اخبار داغ

رییس کل دادگستری استان کرمان:

نهاد وقف از ظرفیت‌های عظیم جامعه اسلامی است/ دستگاه قضا حامی فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه تحقق جهش تولید است

نهاد وقف از ظرفیت‌های عظیم جامعه اسلامی است/ دستگاه قضا حامی فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه تحقق جهش تولید است
موحد گفت: دستگاه قضایی حامی فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه در رویکردهای جدید این سازمان از جمله در حوزه تحقق جهش تولید خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یدالله موحد در دیدار معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف کشور  ضمن گرامیداشت هفته وقف، افزود: نهاد وقف در جامعه اسلامی یک ظرفیت عظیم است که می تواند در جهت توسعه فرهنگ، اقتصاد و تحقق عدالت اجتماعی از آن بهره مناسب را برد و تحقق این مهم مشروط بر آن است که مدیریت و نظارت این نهاد سازماندهی مناسب داشته باشد و فرصت برخورداری جامعه از این ظرفیت را فراهم کند و انشاالله بر اساس برنامه های مدیریت جدید، سازمان اوقاف به همین سمت حرکت خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی از توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی و جهش تولید تقدیر کرد و گفت: در گرفتاری  کنونی اقتصادی کشور و فشارهای موجود تمامی مجموعه ها از  جمله حوزه وقف باید به صورت جدی وارد عرصه شوند.

,

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: اوقاف می تواند در راستای گره گشایی از فضای اقتصادی کنونی به شکلی جدی ایفای نقش کند تا در زمان خروج از این وضعیت فعلی، مردم شاهد ثمرات و برکات خدمات وقف در این حوزه باشند.

,

موحد ادامه داد: تغییر رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه و خروج این سازمان از پوسته سنتی با شناخت دقیق از وضعیت جامعه و حرکت به سمت پویایی بیشتر جای تقدیر دارد.

,

وی بیان کرد: دستگاه قضایی نیز حمایت های قانونی لازم از فعالیت های پیش روی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای جهش تولید را خواهد داشت و تمام توانمندی دستگاه قضایی را در این حوزه به کارخواهیم گرفت.

,

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در سطح کلان از موقوفات حمایت خوبی دارد؛ به نحوی که معاون اول قوه قضاییه شخصا به صورت پرونده ای برای رسیدگی به مسائل این حوزه ورود کرده اند و این شکل از ورود تاکنون بی سابقه بوده است.

,

موحد با اشاره به اینکه مدیریت اوقاف و امور خیریه در استان کرمان به صورت هوشمندانه مسائل را مدیریت می کنند و تعامل خوبی با دستگاه قضایی دارند، اظهارداشت: اراده جمعی در استان کرمان برای رفع مسائل حوزه وقف شکل گرفته است و یکی از این موارد تاکید بر رسیدگی فوق العاده به پرونده های وقفی است.

,

وی در رابطه با ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه وقف در استان کرمان، عنوان کرد: اگر چه هر چه کار تخصصی تر شود کیفیت و سرعت کار افزایش می یابد اما به لحاظ محدودیت های تامین امکانات و نیروی انسانی امکان ایجاد شعب تخصصی وجود ندارد اما تلاش می شود که قضات تخصصی و کارشناس درحوزه وقف برای رسیدگی به پرونده های این حوزه انتخاب شوند.

,

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه با انتخاب وکلای سالم و متعهد و آموزش آنها می تواند زمینه را برای تسریع در رسیدگی به پرونده های این حوزه فراهم کند.

,

موحد یادآور شد: تعدادی از زندانیان استان کرمان برای انتقال از زندان کرمان به زندان های محل اقامت خود  با مشکلات مالی روبرو هستند و از آنجا که این افراد به عنوان ابن سبیل شناخته می شوند، می توان از درآمدهای اوقاف برای کمک به در راه ماندگان استفاده کرده و مشکلات آنها را حل کرد.

,

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف کشور نیز در این دیدار با اشاره به این مطلب که در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از موقافات برای کمک به مباحث دانش بنیان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: در این راستا در حوزه ایمپلنت، دستگاه سونوگرافی و سایر حوزه ها ورود کرده ایم.

,

علیرضا هوشیار افزود: بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شد که با وجود وضعیت فعلی جامعه در بخش دام سبک و سنگین وارد نشویم در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد و از این رو به این مبحث نیز ورود کرده ایم.

,

وی به ورود سازمان اوقاف وامور خیریه کشور به موضوعات کشاورزی و رفع تصرف از اراضی وقفی کشاورزی با همکاری دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در وضعیت شیوع بیماری کرونا دراستفاده از بیمارستان های موقوفه نیز کارهای خوبی انجام شده است.

,

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف کشور به همکاری اوقاف و امور خیریه برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند نیز اشاره و عنوان کرد: سیستم قضایی می تواند به کمک سازمان اوقاف و امور خیریه آمده و از بروز خسارت به موقوفات متصرفی جلوگیری کند زیرا بسیاری از متصرفان غیرقانونی موقوفات به دنبال منفعت شخصی هستند وخسارت های زیادی را به این موقوفات وارد می کنند و با کمک دستگاه قضایی می توانیم از بروز این خسارت ها جلوگیری کنیم.

,

هوشیار از حمایت های دستگاه قضایی استان کرمان از حوزه اوقاف و امور خیریه نیز تقدیرکرد و ادامه داد: دستگاه قضایی نیز بر مبنای حمایت قانونی از اوقاف و امور خیریه زمینه ای را فراهم می کندکه درآمدهای حاصل از موقوفات به حوزه تولید هدایت شده و عواید آن به عموم مردم برسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه