اخبار داغ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تبلت دانش‌آموزی تا چند ماه دیگر تولید می‌شود

تبلت دانش‌آموزی تا چند ماه دیگر تولید می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد و تولید تبلت دانش‌آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد آذری جهرمی در هشتمین برنامه از سلسله برنامه‌های گفت‌وگو بر محور تحول و بهبود یادگیری که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران‌کل استان‌ها و بیش از ۷۵۰ رئیس اداره آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس و در بستر شبکه شاد برگزار شد، پس از استماع سخنان تعدادی از مدیران کل و با تبریک حلول ماه ربیع الاول، اظهار کرد: بر اثر شیوع کرونا، شرایطی در دنیا پیش آمد و سبک‌های زندگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفت، بخش آموزش کشورهاست که بسیاری از کشورها آمادگی لازم را برای مواجهه با این پدیده نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: آموزش و پرورش تلاش‌های زیاد و ارزشمندی را در چند ماهه اخیر انجام داد و در استمرار آموزش دانش‌آموزان شاهد مجاهدت همه کادر آموزش و پرورش کشور بودیم و در این شرایط سخت معلمان صحنه‌های بزرگی از ایثار و فداکاری خود خلق کردند.

,

آذری جهرمی با اشاره خدمات معلمان در دوران کرونا، تصریح کرد: فرهنگیان همواره جزو طبقه پیشتاز جامعه هستند و مجاهدت‌های‌شان از سایر نهادها کمتر نیست و باید این مجاهدت‌های فرهنگیان در ایام کرونا مستندسازی و در تاریخ ثبت شود.

,

وی با گلایه از شایعه رایگان نبودن اینترنت شاد و سانسور شدن سخنانش در رسانه ملی، افزود: اتفاقات خوبی در شبکه شاد افتاد و ظرفیت‌سازی خوبی انجام شد؛ هیچ پلتفرمی در کشور همانند شبکه شاد زیر بار اینترنتی نبوده و حتی این تعداد مخاطب نیز نداشته است اما اشکالاتی هم دارد بنابراین همه باید برای رفعش مشکلات شبکه شاد تلاش کنیم.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از اشکالات شبکه شاد، عدم دسترسی 3.5 میلیون دانش آموز به این شبکه است و این موضوع برای آینده کشور خوب نیست؛ بنابراین همه تلاشمان را می‌کنیم تا این آمار کاهش یابد.

,

تاکنون هوشمندسازی ۶۷ هزار مدرسه انجام شده است

, تاکنون هوشمندسازی ۶۷ هزار مدرسه انجام شده است, تاکنون هوشمندسازی ۶۷ هزار مدرسه انجام شده است,

وی با بیان اینکه امروز همه کشور تحت پوشش نسل سوم اینترنت قرار دارد و روستاهای بالای۲۰ خانوار نیز به این شبکه متصل هستند، اظهار کرد: آموزش‌های مجازی که از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود، اولین شبکه‌ای بود که زیرساخت شبکه اینترنت ما را به طور جدی محک زد.

,

وی با اشاره به تفاهم‌نامه هوشمندسازی مدارس که در گذشته بین دو وزارتخانه منعقد شده، خاطرنشان کرد: در هوشمندسازی مدارس، تجهیز مدارس بر عهده آموزش و پرورش و ارائه زیرساخت‌ها بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ تاکنون هوشمندسازی ۶۷ هزار مدرسه انجام شده است و در فاز بعد بیشتر مدارس را به فیبر نوری مجهز می‌کنیم؛ البته این کار در در روستاها زمان‌بر است.

,

وی افزود: در بحث خدمات اپلیکشن‌ها در آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام شده است و استارت آپ‌هایی خدمات صوتی، تصویری و دیجیتالی خوبی ارائه داده‌اند اما این موضوع نیازمند سیاست‌گذاری از سوی آموزش و پرورش است.

,

تولید تبلت دانش آموزی ساخت داخل از چند ماه دیگر

, تولید تبلت دانش آموزی ساخت داخل از چند ماه دیگر, تولید تبلت دانش آموزی ساخت داخل از چند ماه دیگر,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استارت آپ‌ها ظرفیت خوبی دارند و می‌توانند در بخش‌های مختلف کمک کنند، اظهار کرد: از شرکت‌ها حمایت کردیم و ظرف چند ماه آینده می‌توانند تبلت ارزان قیمت تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند که قیمت این تبلت‌ها  حدود دو تا سه میلیون تومان خواهد بود اما این قیمت هم برای برخی خانواده‌ها دشوار است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشید.

,

وی ادامه داد: با تعدادی از نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان حضرت امام ره،  بنیاد برکت  و ... هماهنگ کردیم و مقرر شد تا بخشی از تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم را تهیه کنند.

,

یارانه اینترنت رایگان؛ روزی 3 میلیارد تومان

, یارانه اینترنت رایگان؛ روزی 3 میلیارد تومان, یارانه اینترنت رایگان؛ روزی 3 میلیارد تومان,

آذری جهرمی تصریح کرد: روزانه سه میلیارد تومان یارانه بابت اینترنت رایگان به آموزش و پرورش از طرف دولت پرداخت می‌شود، بیش از یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر در زمان اوج مصرف از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند و ۸ و نیم میلیون نفر روزانه از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

,

وی گفت: اینترنت رایگان را برای همه دانش‌آموزان و معلمان رسمی و غیررسمی ارائه دادیم، نیاز هر یک از کاربران در ماه حدود ۷ گیگابایت است اما حدود۲۰ گیگابایت برای هر معلم طی سه ماه ارائه دادیم.

,

پیش بینی بار سنگین ترافیک در آذر ماه

, پیش بینی بار سنگین ترافیک در آذر ماه, پیش بینی بار سنگین ترافیک در آذر ماه,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش سرورها و ظرفیت‌های اینترنتی، اظهار کرد: در ۴ قطب کشور باید سرورها را توزیع کنیم و نیاز به استقرار سرورها درهمه استان‌ها نیست؛ اما پیش بینی می‌کنیم آذرماه بارترافیکی سنگینی در شبکه اینترنت کشور داشته باشیم.

,

وی از برگزاری جلسه با مسئولین شبکه شاد خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود این اپلیکشن خدمات را به طور مناسب و مورد رضایت خانواده‌ها و جامعه فرهنگیان ارائه دهد.

,

آذری جهرمی اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم  توسعه موظفیم اینترنت مدارس شهرهای زیر۲۰ هزار نفر را رایگان کنیم اما امروزه اینترنت همه مدارس را رایگان کردیم.

,

وی با بیان اینکه دانش بیشتر دانش‌آموزان نسبت به فضای مجازی در مقایسه با والدین‌شان یکی از مشکلات و موانع در مسیر کنترل دانش آموزان توسط والدین است، اظهار کرد: همواره تلاش می‌کردیم گوشی وارد مدرسه نشود چون از آسیب‌های آن مطلع بودیم اما امروز مدرسه وارد گوشی شده است و ناچار به استفاده دانش آموزان از گوشی تلفن همراه هستیم. بنابراین باید دوره‌های آموزش مهارت برای کنترل حضور کودکان در فضای مجازی ارائه شود.

,

تدوین نحوه کنترل والدین و معلمان در اینترنت

, تدوین نحوه کنترل والدین و معلمان در اینترنت, تدوین نحوه کنترل والدین و معلمان در اینترنت,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین نحوه کنترل والدین و معلمان در اینترنت خبر داد وافزود: باید دانش نسل قبل را افزایش دهیم و افزایش توانمندی خانواده‌ها در استفاده از فضای مجازی باید در دستور کار باشد و می‌توان ساختار جدید به عنوان معاونت آموزش مجازی در وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرد که مشترکا و از سوی دو وزارتخانه تاسیس این معاونت را از رئیس جمهور درخواست کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار  آموزش و پرورش است اما زحمت اصلی برعهده فرهنگیان است و برای رفع مشکلات شبکه شاد تلاش می‌کنیم تا بهترین محتوا آموزشی در اختیار دانش آموزان در همه مناطق کشور  قراردهیم تا عدالت آموزشی محقق شود.

آذری جهرمی گفت: با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش استارت آپ‌ها در حوزه تعلیم و تربیت، آموزش معلمان و خانواده‌ها و ایجاد هنرستان‌های فناوری اطلاعات و ....  موافقم و نماینده‌ای برای این موضوع تعیین و تفاهم نامه‌ای امضا خواهیم کرد.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه