اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر عنوان کرد؛

تشخیص زودهنگام، اولین قدم برای درمان سرطان/امید و انگیزه تاثیر زیادی در بهبودی بیماران سرطانی دارد

تشخیص زودهنگام، اولین قدم برای درمان سرطان/امید و انگیزه تاثیر زیادی در بهبودی بیماران سرطانی دارد
صدرایی نسب گفت: آموزش اساسی ترین برنامه ای است که باید در راستای هدفمند کردن آن در برنامه های خودمراقبتی خانواده باید انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و به منظور آگاهی و شناخت سرطان های شایع در این قشر، کلاس های آموزشی غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان در مراکز خدمات جامع سلامت این منطقه با گروه هدف خانم های شاغل برگزار شد.

وی افزود: در جوامعی که زنان خود مراقبتی و معاینات شخصی ماهیانه را جدی می‌گیرند و در مواجهه با علائم به سرعت به پزشک مراجعه می کنند، سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود و این موضوع کار درمان را آسان ‌تر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر ادامه داد: در سال های اخیر با پیشرفت های که در تشخیص زودرس سرطان ها با غربالگری دوره ای به وجود آمده، درمان با موفقیت بیشتری همراه شده است.

وی اضافه کرد: وقتی توده های سرطانی در اندازه کوچک تشخیص داده می شوند به خوبی درمان پذیر هستند و این به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری در بین بانوان کمک بسیاری می کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: عدم تغذیه مناسب و خوب، عدم تحرک و ورزش از مهم ترین دلایل بروز بیماری‌هایی چون سرطان است.

وی وی با اشاره به این که بانوان به عنوان مدیران خانواده می توانند با ایجاد خود مراقبتی در خانواده ها سلامت را به اعضا خانواده هدیه کنند، تصریح کرد: آموزش اساسی ترین برنامه ای است که در راستای هدفمند کردن آن در برنامه های خودمراقبتی خانواده بایدانجام شود.

صدرایی خاطر نشان کرد: تشخیص هر چه سریع تر سرطان در مراحل اولیه با آزمایشات مختلف نقش مهمی در درمان موفقیت آمیز این بیماری دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه