اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب سیستان و بلوچستان:

وقف بهترین ظرفیت برای گسترش ارزش‌های اسلامی در جهان/موقوفات موجب ریشه‌کنی فقر و تعالی جامعه می‌شود

وقف بهترین ظرفیت برای گسترش ارزش‌های اسلامی در جهان/موقوفات موجب ریشه‌کنی فقر و تعالی جامعه می‌شود
حجت‌الاسلام اشرفیان با بیان این که امروز در سایه فرهنگ وقف بسیاری از ارزش های دینی در جامعه حفظ می ماند، گفت: باید به این مسئله در جامعه بیش از پیش پرداخته شود و این سنت حسنه را گسترش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن اشرفیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با بیان آیات ۵ و ۶سوره مبارکه لیل ( اَلمالُ والبَنوُن زینَه الحَیاه الدُنیا وَ الباقیاتُ الصالِحاتِ خَیرِ عنِدَ رَبُکَ ثَواباً وَ خَیرَ اَمَلا) افزود: دارایی و فرزند پیرایه های این زندگانی دنیا است و کردارهای نیک که همواره برجای می مانند نزد پروردگارت بهتر و امید بستن به آنها نیکوتر بوده، کسی که از مال یا جان خود می بخشد و تقوا پیشه می کند و نیکوکاری را فراموش نمی کند، به گشایش در کارها نوید داده می شود.

وی افزود: یکی از اموری که نقش مهمی در توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی دارد سنت حسنه ی وقف می باشد.

مدیر اوقاف و امور خیریه ایرانشهر ادامه داد: دستاورد وقف خدمت به مردم است و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه منجر به خدمت و برکت و ایجاد زمینه بروز مسؤولیت پذیری و تأمین سرمایه عظیم اجتماعی می باشد.

وی اضافه کرد: بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در کشور با بهره گیری از ظرفیت این عمل نیکو و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: گرامیداشت دهه وقف، فرصت مغتنمی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه بر همگان آشکار شود و به تعبیر امام (ره) جامعه از فضیلت بسیار و پاداش بی شمار آن بهره مند شود.

وی ضمن فرارسیدن دهه وقف به تمامی خیّران و واقفان خاطرنشان کرد: امیدوارم افراد واقف، برکت سخاوتمندانه خود را همچنان در راستا کمک به بالندگی، پیشرفت و توسعه شهرستان ایرانشهر جاری و ساری کنند.

اشرفیان با تاکید بر این که باید تکریم واقفین را سرلوحه کارمان قرار داد، تصریح کرد: می بایست با نهادینه کردن فرهنگ وقف و ایجاد ترغیب به وقف در بین مردم این سنت الهی را حفظ کرد.

وی گفت: ارائه گزارشات فعالیت و اقدامات انجام شده در اداراه اوقاف و امورخیریه شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این دهه ازجمله برنامه‌های تعیین شده که در این ایام به انجام برسد، دیدار با خانواده شهدای واقف، عیادت از بیماران، عطرفشانی و غبارروبی مزار شهدا و نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های مدنظر برای اجرا در این دهه هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه