اخبار داغ

یادداشت کارشناس فوتبال ایران درباره وضعیت مدیریتی فوتبال؛

فوتبالی که نتواند خودش هزینه‌هایش را تامین کند، انتظار بدتر را هم باید داشته باشد!

فوتبالی که نتواند خودش هزینه‌هایش را تامین کند، انتظار بدتر را هم باید داشته باشد!
سرمربی اسبق تیم‌های پیکان و سایپا درباره وضعیت فدراسیون فوتبال و لیگ برتر انتقاداتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت فدراسیون معلوم نیست و متولی ندارد. مربی که می‌آید هم قراردادی ندارد، بنابراین با یک پیشنهاد بهتر می‌رود. ضمن اینکه وقتی مشغول به کار می‌شود می‌بیند پشتیانی هم ندارد. با خودش می‌گوید مسئولیت تیم ملی با من است و پس فردا من باید جواب بدهم ولی شرایط و امکانات جوابگوی این مسئولیت نیست. به این ترتیب کار را رها می‌کند و می‌رود. در درجه اول باید فدراسیون سروسامان بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اثرات این موضوع را همین الان در لیگ برتر می‌بینید. مربیان را جوان کرده‌ایم، در حوزه بازیکن چه می‌کنیم؟ الان همه تیم‌ها به دنبال بازیکن هستند. بازیکن نیست و معنی آن این است که تولید وجود ندارد. بعد می‌گویند چرا قیمت بالا می‌رود؟ چند بازیکن هستند که همه هم همان بازیکنان را می‌خواهند، بنابراین قیمت هم بالا می‌رود. چون بازیکن نیست بیشتر تیم‌ها از بازیکنان لیگ‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند. لیگ ما الان دو بخش شده است. کلا 6 یا 7 تیم هستند که از نظر مالی بضاعت بهتری دارند و توانستند یارگیری بهتری کنند. بقیه بضاعت مالی متوسطی دارند. ولی درکل اصل موضوع این است که تولید نیست.

,

وقتی فوتبال خودش نتواند خودش را تامین کند باید انتظار چنین رویدادها و مسائلی را هم داشته باشد. در هر صورت فوتبال هزینه دارد اما فی‌النفسه خودش می‌تواند هزینه‌های خودش را حتی با سودهای خیلی بالاتر تامین کند. منتها قوانین به گونه‌ای است که راه‌های درآمدزایی به روی فوتبال بسته است. بنابراین فوتبال نمی‌تواند خودش را تامین کند. پس مجبور است به چنین کسانی وصل شود. در هرصورت در هر بخش و زمینه‌ای وقتی از عالم تخصص دور شوید یک سری خسارات و تبعاتی دارد. به  نظر من این خسارت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و زمانی جمع می‌شود که قوانینی بیاوریم که فوتبال بتواند خودش را تامین کند.

,

فوتبال و قوانین آن اصلا دست مدیران نیست. قوانین مربوط به مراتب بالاتر است. همین مدیرانی که به روی کار می‌آیند، به واسطه همین قوانین است. مسیر یک مسیر سرگرم کننده است. از یک مسیر سرگرم کننده نمی‌توانید توقع توسعه و پیشرفت داشته باشید. به عنوان مثال بالاترین مخزن درآمدزایی فوتبال پخش تلویزیونی است. اما این موضوع وجود ندارد. به این ترتیب فوتبال از کجا می‌خواهد درآمدزایی داشته باشد؟ مجبور است به این و آن وصل شود. هرکسی هم می‌خواهد پول بدهد می‌خواهد معروف شود یا... بالاخره می‌خواهد از کنار پولش بهره‌ای ببرد. کسی که بیخودی پول نمی‌دهد.

,

مدیر ورزشی خیلی داریم. همین بچه‌هایی که فوتبال بازی کردند و سال‌ها تجربه فوتبال را دارند. کسانی که در فوتبال استخوانی خرد کردند. این‌ها بهترین کسانی هستند که می‌توانند فوتبال را مدیریت کنند. چطور کشتی می‌تواند از خودش مدیر داشته باشد ولی فوتبال نمی‌تواند؟ فوتبال باید از دوومیدانی مدیر داشته باشد؟ فوتبال صرفا موضوع فوتبال نیست. ولی کشتی این شرایط را ندارد. برای همین می‌توان کشتی را به دست کشتی‌ گیران داد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

میعاد نیکخوی سلیمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه