اخبار داغ

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان:

اجرای پویش مردمی آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد در گیلان/ کار زمین مانده ای که باید انجام شود

اجرای پویش مردمی آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد در گیلان/ کار زمین مانده ای که باید انجام شود
منّانه محمودی گفت: برگزاری پویش نجات مادران و زنان جرائم غیر عمد با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، کار روی زمین مانده ای است که بیش از پیش احساس می شود، مخصوصا اینکه برخی از این زنانِ زندانی مادرانی هستند که فرزندان کوچک شان در بیرون از زندان منتظرشان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منّانه محمودی دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان در گفتگو با خبرنگار ۸دی به اجرای پویش مردمی "آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد" در گیلان با همکاری مؤسسه چشمه نور رضوان و قرارگاه فرهنگی ـ جهادی سردار سلیمانی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی افزود: خانم های زندانی جرائم غیر عمد در گیلان عموما به دلیل بدهی های مالی و وام های صندوق های قرض‌الحسنه خانگی گرفتار زندان شده اند که بعضا به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی های مالی بیش از  ۵ تا ۶سال است که در زندان به سر می برند.

,

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان ادامه داد: به گفته رئیس زندان لاکان رشت حدود ۴۵ خانم به دلیل جرائم غیر عمد در زندان لاکان رشت زندانی هستند.

,

محمودی افزود: برگزاری پویش نجات مادران و زنان جرائم غیر عمد با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، کار روی زمین مانده ای است که بیش از پیش احساس می شود، مخصوصا اینکه اکثر این زنانِ زندانی مادرانی هستند که فرزندان کوچک شان در بیرون از زندان منتظر برگشت شان هستند.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: در اولین قدم برای آزادی خانم های زندانی، در تلاشیم تا میلاد حضرت رسول اکرم (ص) سنگین ترین پرونده زنان زندانی جرائم غیرعمد گیلان، یعنی مادر و دختری که به خاطر نابلدی در کار، اقدام به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه خانگی و دادن وام به سهام دارهایشان کرده بودند و به خاطر عدم پرداخت قسط از سوی بعضی از وام گیرنده ها، با شکایت سایر سهامدران مواجه شده اند را به سرانجام برسانیم.

,

محمودی ادامه داد: این مادر و دختر اکنون به مدت ۵ساله که زندانی هستند و متأسفانه این مادر ناراحتی قلبی دارد و به خاطر عدم توانایی در پرداخت بدهی توسط شاکیان، با دختر ۲۵ ساله اش در زندان به سر می برد و از سرپرست یا شخصی که خارج از زندان پیگیر کارشان بشود، محروم اند.

,

وی بیان کرد: مؤسسه چشمه نور رضوان اولین مؤسسه تخصصی در حوزه زن و خانواده در استان گیلان است که در مدارس و دانشگاه های استان در قالب نمایشگاه، کارگاه های آموزشی، اعتکاف های علمی و اردوهای کوهنوردی مخصوص دختران و بانوان فعالیت می کند.

,

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان در ادامه به بیان اقدامات این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این مؤسسه بعد از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان در کنار گروه های جهادی در عرصه های مختلف تولید ماسک، تغسیل و تکفین اموات کرونایی و توزیع غذای گرم برای خانوارهای کم برخوردار به انجام وظیفه پرداخت و اکنون با توجه به نیاز ضروری کمک به این خانم های زندانی در تلاش است در حد امکان برای آزادی این عزیزان که ناخواسته کارشان به زندان کشیده شده کمک کند.

,

محمودی بیان کرد: بنده از همین طریق همه مردم و مسئولین استانی از جمله بسیج جامعه زنان، امور بانوان دفتر ولی فقیه استان، حوزه علمیه خواهران استان، امور بانوان استانداری، ستاد اربعین، امور مساجد، موکب های اربعین، ستاد امر به معروف، گروه های جهادی و خیریه و همه فعالان حوزه زنان در استان را به پویش "آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد در گیلان" دعوت می کنم.

,

وی ادامه داد: اگر در هر اداره ای یا هر فرد شاغلی در هر ماه یک پنجم از حقوق یک روزش را به این پویش اختصاص دهد یا در کل برای آزادی زنان جرائم غیر عمد کمک کند در سال چندین زندانی آزاد می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه