اخبار داغ

سرپرست بهداشت و درمان راز و جرگلان خبر داد؛

رشد دو برابری میزان ابتلا به کرونا در راز و جرگلان/ مخفی کردن بیماری یکی از دلایل مهم افزایش ابتلا

رشد دو برابری میزان ابتلا به کرونا در راز و جرگلان/ مخفی کردن بیماری یکی از دلایل مهم افزایش ابتلا
یوسفی گفت: تعداد ابتلا به کرونا در شهرستان رازو جرگلان در سیر صعودی قرار گرفته است و در مقایسه با هفته گذشته با رشد دوبرابری میزان ابتلا مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضاعلی یوسفی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار راز و جرگلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان در حال افزایش است، اظهار داشت: میزان ابتلا به کرونا در رازو جرگلان در مقایسه با هفته گذشته با رشد دو برابری روبرو بوده است، همچنین در هر هفته دو فوتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , راز و جرگلان,  ,


وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم دسترسی و مسافت زیاد برای بیماران در بخش های یکه صعود، حصارچه و غلامان امکان آمار قطعی وجود ندارد.

,
,


این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر رنج سنی افراد مبتلا شده به کرونا در گروه 60 سال به بالا بوده اند، افزود: این در حالی است که در حال حاضر سن ابتلا کاهش پیدا کرده است و در رده سنی 30 تا 59 سال در حال افزایش است.

,
,


 یوسفی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا و نهایتا فوت قرار می گیرند.

,
,


وی تجمعات، عدم رعایت فاصله اجتماعی، شرکت در مراسمات و مهمانی ها و نزدن ماسک را از مهم ترین عوامل ابتلا به کرونا در این شهرستان عنوان کرد.

,
,


سرپرست بهداشت و درمان راز و جرگلان یادآور شد: افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند برای تایید ابتلا باید به مراکز 16 ساعته مراجعه کنند و پس از معاینه پزشک از فرد نمونه گیری انجام می گیرد، در صورتی که جواب تست مثبت شده باشد و وضعیت بیمار وخیم باشد برای بستری به مراکز مربوطه ارجاع داده می شود.

,
,


یوسفی با بیان اینکه مجموعه کادر درمانی در هشت مرکز شهرستان رازو جرگلان مشغول خدمت رسانی به افراد مبتلا به این بیماری هستند، گفت: خواهش مجموعه بهداشت و درمان از مردم این است که پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و افرادی که مشکوک به ابتلا هستند برای ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی ارجاع دهند زیرا مخفی کردن این بیماری قطعا خود باعث افزایش تعداد آمار ها خواهد شد.

,
,


این مقام مسئول در انتها یادآور شد: شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شده از ستاد استانی و ملی کرونا ، خودداری از شرکت در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی قطعا می توانند به کاهش این بیماری کمک داشته باشند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه