!, ***لطفا آدامس نباشید!,

وی با بیان اینکه تعادل و توازن با بودن و جدا بودن از نشانه های عشق سالم است ابراز کرد: از نشانه های عشق ناسالم این است که اجازه ندهیم همسرمان به خودش برسد به این معنی که زندگی بدون او را ناممکن می دانیم و همیشه باید همراه باشیم و مانند آدامس همیشه به هم چسبیده باشیم، در حالی که  در عشق سالم دل تنگی های فاصله مثلا یک روزه به زندگی زوجین کمک می کند.

,

این مشاور خانواده تاکید کرد: زوجین باید در عشق سالم بدون هیچ ترسی از احساسات هم صحبت کنند در حالی گاها مشاهده می شود در خانواده ها در این خصوص مقاومت می شود و کمتر حرف از احساسات یکدیگر می زنند.

,

, ,

*** زور آسیب های خشونت بسیار بیشتر از محاسن عشق

, *** زور آسیب های خشونت بسیار بیشتر از محاسن عشق, *** زور آسیب های خشونت بسیار بیشتر از محاسن عشق,

خان ابادی با اشاره به موضوع غار تنهایی آقایان که در برخی کتب روانشناسی یاد شده گفت: شاید مردها تمایل کمتری به حرف زدن داشته باشند اما اگر زن و مرد یاد بگیرند که حرفهایشان را اهم بزنند و بدون دعوا احساساتشان را بیان کنند مطمئنا عشق سالمی را تجربه خواهند کرد در ضمن اینکه احساسات منفی کوچک کوچک جمع می شوند و در صورت نگفتن به انفجار منجر می شود.

,

وی با بیان اینکه بیان احساسات نیز به گذشته خانوادگی افراد، یادگیری ها و الگوهای در دسترس مربوط می شود تصریح کرد: باید بدانیم زور آسیب های خشونت بسیار بیشتر از محاسن عشق است و آثار یکبار خشونت در رابطه با عذرخواهی تنها برطرف نمی شود و باید چند برابر تلاش کنیم.

,

انچه مهم است اینکه باید بدانیم حفظ و ترمیم روابط زناشویی و زنده کردن عشق سالم در زندگی یک شبه صورت نمی‌پذیرد و نیاز به تلاش مستمر دارد. مطمئن باشید که عاشقانه زندگی کردن ارزش این همه کوشش را دارد.

, انچه مهم است اینکه باید بدانیم حفظ و ترمیم روابط زناشویی و زنده کردن عشق سالم در زندگی یک شبه صورت نمی‌پذیرد و نیاز به تلاش مستمر دارد. مطمئن باشید که عاشقانه زندگی کردن ارزش این همه کوشش را دارد.,

سعی نکنید به عشق به عنوان یک اتفاقی که قرار است در آینده رخ دهد نگاه کنید. هر چه زودتر رابطه زناشویی خود را بر پایه عشق سالم و محبت بنا کنید و رابطه دوستانه و صمیمی بین خود را گرما بخشید.

, سعی نکنید به عشق به عنوان یک اتفاقی که قرار است در آینده رخ دهد نگاه کنید. هر چه زودتر رابطه زناشویی خود را بر پایه عشق سالم و محبت بنا کنید و رابطه دوستانه و صمیمی بین خود را گرما بخشید,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه