اخبار داغ

رئیس پلیس فتا استان زنجان:

راه‌اندازی رمز پویا تاثیر زیادی در کاهش جرایم فضای مجازی داشت

راه‌اندازی رمز پویا تاثیر زیادی در کاهش جرایم فضای مجازی داشت
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: جرایم فضای مجازی در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته و این افزایش در مقایسه با سال‌های گذشته، کم بوده که ناشی از راه‌اندازی رمز پویا برای کارت‌های بانکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: راه‌اندازی رمز پویا (رمز دوم یکبارمصرف) برای کارت‌های بانکی، امنیت در خریدهای اینترنتی را افزایش داده و از سوی دیگر سبب کاهش تخلفات و جرایم فضای مجازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 90 درصد جرایم فضای مجازی که شاکی خصوصی داشتند را پلیس فتا زنجان کشف کرده است.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا به صورت جدی به تخلفات این حوزه ورود پیدا کردیم، گفت: تشویش اذهان و شایعه‌پراکنی در ابتدا در فضای مجازی خیلی زیاد بود که خوشبختانه رفته‌رفته، کاهش یافت.

,

وی تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که آن چیزی که هنوز وجود دارد، کلاهبرداری‌هایی مانند خرید کالا از طریق تماس‌های تلفنی است.

,

آدینه‌لو اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم که دقت و مراقبت لازم را داشته و از سایت‌های اینترنتی مجاز، خریداری کرده و تا وصول اصل کالا هیچ مبلغی پرداخت نکنند.

,

وی با بیان اینکه مردم باید مراقب پیامک‌های تبلیغاتی اغواکننده باشند، تاکید کرد: شهروندان هیچ توجهی به پیامک‌هایی در قالب برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌های مختلف و مانند این‌ها نداشته و فریب آن‌ها را نخورند.

,

آیدنه‌لو افزود: همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود توجهی به تماس‌های مزاحم نداشته، آرامش خود را حفظ کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با پلیس فتا در میان بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه