اخبار داغ

رئیسی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد؛

لزوم پرهیز از مسائل قومیتی در فضای مجازی/ دامن‌زدن به برخی مسائل تفرقه ایجاد می‌کند

لزوم پرهیز از مسائل قومیتی در فضای مجازی/ دامن‌زدن به برخی مسائل تفرقه ایجاد می‌کند
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: دامن‌زدن به برخی مسائل قومیتی توسط فضای مجازی سبب ایجاد تفرقه در بین نمایندگان مردم در شورای شهر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، فرهاد رئیسی شامگاه یکشنبه در دویست ونود و هفتمین جلسه علنی شورا با اشاره به برنامه‌ریزی این شورا جهت ادامه کار اظهارداشت: تعیین تکلیف وضعیت ترمینال غرب و شرق شهرکرد و ایجاد طرح‌های درآمدزایی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در این دو ترمینال با مشکل مواجه هستیم.
 
وی با بیان اینکه طرح جامع پسماند باید به ثمر بنشیند، افزود: از جزیره‌ای عمل کردن باید خارج شویم و طرح‌های اولویت‌دار مشخص و پیگیری‌ها حول محور این طرح‌ها انجام شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه طرح جامع شهری زمان‌بر شده است، ادامه داد: حدود ۳ سال از این طرح گذشته شده و نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و مردم از مدیریت شهری انتظار دارند و اگر جایی سهل‌انگاری رخ داده است پیگیری شود.
 
وی گفت: در راستای پاسخگویی به مباحث مربوط به طرح جامع شهر مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه علنی شورای شهر حضور پیدا کنند.
 
رئیسی با بیان اینکه وحدت و همدلی از اولویت‌های شورای دوره پنجم می‌باشد، تصریح کرد: شورای شهرکرد در دوره پنجم چالش‌های مختلفی را پشت سرگذاشته اما اجازه ندادیم صداقت‌هایمان و پیگیری مطالبات عمومی تحت شعاع مسائل جزئی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور ایشان در صحن علنی شورا بسیار موثر بود چراکه به یک وفاق و همدلی رسیدیم و جلوی بسیاری از توطئه‌ها و مسائل اختلاف‌‌انداز که خیلی‌ها قصد داشتند دامن بزنند که با حضور آقای راستینه یک خط بطلانی کشیده شد.
 
رئیسی ادامه داد: متاسفانه برخی از کانال‌های فضای مجازی هم به دنبال آن هستند که مباحث قومیتی را در پیش بگیرند و اختلاف را در درون شورا و بین نمایندگان دامن بزنند و شورا بجای پرداختن به حل مشکلات مردم مشغول حاشیه‌ها کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مقتضای جلسه علنی این است که ممکن است صدای سخنرانی ما توسط رسانه‌ها ضبط شود و امروز مذاکرات خیلی از جلسات شوراها به صورت مستقیم در فضای مجازی پخش می‌شود و ما هم به این سمت باید حرکت کنیم، تصریح کرد: در جلسه علنی بسیاری از افراد می‌توانند حاضر شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه خارج از مسائل شهر صحبت نمی‌شود.
 
وی بیان کرد: صحبت همه اعضای شورا در جهت وحدت بوده است و انتشار صوت جلسه ضررزا نیست چراکه مسائل شهری و مطرح است اما یکسری افراد که نامشان در تفرقه است و هنوز نمی‌دانند شهرکرد یعنی شهر اقوام مختلف، بجای کمک کردن به تعالی شهرکرد بدنبال ایجاد تفرقه بین نیروها هستند تا از این تفرقه‌ها به مطامع خود دست پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها به مسائل دامن می‌زنند که از دروغ محظ است مانند مطلب حذف یکی از اعضای شورای شهر را مطرح نمودند که این مسائل تنها به دلیل ایجاد اختلاف در بین اعضای شورای شهر می‌باشد و مشخص است این طرز تفکر به دنبال مسئله‌ای برای آینده سیاسی خود است اما ما باید با این مسئله عاقلانه برخورد کنیم.

رئیسی گفت: دامن‌زدن به اینگونه مسائل تفرقه‌انداز سبب می‌شود در فضای‌مجازی برخی افراد مسائل قومیتی را مطرح کنند و در شرایطی که مردم در فشار و تنگنای اقتصادی و روانی قرار دارند این کار جز خیانت به مردم چیزی نیست.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به انجام برنامه‌ربزی لازم برای روزهای باقی‌مانده شورای دوره پنجم و  ایجاد یک پایه و اساس برای شورای دوره ششم اظهارداشت: اعضای شورای شهر نظرات و راهکارهای خود برای رفع مشکلات شهری و کمک به مجموعه مدیریت شهری را مطرح کردند که در دو دسته برون گروهی و درون گروهی تقسیم‌بندی شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های برون گروهی افزود: برگزاری جلسات مطالبه‌گری و هم‌اندیشی با مدیران ارشد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی جهت چگونگی دستیابی شهرداری به مطالبات خود از دستگاه‌ها، تعیین تکلیف سهم ۱۰ درصدی شهرداری از راه و شهرسازی  ‌و همراه نمودن راه و شهرسازی در سرمایه‌گذاری پروژه‌های شهری، احیاء دشت شهرکرد و استفاده از پساب و توسعه متوازن شهری از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
  
وی با اشاره به برنامه‌های درون‌گروهی افزود: برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات شهری و چگونگی اجرایی نمودن آن‌ها توسط شهرداری، تسویه حساب با بانک شهر، پیگیری و جذب سرمایه‌گذار و یا فروش برج‌های دوقلو، گزارش شهرداری در خصوص ماده ۴۸، راهکارهای دستیابی به درآمد پایدار و نحوه محقق شدن آن و تعریف درآمدهای شهری از جمله این برنامه‌ها می‌باشد. 
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد‌ بیان کرد: تعریف پروژه‌های اولویت‌دار،  ارائه فراخوان مشارکت در پروژه‌های اقتصادی، تدوین برنامه ۵ ساله به شکل علمی و اجرایی، حل مشکلات ترافیکی، ممیزی املاک شهرداری و هم‌اندیشی با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت آب و برق و گاز و مخابرات که یکسری از فعالیت‌ها در قبوض گنجانده شود از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
 
شریفی گفت: طراحی و اجرایی نمودن ورودی شهرها، ساماندهی مشاغل، تعیین تکلیف قیمت پارکینگ، برون‌سپاری به ویژه برای واحد پیشگیری از رفع تخلفات، ساماندهی مسیل‌ها و فضاهای سبز شهری و ایجاد توازن در مناطق کمتر برخوردار، ساماندهی  دست‌فروشان و رفع مشکلات میدان میوه و تره‌بار و جلوگیری از سدمعبر از دیگر برنامه‌های شورای دوره پنجم تا پایان عمر شورا و ایجاد یک نقشه راه برای شورای دوره ششم می‌باشد.
 
حمید فتح‌اللهی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: کمربندی جنوب و شمال شهرکرد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی افزود: تعیین تکلیف سهم ۱۰ درصدی شهرداری می‌تواند در زمینه ایجاد درآمد پایدار موثر باشد.
 
امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه بیان کرد: برای پیش‌برد اهداف و برنامه‌ها باید از ظرفیت متخصصان هر حوزه استفاده و تعاملات لازم با مسئولان استان برقرار گردد. 
 
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: تهیه اسناد ثبتی برای املاک شهرداری یکی از برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از املاک بیت‌المال در مجموعه شهری صیانت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه