اخبار داغ

آذربایجان: چندین شهرک در قره‌باغ را آزاد کردیم

آذربایجان: چندین شهرک در قره‌باغ را آزاد کردیم
رئیس‌جمهور آذربایجان با متهم کردن ارمنستان به نقض آتش‌بس مدعی شد که نیروهای مسلح باکو، کنترل ۱۳ روستا در قره‌باغ کوهستانی را به دست گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صبح امروز (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش کنترل ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» را به دست گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، علی اف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان کنترل چندین شهرک در جنوب غربی منطقه «جبرئیل» در امتداد خط تماس قره باغ کوهستانی را به دست آوردند.
,
 
,
وی در این خصوص نوشت: «روستاهای سلطان‌لی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی،علی‌کیخانلی، گوملگ، حاجیلی، جیارچینویسلی، نیازگولار، کچل ممدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی، اسحاقلی منطقه جبرئیل آزاد شده است. قره باغ متعلق به (جمهوری) آذربایجان است».
,
 
,
علی اف در ادامه پیام خود با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار توافق آتش‌بس نوشت: «نیروهای مسلح ارمنستان، آشکارا، آتش‌بس انساندوستانه موقت که مورد توافق قرار گرفته بود را بعد از ساعت ۰۰:۰۲ ۱۸ اکتبر را از طریق حمله به روستاها و مواضع نظامی (جمهوری) آذربایجان نقض کرد. در نتیجه این اقدامات، افرادی کشته و زخمی شدند. ارتش (جمهوری) آذربایجان، پاسخ متناسبی به دشمن داد و چندین شهرک را از اشغال آزاد کرد».
,
 
,
بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.
,
 
,
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد خط تماس منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.
,
 
,
پیش از آن نیز، ارمنستان بامداد روز گذشته، جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم و سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت ۰۰:۰۴ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از ۰۲:۲۰ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»
,
 
,
دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه