اخبار داغ

جولان فروشندگان مواد مخدر در کوچه پس کوچه‌های سیستان؛

وقتی زباله گردی منبع درآمدی برای معتادان متجاهر می‌شود/ نوجوانان قربانیانی تنها در سراشیبی تند اعتیاد

وقتی زباله گردی منبع درآمدی برای معتادان متجاهر می‌شود/ نوجوانان قربانیانی تنها در سراشیبی تند اعتیاد
اکثر افرادی که به اعتیاد روی می‌آورند و در نهایت کارتن خوابی را به زندگی با خانواده ترجیح می‌دهند این روزها معیشت خود را از طریق سر خم کردن در سطل‌های زباله و جست و جو برای اجناس پلاستیکی صرف به دست می‌آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، چهره زشت اعتیاد یکی از معضلات تکراری هر کشوری است که این روزها با توجه به گرایش افراد به مواد مخدر در جامعه بیشتر دیده می شود.

در کنار فقر در شهرهایی همچون زابل اعتیاد نیز دیده می شود، شهرهای مرزی بخصوص مناطقی که با افغانستان و پاکستان هم مرز هستند همواره بیشترین آسیب را از مواد مخدر دیده اند.

با این حال اکثر افرادی که به اعتیاد روی می آورند و در نهایت کارتن خوابی را به زندگی با خانواده ترجیح می‌دهند این روزها معیشت خود را از طریق سر خم کردن در سطل های زباله و جست و جو برای اجناس پلاستیکی صرف به دیت می آورند.

پیشتر یکی از اعضای شورای شهر زابل نیز اظهار کرده بود که ۶ هزار کارتن خواب در این شهرستان شبانه به سراغ سطل‌های زباله می روند و مواد مورد نیاز خود را از آن جداسازی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

تعداد کارتن خواب ها رو به افزایش است

در همین خصوص علی اکبر سرگزی یکی از شهروندان سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اکثر کارتن خواب ها در هنگام شب بیرون می آیند و گویا سرپناهی هم برای خوابیدن نداشته باشند.

وی افزود: این روزها جمعیت افرادی که در زباله ها جست و جو می کنند بیشتر از قبل شده است، حتی افرادی با سنین پایین هم به دلیل روی آوردن به اعتیاد مجبور هستند از این طریق امرار معاش کنند.

این شهروند سیستانی بیان کرد: خواسته ای که از مسئولان می توان در این زمینه داشت آن است تا افراد بی خانمان و معتاد را از سطح شهر جمع آوری کنند و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل دهد.




سهل انگار خانواده ها، نوجوانان را دچار اعتیاد می کند

مریم شهرکی مشاور خانواده در زابل به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین عواملی که جوانان را به سوی مواد مخدر سوق می دهد جدایی از پدر و مادر و احساس بزرگی کردن است.

وی افزود: بسیاری از نوجوانان استفاده از سیگار را نشانه آزادی می دانند و برخورد نا مناسب پدر و مادر در این زمینه هم باعث می شود تا نوجوان به فکر مصرف مواد مخدر بی افتد.

شهرکی بیان کرد: تاثیر پذیری از گروه دوستان،یکی از مهمترین عواملی است که باعث گرایش فرد به مواد مخدر می شود، اکثر افراد معتاد بعد از مصرف اولین بار موادمخدر باور داشته اند که هیچ وقت معتاد نخواهند شد.

این مشاور خانواده یکی دیگر از عوامی که باعث ابتلا فرد به اعتیاد می شود حس خود برتر بینی دانست وگفت: نوجوان بعد از مصرف مواد مخدر خیال می کند که عملکرد بهتری در فعالیت های روزانه خود دارد و همین امر باعث می شود تا استفاده از مواد مخدر را افزایش دهد.

وی ادامه داد: هیجان خواهی در نوجوانان یک امر طبیعی قلمداد می شود لذا نوجوانان با مصرف این گونه مواد مخدر هیجان کاذبی را از مواد می گیرند.

شهرکی خاطرنشان کرد: اگر یک مصرف کننده مواد مخدر در خانواده وجود داشته باشد قطعا نوجوانان آن خانواده نیز برای اینکه نشان دهد مستقل و بزرگ شده است به مواد مخدر روی می آورد که همه اینها از سیگار کشیدن آغاز خواهد شد.

این مشاور خانواده ادامه داد: یکی از راه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نوجوانان معرفی آنها به مراکز مشاوره است، همچنین خانواده ها هم نیز با تشریح عوارض این مواد به دانش آموز مانع کنجکاوی آنها برای گرایش به مواد مخدر شوند.

شهرکی گفت: خانواده ها باید به طوری رفتار مناسبی با نوجوان داشته باشند تا نوجوان به دنبال محبت بیرون از منزل نگردد، اکثر اعتیاد ها به صورت تفننی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها بر این باورند که مصرف مواد مخدر باعث می شود که مشکلات زندگی فراموش شود و در نهایت این رفتار آنها بر روی افراد حاضر در آن خانواده هم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.




دو مکان برای شب های سرد زمستان در نظر گرفته شده است

غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان زابل در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اکثر کارتن خواب هایی که در سطح شهر سیسنان مشاهده می شوند سیستانی نیستند و از سایر شهرهای ایران وارد زابل شده اند.

وی افزود: با این وجود برای افراد بی خانمان که در زمستان نمی توانند در خیابان بخوابند مکان هایی در نظر گرفته شده است، برای خانم های معتاد و کارتن خواب نیز مکان دیگری وجود دارد که در شب های سرد زمستان در این مکان ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

, تعداد کارتن خواب ها رو به افزایش است,
,
, در همین خصوص علی اکبر سرگزی یکی از شهروندان سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اکثر کارتن خواب ها در هنگام شب بیرون می آیند و گویا سرپناهی هم برای خوابیدن نداشته باشند.,
,
, وی افزود: این روزها جمعیت افرادی که در زباله ها جست و جو می کنند بیشتر از قبل شده است، حتی افرادی با سنین پایین هم به دلیل روی آوردن به اعتیاد مجبور هستند از این طریق امرار معاش کنند.,
,
, این شهروند سیستانی بیان کرد: خواسته ای که از مسئولان می توان در این زمینه داشت آن است تا افراد بی خانمان و معتاد را از سطح شهر جمع آوری کنند و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل دهد.,
,
, ,
,
,
, سهل انگار خانواده ها، نوجوانان را دچار اعتیاد می کند,
,
, مریم شهرکی مشاور خانواده در زابل به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین عواملی که جوانان را به سوی مواد مخدر سوق می دهد جدایی از پدر و مادر و احساس بزرگی کردن است.,
,
, وی افزود: بسیاری از نوجوانان استفاده از سیگار را نشانه آزادی می دانند و برخورد نا مناسب پدر و مادر در این زمینه هم باعث می شود تا نوجوان به فکر مصرف مواد مخدر بی افتد.,
,
, شهرکی بیان کرد: تاثیر پذیری از گروه دوستان،یکی از مهمترین عواملی است که باعث گرایش فرد به مواد مخدر می شود، اکثر افراد معتاد بعد از مصرف اولین بار موادمخدر باور داشته اند که هیچ وقت معتاد نخواهند شد.,
,
, این مشاور خانواده یکی دیگر از عوامی که باعث ابتلا فرد به اعتیاد می شود حس خود برتر بینی دانست وگفت: نوجوان بعد از مصرف مواد مخدر خیال می کند که عملکرد بهتری در فعالیت های روزانه خود دارد و همین امر باعث می شود تا استفاده از مواد مخدر را افزایش دهد.,
,
, وی ادامه داد: هیجان خواهی در نوجوانان یک امر طبیعی قلمداد می شود لذا نوجوانان با مصرف این گونه مواد مخدر هیجان کاذبی را از مواد می گیرند.,
,
, شهرکی خاطرنشان کرد: اگر یک مصرف کننده مواد مخدر در خانواده وجود داشته باشد قطعا نوجوانان آن خانواده نیز برای اینکه نشان دهد مستقل و بزرگ شده است به مواد مخدر روی می آورد که همه اینها از سیگار کشیدن آغاز خواهد شد.,
,
, این مشاور خانواده ادامه داد: یکی از راه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نوجوانان معرفی آنها به مراکز مشاوره است، همچنین خانواده ها هم نیز با تشریح عوارض این مواد به دانش آموز مانع کنجکاوی آنها برای گرایش به مواد مخدر شوند.,
,
, شهرکی گفت: خانواده ها باید به طوری رفتار مناسبی با نوجوان داشته باشند تا نوجوان به دنبال محبت بیرون از منزل نگردد، اکثر اعتیاد ها به صورت تفننی ایجاد می شود.,
,
, وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها بر این باورند که مصرف مواد مخدر باعث می شود که مشکلات زندگی فراموش شود و در نهایت این رفتار آنها بر روی افراد حاضر در آن خانواده هم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.,
,
,
, ,
,
, دو مکان برای شب های سرد زمستان در نظر گرفته شده است,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه