اخبار داغ

روایت رئیس موساد از صلح «غیرعادی» با اسراییل

روایت رئیس موساد از صلح «غیرعادی» با اسراییل
رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اذعان داشت که عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی در سایه بحث و اختلاف نظرها در داخل این کشورهای عربی انجام شد و آنها شیوه‌ای غیرعادی در سازش با اسرائیل را برگزیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سازمان رسمی پخش (رادیو و تلویزیون) رژیم صهیونیستی درباره روند سازش برخی کشورهای عربی و تاثیرهای آن سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کوهن در این مصاحبه که شامگاه یکشنبه ساعتی پس از اعلام رسمی توافق سازش میان منامه و تل آویو منتشر شد در پاسخ به این سوال که آیا سودان کشور بعدی خواهد بود که توافق صلح با اسرائیل را در آینده نزدیک امضا می‌کند، گفت: «می‌تواند آن کشور سودان باشد. ما با هر کشوری که در حال حاضر آمادگی گفت‌وگو با ما را داشته باشد، در تماس هستیم. »
,
 
,
این مقام صهیونیست افزود: «این برای من یک دوره متفاوت است که در آن شاهد توافق‌هایی تاریخی هستم که برای عمق استراتژیک اسرائیل در همه سطوح امنیت، اطلاعات، اقتصاد، کشاورزی و غیره دارای اهمیت استراتژیک است.
,
 
,
رئیس موساد گفت: «کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم با این کشورها انجام دهیم . برخی از این توافق‌نامه‌ها امضا شد. من فکر می‌کنم که اسرائیل از این پس به سمت درست حرکت می‌کند.»
,
 
,
رئیس موساد مدعی شد: «ما افق‌های جدیدی را در سطوح اقتصادی و امنیتی می‌گشاییم، کما اینکه چشم انداز همکاری در همه سطوح در حال باز شدن است و این به ما یک عمق استراتژیک مهم و بسیار مسلط در مواجهه با محورهای شر می‌دهد، به ویژه مواردی نظیر پرونده هسته‌ای، تروریسم  وتوسعه‌طلبی‌های منطقه‌ای  که ایران به اجرا گذاشته است.»
,
 
,
کوهن در ادامه ادعاهای خود آورده است: همچنین از طریق آن کشورها (که اسرائیل معاهدات صلح را با آنها امضا کرده است) و البته از طریق اسرائیل پیامی به محور شرارت می‌رسد که می‌گوید ما در مسیر درست هستیم و شما در مسیر اشتباه هستید.
,
 
,
رئیس موساد در پاسخ به سوال خبرنگار  مرکز پخش اسرائیل درباره اینکه چه چیزی علت به تعویق افتادن توافق با عربستان است و آیا عربستان در وهله نخست منتظر پیشرفت فرآیند صلح فلسطین و اسرائیل است، گفت: از این پس لازم نیست مسئله (سازش عربی با اسرائیل) را به روابط خود با فلسطینی‌ها مرتبط کنیم یا لازم باشد با آنها(فلسطینی‌ها) توافق‌نامه صلح امضا کنیم.
,
 
,
وی افزود: مطمئناً همه ما منتظر پیشرفت فرآیند صلح فلسطین و اسرائیل هستیم و مطمئناً از هرگونه پیشرفت در مذاکرات بین ما و فلسطینیان برای آماده کردن یک راه حل در آینده استقبال خواهیم کرد؛ اما این موضوع نباید مانعی یا شرطی برای ادامه تماس‌های ما با کشورهای منطقه و برقراری روابط دوجانبه بین ما و کشورهای منطقه باشد.
,
 
,
کوهن در پاسخ به سوال مرکز پخش اسرائیل درباره اینکه آیا اگر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پادشاه بود، این قضیه(سازش ریاض با تل‌آویو) اتفاق می‌افتاد، گفت : احتمالا چنین می‌شد. موضوع در همه آن کشورها بسیار پیچیده است. معتقدم که رهبرانی که تاکنون تصمیم گرفتند(برای سازش) پادشاه بحرین و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بود، البته که باور دارم که در آن کشورها بحث‌هایی داخلی و تردیدهایی هم درباره این قضیه وجود داشت و می‌بایست زمینه را فراهم می‌کردند، زیرا به شکلی غیرعادی و شجاعانه اقدام کردند.
,
 
,
رئیس موساد درباره امکان تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران در صورت پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا گفت: دولت فعلی آمریکا موضع گیری بسیار صریح و محکمی دارد که بسیار منطبق با استراتژی اسرائیل علیه ایران است.
,
 
,
وی ادامه داد: من هم منتظرم که بدانم نتیجه انتخابات در ایالات متحده  چه می‌شود و اگر مجبور باشیم سیاست را به روز می‌کنیم.فعلا پیش‌بینی آنچه اتفاق می‌افتد برای من دشوار است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه