اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وزارت صمت بر قیمت کالاهای اساسی و بازار نظارت کند

وزارت صمت بر قیمت کالاهای اساسی و بازار نظارت کند
قادری با اشاره به اینکه وزارت صمت باید نظارت لازم را بر بازار و قیمت کالاهای اساسی داشته باشد گفت: راهی به جز تکیه بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم های ظالمانه نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس، با اشاره به اینکه آمریکا بارها بانک مرکزی را تحریم کرده  و این کار جدیدی نیست که از سوی آنها صورت گرفته است گفت: تحریم های آمریکایی ها بیشتر ایجاد بار روانی و مالی برجمهوری اسلامی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که راهکار دولت برای کاهش این تحریم ها چیست ابراز داشت: طبیعی است که کشور ما باید از تمام ظرفیت ها و نهادهای مردمی و غیر دولتی استفاده کند و برای موفق بودن در این زمینه باید سه قوه  در یک راستا و همسو با هم حرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی منسجم می توان از فشارهای اقتصادی کشور جلوگیری کرد گفت: با قرار گرفتن سه قوه در کنار هم  خیلی از کارها و مشکلات موجود در کشور تسهیل و با ایجاد هدف مشترک فضای اقتصادی را به سمت پویا شدن می توان پیش برد.

,

قادری بخشی از گرانی کالاهای موجود در کشور را تحت تاثیر گرانی نرخ ارز ارزیابی کرد و ابراز داشت: وزارت صمت باید نظارت لازم را بر بازار و کالاهای اساسی داشته باشد.

,

عضو کمیسیون جهش تولیدبا تاکید بر اینکه دولت نباید این اجازه را دهد که بصورت لحظه ای و همزمان با افزایش قیمت نرخ ارز، قیمت کالاها افزایش پیدا کند گفت: شاید این کار چندان آسان نباشد ولی کنترل و جلوگیری از افزایش نرخ کالا ها راهبرد راهگشا و تاثیر گذاری است.

,

 قادری در ادامه ابراز داشت: وزارت صمت باید با تمام تلاش، بازار را مورد رصد، نظارت و قیمت هار ا کنترل کند و به صورت جدی به این مقوله ورود کند.

,

عضو کمیسیون جهش تولید و سیاست های اصل 44 در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تا چه اندازه می تواند در کاهش تحریم ها مفید باشد گفت: در حال حاضر ما راهی جز  تکیه بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی  و رفتن به این سمت نداریم و باید توجه ویژه ای  بر تولید ملی در سطح های کلان داشته باشیم چون محدویتهای  ارزی هم این اجازه را به ما نمی دهد که از خارج کالا وارد کنیم  بنابر این همه نگاهها باید بر تکیه بر تولید داخل کشور باشد و از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی  نیز بهترین استفاده را داشته باشیم.

,

وی در پایان گفت: باید موانع اداری و دولتی برای تولید داخلی از سر راه برداشته شود وبه اشتغالزیی توجه ویژه ای شود وبه تولید داخل نیز سرعت داده شود تا فشار اقتصادی و بار گرانی آن بر دوش مردم برداشته شود.

,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه