اخبار داغ

این قانون برای جلوگیری از گسترش ویروس کروناست؛

حسنی: قانون «توپِ زیاد» در لیگ تنیس روی میز اجرایی می‌شود/ لژیونری برادران عالمیان تاثیری در حضورشان در لیگ ندارد

حسنی: قانون «توپِ زیاد» در  لیگ تنیس روی میز اجرایی می‌شود/ لژیونری برادران عالمیان تاثیری در حضورشان در لیگ ندارد
دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: با تصمیمی که گرفته شد در نظر داریم لیگ امسال را با قانون توپِ زیاد برگزار کنیم تا مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا را کمتر کنیم.
[

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد شروع پیکارهای لیگ برتر تنیس روی میز اظهار داشت: از اواخر آبان ماه لیگ برتر را شروع می‌کنیم. به دلیل مشکلاتی که کرونا برایمان رقم زده لیگ امسال با تغییراتی نسبت به گذشته انجام خواهد شد که البته خواسته تیمها نیز در این بین لحاظ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسنی ادامه داد: دوره‌های گذشته لیگ برتر مثلا در پنج دور برگزار می‌شد که امسال به خواسته تیمهای حاضر در مسابقات در تعداد دورِ کمتری انجام می‌شود. تیمهای شرکت کننده به نوعی نگران شیوع و گسترش ویروس کرونا هستند و از ما خواسته‌اند مسابقات بصورت متمرکز در تهران برگزار شود.

,

دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره کم‌خطر بودن این رشته ورزشی نسبت به رشته‌های رزمی یا تیمی تاکید کرد: درست است که ورزشکاران در تنیس روی میز از هم فاصله دارند و داوران و مربیان هم دور از ورزشکاران نشسته‌اند، اما همه چیز در سالن مسابقه اتفاق نمی‌اُفتَد. تمامی این نفرات در هتل و سالن‌های غذاخوری با هم هستند و البته با مردم عادی هم در رابطه هستند. پس این نیست که چون دو پینگ‌پنگ‌باز با فاصله از هم قرار دارند پس ما خیالمان راحت است که کسی کرونا نمی‌گیرد.

,

حسنی در ادامه به وضعیت لیگ برتر و احتمال حضور پیتروشیمی اشاره کرد و گفت: تاکنون 8 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند و حضورشان قطعی است. یعنی در هر دو رده آقایان و خانم‌ها لیگ را در دو گروه 4 تیمی برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه در روز مسابقه بر خلاف گذشته که همه تیمها در سالن حاضر می‌شدند این بار فقط دو تیمی که مسابقه دارند وارد سالن می ‌شوند. در مورد تیم پتروشیمی هم مشخصا این تیم از تیمداری در  ورزش حرفه‌ای کنار رفته و شایعاتی مبنی بر بازگشت این تیم به لیگ تنیس روی میز واقعیت ندارد.

,

دبیر فدراسیون تنیس روی میز به قانون «توپِ زیاد» در لیگ امسال پرداخت و تاکید کرد: با نظر فدراسیون جهانی ما هم تصمیم داریم لیگ را با قانون توپ زیاد برگزار کنیم. قبلا این قانون وجود داشت تا توپی حین مسابقه نَشکَنَد یا زیر پا نرود و تغییر شکل ندهد، مسابقه با همان توپ ادامه پیدا می‌کند اما طبق این قانون در نظر داریم پس از هر رالی، توپ را کنار بگذاریم و یک توپ جدید وارد بازی شود. به هر حال این توپ در رالی‌ها با جاهای مختلف از جمله زمین، سطح میز و تور و دست ورزشکار تماس دارد و برای اینکه آلودگی و ویروس از طریق توپ جابجا نشود و گسترش پیدا نکند، تصمیم داریم مسابقات را با قانون «توپ زیاد» برگزار کنیم.

,

حسنی در پایان به حضور برادران عالمیان در لیگ برتر اشاره و تاکید کرد: اول اینکه با منحل شدن تیم پتروشیمی چندین بازیکن ملی پوش این تیم در دیگر تیمها پخش شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود امسال لیگ جذابتری داشته باشیم. و اینکه نوشاد و نیما عالمیان هم می‌توانند در لیگ برتر و در هر تیمی به میدان بروند و لژیونر بودنشان تاثیری روی حضورشان در لیگ ندارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه