اخبار داغ

ارمنستان: جمهوری آذربایجان آتش‌بس را نقض کرد

ارمنستان: جمهوری آذربایجان آتش‌بس را نقض کرد
جمهوری ارمنستان بامداد یکشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از چند ساعت پیش میان دو طرف اجرایی شده بود متهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارمنستان بامداد یکشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت ۰۰:۰۴ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از ۰۲:۲۰ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»
,
 
,
جمهوری آذربایجان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
,
 
,
ساعاتی قبل‌تر ارمنستان از توافق آتش‌بس جدید با آذربایجان خبر داد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این توافق آتش‌بس جدید از ساعت ۰۰:۰۰ روز هجدهم اکتبر (۲۷ مهرماه) آغاز می‌شود.
,
 
,
این آتش‌بس در حالی اعلام می‌شود که  بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.
,
 
,
دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.
,
 
,
خبر آتش بس میان باکو و ایروان در حالی منتشر می‌شود که از صبح شنبه گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره‌باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه و «مینگه‌چویر» خبر دادند.
,
 
,
در پی آن، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان را خواهد گرفت و پس از آن باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه