اخبار داغ

اسکوچیچ برای تیم ملی کوچک است؛

قاسم‌پور: جوان‌گرایی بین سرمربی‌ها خوب است اما اصول آن نه/ مدیران بر اساس پول و روابط به پست می‌رسند

قاسم‌پور: جوان‌گرایی بین سرمربی‌ها خوب است اما اصول آن نه/ مدیران بر اساس پول و روابط به پست می‌رسند
کارشناس فوتبال ایران گفت: برای عقد قرارداد با یک سرمربی می‌گویند نیاز به مدرک پرولایسنس و یا مدارک حرفه‌ای درجه A فیفاست، اما انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره یک باشگاه تنها بر اساس واسطه و پول بوده و از هیچ اصولی هم تبعیت نمی‌کند.
[

ابراهیم قاسم‌پور، کارشناس و مربی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره تغییر سن شگرف سرمربیان تیم‌های لیگ برتری و جوان‌گرایی محض روی نیمکت‌ها اظهار داشت: من با نفس عمل جوان‌گرایی در فوتبال و در همه‌جای سیستم این مملکت موافقم اما با نحوه و اصول آن خیر. مربیان برای فعالیت در لیگ برتر بایستی از مدارک معتبر و حرفه‌ای بهره‌مند بوده و دانش و علم هدایت یک تیم را داشته باشند. اعتماد به جوانان خوب است اما نباید زمام امور را دست کسی داد که هیچ تجربه‌ای ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: بالاخره این جوان‌گرایی‌ها و تزریق بنزین‌های سبز باید از یک‌جا شروع شود اما به شرط داشتن دانش لازم و اعتبار اطلاعات. ما متاسفانه سال‌هاست که در تمام ارکان اداری و مدیریتی و فوتبالی و سازمانی با افراط و تفریط بزرگی مواجه هستیم و بارها هم پیش آمده که مربیان مجرب و بادانش را حذف کرده‌ایم تا به جوانانی میدان دهیم که از تجربه تهی هستند و پس از یکی-دو سال هم محو خواهند شد.

,

, ,

این کارشناس فوتبال همچنین در مورد عملکرد اخیر سرمربیان تیم‌های مطرح نیز تاکید کرد: بحث سرمربی‌گری فقط محدود به تمرین و تاکتیک نیست، زیر و بم‌های فراوانی دارد. شما دیدید که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای امسال 3 تن از نماینده‌های فوتبال ایران از سرمربیانی که تجربه حضور در این رقابت‌های حساس را نداشتند استفاده کردند که منتهی به نتایج بد آن‌ها شد. مدیریت ما در تمام رشته‌های ورزشی و بخش بزرگی از سازمان‌ها و ارگان‌ها اصولی نیست و قدرتی هم ندارد.

,

وی در ادامه افزود: مثلاً برای عقد قرارداد با یک سرمربی می‌گویند نیاز به مدرک پرولایسنس و یا مدارک حرفه‌ای درجه A فیفاست، اما انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره یک باشگاه تنها بر اساس واسطه و پول بوده و از هیچ اصولی هم تبعیت نمی‌کند.

, A,

سرمربی اسبق تیم پاس در مورد حضور مربیان جوان در تیم‌هایی مثل استقلال و فولاد نیز بیان داشت: امثال امیر قلعه‌نویی هم بالاخره از جایی به مربی‌گری پرداخته‌اند و کار را شروع کرده‌اند. گرچه لزوما بازیکن مطرح قرار نیست که به سرمربی موفق و مطرحی بدل شود، اما جواد نکونام در تیم فولاد نتایج خوبی گرفته و می‌توان به وی امیدوار بود. برای موفقیت در لباس سرمربی‌گری به فاکتورهایی نیاز است که تنها به مسائل تاکتیکی ختم نمی‌شود. محمود فکری به تیم استقلال آمده اما فکر می‌کنم بهتر بود فعلاً وارد تیمی به بزرگی و حاشیه‌مندی استقلال نشود.

,

, ,

وی همچنین ادامه داد: مربی‌گری در سنین پائین و یا پذیرفتن هدایت تیم‌های بزرگ درحالی که تجربه‌ای کافی وجود ندارد، یک بازی 50 – 50 و برد و باخت است. ممکن است شانس با یک نفر یار باشد و با نتایج خوب خودش را اثبات کند و به تیم‌های بهتر هم منتقل شود و ممکن هم هست برعکس این مسئله به‌وجود بیاید. سخن‌وری، مدیریت، تمرین و بازی‌خوانی از مهم‌ترین فاکتورهای یک سرمربی موفق است که متاسفانه برخی از جوان‌های حال حاضر به سبب کمبود تجربه از آن بی‌بهره‌اند.

,

ابراهیم قاسم‌‎پور در گوشه‌ای از صحبت‌هایش به نخستین نمایش تیم ملی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ هم اشاره کرد و عنوان داشت: حس می‌کنم تیم ملی ازبکستان حریق قدری نبود و شاید حتی تیم پاختاکور از این تیم هم قوی‌تر باشد، اما به هر حال برد همیشه جذاب است. اسکوچیچ طی مدتی کوتاه تغییراتی بسیاری را بین ملی‌پوشان برقرار کرده که من معتقدم این تغییرات می‌تواند به تیم ملی در تقابل‌های حساس با بحرین و عراق لطمه بزند.

,

, ,

وی ادامه داد: اگر هم با این تیم ملی به موفقیتی برسیم، از توانایی‌های اسکوچیچ نیست و از استعداد و غیرت ملی‌پوشان است. اسکوچیچ برای تیم ملی ایران فرد کوچکی‌ست و پس از فردی مقل کارلوس کی‌روش باید یک سرمربی بزرگ‌تر به ایران می‌آمد. شاید حتی مربی‌های ایرانی می‌توانستند با هزینه‌ای کمتر و شرایطی بهتر، نتایج خوبی را با تیم ملی بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه