اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد سمنان:

پرونده همکاران مشترک وزارت خارجه و دانشگاه آزاد در دست بررسی است/ تدریس مدیران دولتی به عنوان استاد تمام‌وقت تخلف است

پرونده همکاران مشترک وزارت خارجه و دانشگاه آزاد در دست بررسی است/ تدریس مدیران دولتی به عنوان استاد تمام‌وقت تخلف است
عبدالله خالصی‌دوست در خصوص گمانه‌زنی‌ها درباره عضویت مدیران تمام‌وقت بخش‌های دولتی، در هیئت علمی دانشگاه آزاد سمنان گفت: اگر چنین موردی وجود داشته باشد، قطعا تخلف اتفاق افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یک پیام مردمی که حاوی اطلاعاتی درباره اشتغال همزمان برخی از اساتید تمام‌وقت دانشگاه آزاد استان در مناصب و مشاغل دیگر بود، عامل این گفتگو شد! موضوع را که با روابط‌عمومی دانشگاه در میان گذاشتیم، بی‌درنگ زمانی برای گفتگو فراهم شد و دکتر خالصی‌دوست، با روی باز به استقبال پرسش‌های صریح مرآت آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بی‌مقدمه شما را به مطالعه گفت‌وشنود با رئیس دانشگاه آزاد استان، دعوت می‌کنیم.

,

جناب آقای دکتر خالصی‌دوست! یکی از مخاطبان مرآت نقدی را به مجموعه دانشگاه آزاد استان سمنان مبنی بر بکارگیری اساتید تمام‌وقتِ دوشغله، وارد کرده است. در ابتدا دیدگاه کلی شما را درباره این نقد می‌شنویم.

, جناب آقای دکتر خالصی‌دوست! یکی از مخاطبان مرآت نقدی را به مجموعه دانشگاه آزاد استان سمنان مبنی بر بکارگیری اساتید تمام‌وقتِ دوشغله، وارد کرده است. در ابتدا دیدگاه کلی شما را درباره این نقد می‌شنویم.,

قانون، مواردی را به عنوان ممنوعیت دوشغله بودن افراد، تعیین کرده است؛ در قانون برخی افراد، از جمله اعضای هیأت علمی، مستثنی شده‌اند. ما در دانشگاه آزاد دو تیپ همکار داریم؛ کارکنان و اساتید. درباره کارکنان که 44 ساعت در هفته فعالیت می‌کنند معمولا ابهامی وجود ندارد. دو تیپ از اساتید شامل «مدعو و حق‌التدریس» و «اعضای هیأت علمی تمام‌وقت» نیز با ما همکاری می‌کنند که داشتن شغل دومِ تمام‌وقت برای دسته دوم، ممنوع است.

,

در ماده 10 آیین‌نامه نحوه تشکیل و رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد صراحتا ذکر شده است که در صورتی که عضو هیأت علمی تمام‌وقت، همزمان در نهاد دیگری به صورت تمام‌وقت شاغل بوده و به اخطار واحد دانشگاهی بی‌توجه نماید، پرونده نامبرده در هیأت تخلفات مطرح و رأی صادر خواهد شد.

,

من برای روشن‌تر شدن موضوع به برخی از مصادیق اشاره می‌کنم؛ گفته‌شده که برخی از مدیران تمام‌وقت بخش‌های دولتی، عضو هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد استان هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, من برای روشن‌تر شدن موضوع به برخی از مصادیق اشاره می‌کنم؛ گفته‌شده که برخی از مدیران تمام‌وقت بخش‌های دولتی، عضو هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد استان هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

اگر چنین موردی وجود داشته باشد، قطعا تخلف اتفاق افتاده است. ما در سطح استان، حدود 1600 نفر همکار داریم؛ بنابراین ممکن است مواردی باشد که من از آن بی‌اطلاع باشم؛ بنابراین اگر موردی هست، ضمن رعایت احترام همه همکاران، موضوع را حتما بررسی خواهم کرد.

,

باید نظر علمای حقوق و کمیته انتظامی را درباره تمام‌وقت بودن مدیریت حوزه علمیه جویا شد

, باید نظر علمای حقوق و کمیته انتظامی را درباره تمام‌وقت بودن مدیریت حوزه علمیه جویا شد, باید نظر علمای حقوق و کمیته انتظامی را درباره تمام‌وقت بودن مدیریت حوزه علمیه جویا شد,

گفته‌شده یکی از مدیران حوزه علمیه از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده یکی از مدیران حوزه علمیه از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

من اطمینان ندارم که مدیریت حوزه علمیه یک شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود یا خیر. علمای حقوق و کمیته انتظامی باید نظر بدهند که مدیریت حوزه علمیه، شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود یا خیر و سپس می‌توان در این‌باره نظر داد.

,

داشتن عناوین مختلف با داشتن شغل دوم متفاوت است

, داشتن عناوین مختلف با داشتن شغل دوم متفاوت است, داشتن عناوین مختلف با داشتن شغل دوم متفاوت است,

گفته‌شده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

مطمئن نیستم اما حدس می‌زنم به استناد قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، افرادی که مستقیما از سوی مقام معظم رهبری به سمت‌هایی در دستگاه‌های مختلف منصوب می‌شوند، از شمول این قانون مستثنی هستند. اما پرسش باید این باشد که آیا فردی که به عنوان مسئول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه فعالیت می‌کند و تدریس هم دارد، دو حقوق می‌گیرد یا یک حقوق؟

,

معیار داشتن شغل دوم، دریافت دو حقوق است؛ باید دید آیا این افراد دو حقوق دریافت می‌کنند یا خیر. داشتن عناوین مختلف، با داشتن شغل دوم تفاوت دارد. فکر می‌کنم در مورد خاصی که به آن اشاره کردید، چنین چیزی نیست.

,

اعتراض سردفتران در کمیته عالی تجدیدنظر در دست بررسی است

, اعتراض سردفتران در کمیته عالی تجدیدنظر در دست بررسی است, اعتراض سردفتران در کمیته عالی تجدیدنظر در دست بررسی است,

گفته‌شده برخی از مسئولان دفاتر اسناد رسمی، به عنوان همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد فعالیت کرده یا می‌کنند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده برخی از مسئولان دفاتر اسناد رسمی، به عنوان همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد فعالیت کرده یا می‌کنند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

این سردفتری اسناد رسمی شغل محسوب شود، بحثی است اما بله؛ ما مواردی در این خصوص داشتیم که موضوع در کمیته‌های انتظامی بدوی، بررسی و رسیدگی شده و افراد، دوشغله محسوب شده‌اند. اعتراض این افراد در کمیته عالی تجدیدنظر در دست بررسی است. از آن‌جا که ممکن است برخی در این موارد، تشکیک ایجاد کنند، اگر درباره شغل دوم یا نبودن یک فعالیت تردید داشته باشیم، مراجع نظارتی بالادستی اظهارنظر خواهند کرد.

,

گفته‌شده برخی از وکلای دادگستری، از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده برخی از وکلای دادگستری، از همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد بوده یا هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

ببینید، برای شروع رسیدگی به پرونده‌هایی از این دست، حتما باید پرونده به کمیته‌ مذکور ارجاع شود؛ این ارجاع می‌تواند از سوی روسای واحدها، رئیس استان، نهادهای نظارتی و حتی به واسطه شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی باشد. در این‌جا دو حالت وجود دارد؛ یا اشخاصی که به آن‌ها اشاره می‌کنید به ما معرفی نشده‌اند و یا اگر وجود دارند، برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

,

اگر پرونده‌ای تشکیل نشده، یعنی اشخاص حقیقی و حقوقی شکایتی نکرده‌اند یا نهادهای نظارتی، گزارشی نداده‌اند. به صراحت عرض می‌کنم ما هیچ پرونده شسته و رفته‌ای نداریم که اشخاص حقیقی و حقوقی یا نهادهای نظارتی آن را ارجاع داده باشند و برای آن رأی صادر نشده باشد.

,

پرونده همکاران مشترک وزارت خارجه و دانشگاه آزاد در دست بررسی است

, پرونده همکاران مشترک وزارت خارجه و دانشگاه آزاد در دست بررسی است, پرونده همکاران مشترک وزارت خارجه و دانشگاه آزاد در دست بررسی است,

در میان همکاران تمام‌وقت دانشگاه، شماری از کارمندان وزارت امور خارجه حضور دارند؟

, در میان همکاران تمام‌وقت دانشگاه، شماری از کارمندان وزارت امور خارجه حضور دارند؟,

بله، پرونده این افراد باز و در دست بررسی است. به خاطر ندارم که این افراد شاکی حقیقی یا حقوقی داشتند. اگر ثابت شود که همزمان دو جا مشغول هستند، حتما رأی صادر می‌شود اما اگر با وزارت خارجه به صورت ساعتی و مشاوره‌ای و... همکاری می‌کنند، از آن‌ها رفع اتهام خواهد شد و تبرئه می‌شوند.

,

آیا از مدیران استانداری سمنان، کسی به عنوان استاد تمام‌وقت دانشگاه آزاد مشغول فعالیت است؟

, آیا از مدیران استانداری سمنان، کسی به عنوان استاد تمام‌وقت دانشگاه آزاد مشغول فعالیت است؟,

صراحتا می‌گویم قطعا چنین چیزی نداریم؛ از فردی که این اطلاعات را مطرح کرده درخواست می‌کنم اگر مورد خاصی در ذهن دارند، مطرح کنند و پاسخ بدهند. شائبه‌هایی از این دست وجود داشته که ما پاسخ داده‌ایم.

,

اگر اساتید دارای دفتر خدمات قضایی شناسایی شوند، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود

, اگر اساتید دارای دفتر خدمات قضایی شناسایی شوند، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود, اگر اساتید دارای دفتر خدمات قضایی شناسایی شوند، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود,

آیا در میان همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد، صاحبان دفاتر خدمات قضایی هم حضور دارند؟

, آیا در میان همکاران تمام‌وقت دانشگاه آزاد، صاحبان دفاتر خدمات قضایی هم حضور دارند؟,

 این موضوع، مشابه موضوع سردفتران است. اگر مواردی باشد و به ما اعلام شده باشد، قطعا برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود؛ بنابراین اگر چنین مواردی شناسایی شده باشد، یا پرونده در حال بررسی است و یا رفع اتهام صورت گرفته است.

,

گفته‌شده در دانشگاه آزاد استان، برخی از نمایندگان دفاتر بیمه به عنوان استاد حضور دارند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده در دانشگاه آزاد استان، برخی از نمایندگان دفاتر بیمه به عنوان استاد حضور دارند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

چنین پرونده‌ای نداشته‌ایم. مطمئن نیستم اما گمان می‌کنم نمایندگی دفتر بیمه شغل محسوب نمی‌شود. ممکن است فردی دفتر نمایندگی بیمه راه‌اندازی کند و عصرها، یک ساعت کار کند؛ باید بررسی شود که این موضوع شغل محسوب می‌شود یا نه؛ اما گاه فردی مدیر یک بیمه در استان است، این، قطعا یک شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود.

,

گفته‌شده که برخی از اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان، به عنوان استاد تمام‌وقت مشغول هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟

, گفته‌شده که برخی از اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان، به عنوان استاد تمام‌وقت مشغول هستند؛ این گزاره مورد تأیید شماست؟,

قبلا موردی داشتیم اما موضوع را بررسی کردیم و به تصریح قانون، عضویت در هیأت مدیره، شغل محسوب نمی‌شود؛ مگر رئیس نظام مهندسی. همکاری داشتیم که رئیس سازمان نظام مهندسی بودند اما در این سازمان مأمور شده بودند و از یک‌جا حقوق می‌گرفتند و از دانشگاه حقوق نمی‌گرفتند.

,

بخش دوم این گفتگو به زودی منتشر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه