اخبار داغ

وضعیت گرانی قیمت مرغ و عدم نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت گرانی قیمت مرغ و عدم نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد
افزایش بی سابقه قیمت مرغ در شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد به یکی دیگر از چالش های روزمره مردم تبدیل شده است که نشان دهنده ضعف نظارت بر بازار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس افزایش بی رویه قیمت مرغ طی یک هفته گذشته در شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد باعث گلایه مندی اقشار مختلف مردم از وضعیت پیش آمده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس ,

, ,

گرانی قیمت مرغ از کیلویی 18هزار تومان در هفته گذشته رسیده است به کیلویی25هزارتومان که این افزایش چندین روزه قیمت مرغ غیر منطقی است و نشان دهنده ضعف نظارت ها است.

,

, ,

بهروز عادل فر از شهروندان لنده ای در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: باتوجه به وضعیت کنونی معیشتی مردم افزایش قیمت مرغ آن هم به یک باره با چندین هزارتومان افزایش واقعا نگران کننده است.

,

وی افزود: در شرایط کنونی اداره صنعت و معدن باید نظارت بیشتری بر بازار مرغ و کل بازار داشته باشد چرا این گرانی افسار گسیخته هیچ توجیه منطقی ندارد.

,

این شهروند لنده ای گفت:دولت هم  در شرایط کنونی بابد تدابیر بیشتری برای کنترل بازار داشته باشد تا از این همه بی ثابتی در بازار جلوگیری شود.

,

عادل فر گفت: برای مسئولان مسئله گرانی دیگر عادی شده و مثل اینکه همه چیز از دستشان خارج شده و دیگر تلاشی برای کنترل بازار نمی کنند.

,

, ,

 

,

وهاب تقی زاده دیگر شهروند لنده ای با اشاره به وضعیت گرانی یکباره مرغ در بازار گفت: وضعیت گرانی مرغ در کمتر از یک هفته بیش از 10الی 20درصد رشد داشته است که نشان از ضعف نظارت ها است.

,

وی افزود: مسئولان اداره صمت باید نظارت های خود را از کشتارگاه تا عرضه مرغ در سطح بازار تشدیدتر کنند تا چنین وضعیتی بر بازار حاکم نشود.

,

, ,

نصیب الله آقازاده یکی دیگر از شهروندان لنده ای گفت: در بحث نظارت بر بازار متاسفانه شاهد افسار گسیختگی روزانه بازار در حوزه های مختلف هستیم که وضعیت روز به روز بدتر می شود.

,

وی افزود: افزایش بی رویه قیمت ها در بازار باعث اعتراض و نگرانی اقشار مختلف مردم شده است که مسئولان باید در جهت رفع دغدغه مردم همتی مضاعف داشته باشند.

,

این شهروند لنده ای گفت: حقیقتا قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است و مرغ نیز از جمله کالاهای ضروری مردم بود که این نیز به یک باره افزایش چندین برابری پیدا کرده است.

,

آقازاده گفت: انتظار داریم مسئولان با درک دقیق شرایط کنونی مردم و اوضاع آشفته اقتصادی در جهت رفع مشکلات به خصوص نظارت بیشتر بر بازار همتی مضاعف داشته باشند.

,

عباس حقیقت شناس  مهمترین دلیل افزایش قیمت مرغ را عدم نظارت و رصد و پایش بازار توسط متولیان امر از جمله اداره صمت می داند چرا که اگر نظارت و رصد میدانی صورت می گرفت به یکباره شاهد این افزایش نبودیم.

,

وی افزود: بازار و عرضه کالا در آن رها شده از جمله بازار عرضه مرغ و.... ونظارت اگر هست نامنظم وبدون حساب وکتاب است ویکی از دلایل آن فکر می کنم کمبود نیروی انسانی کافی برای این امر نداشته باشند.

,

این شهروند لنده ای اظهارکرد: یکی از چالش های دیگر اینکه نظارت و پایش مسمتر وجود ندارد ودلیل دیگر تامین نهادهای دامی هست،  قیمت مرغ هرچند توسط ستاد تنظیم  تعیین شده، اما مرغداران راضی نیستند فکر می کنم نرخ واکسن، نهاده ها، تورم و دستمزد کارگران افزایش یافته و هزینه های جانبی گاز وآب وبرق وانرژی وسوخت وحمل ونقل دلایل دیگری می تواند باشد.

,

وی تاکیدکرد: در این بین فقط فشار روی قشر متوسط وآسیب پذیر جامعه هست من جمله کارگران فصلی وخانوارهای تحت نهادهای حمایتی.

,

, ,

علیرضا گودرزی یکی دیگر از جوانان لنده ای در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: گرانی مرغ باعث نارضایتی شدید مردم شده و مردم بسیار از این وضع ناراضی هستند به خصوص اقشار فقیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی.

وی افزود: اگر نظارت ها دقیق و به موقع و میدانی باشد می تواند جلوی بخشی اعظمی از این چالش ها را گرفت که متاسفانه به دلیل همین عدم نظارت ها و وجود مافیای پشت پرده تعیین کننده قیمت ها این مافیا هستند.

,
,
,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه