اخبار داغ

مومو از کجا شروع شد؟!

چالشی خیالی با طعم دروغ/ خودکشی تحت تاثیر بازی «مومو» تاکنون در کردستان مشاهده نشده است

چالشی خیالی با طعم دروغ/ خودکشی تحت تاثیر بازی «مومو» تاکنون در کردستان مشاهده نشده است
چند روزی است که چالشی جدید در شبکه‌های اجتماعی بویژه واتس اپ رعب و وحشت زیادی در بین خانواده‌ها به وجود آورده است چرا که این چالش کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده اما رئیس پلیس فتا استان کردستان اعلام کرد که هیچ نوع خودکشی تحت تاثیر این بازی در کردستان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، همین چند سال پیش بود که با ورود تکنولوژی افراد فکر می کردند که آرامش جان افراد با این ابزار تکمیل می شود اما ظاهراً و هر باری افرادهایی برای سودجویی به بلای جان افراد حساس و گاه ناآگاه دست به اقداماتی می زنند که هم خود و هم جامعه از آن هیچ لذتی نمی برند و باعث ترس در میان مردم و خصوصا قشر نوجوان خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,

 چند روزی است که چالشی جدید در شبکه‌های اجتماعی بویژه واتس اپ رعب و وحشت زیادی در بین خانواده‌ها به وجود آورده است چرا که این چالش کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

,

یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس اپ در هفته‌های اخیر در دنیا همه‌گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده‌ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی عده ای شود. چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با چشم های برآمده و زشت است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی به‌ نام هایاشی است.

,

مومو یک زن ترسناک و در حقیقت یک عروسک ژاپنی است. اما پس از اینکه به‌عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره‌های مختلف با شما تماس می‌گیرد قرار می‌گیرد. مومو با ارسال فرامین و تصاویر خشونت به کاربر شروع می‌شود و در صورت امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل کننده می‌ترسد.این بازی در اپلیکیشن واتس اپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به‌صورت ناشناس، کاربران را به چالش دعوت کرده و آنها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کند.

,

, ,

خودکشی تحت تاثیر  بازی «مومو» تاکنون در کردستان مشاهده نشده است

, خودکشی تحت تاثیر  بازی «مومو» تاکنون در کردستان مشاهده نشده است,

سرهنگ مهدی دانش پور در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به ارسال کلیپ‌های مومو برای برخی کاربران به ویژه دانش آموزان در دو هفته اخیر، گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ‌های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

,

 
وی ادامه داد: در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو که یک بازی شبیه به نهنگ آبی است، در سطح فضای مجازی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آنها دانش آموز بوده اند پیام هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند که لازم است والدین در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت کرده و نگرانی آنها را کاهش دهند چرا که والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند. 

,
,

رئیس پلیس فتا کردستان، موج جدید مزاحمت های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و عنوان کرد: معلمان به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسان های خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند و مراقبت های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

,

وی مراقبت از داده های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راهکار اصلی پیشگیری از این مشکلات دانست .

,

سرهنگ دانش پور  از مردم خواست: هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  یا شماره تماس 21823275 در میان بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه