اخبار داغ

با حضور مسئولان استانی صورت پذیرفت؛

"زرند" به عنوان پایلوت برنامه‌ریزی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان انتخاب شد

"زرند" به عنوان پایلوت برنامه‌ریزی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان انتخاب شد
در نشست شورای اداری شهرستان زرند که با حضور برخی از مسئولان ارشد استان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و مسئولان شهرستان برگزار شد، این شهرستان به عنوان پایلوت برنامه ریزی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شورای اداری شهرستان زرند با عنوان رونمایی از سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستانهای زرند و کوهبنان با حضور صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان، عفت شریعتی نماینده ‌کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان، مهدوی مدیر کل امور اجتماعی استاندار ،معلی صادق زاده فرماندار زرند و جمعی از مسئولین شهرستان زرند در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی صادق زاده فرماندار زرند طی سخنانی درتشریح وضعیت امروز جامعه زرند گفت: به درخواست نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی تصمیم براین شد با توجه به آسیب هایی که زرند امروز با آن مواجه است، سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدوین شود که درهمین راستا اداره کل بهزیستی به میدان وارد شد و اتفاقات خوبی را در این زمینه به انجام رساند.

,

وی افزود: برای غلبه بر آسیب های اجتماعی باید زیر ساخت های فرهنگی درست شودکه تاکنون نیز اقدامات بسیارشایسته ای صورت پذیرفته و امیدواریم در این زمینه نیز موفق شده و آسیب ها را به حداقل برسانیم.

,

در زدودن بسترهای جرم زا تلاش نکرده ایم/ عدم ثبات مدیران، آسیب زاست

, در زدودن بسترهای جرم زا تلاش نکرده ایم/ عدم ثبات مدیران، آسیب زاست, در زدودن بسترهای جرم زا تلاش نکرده ایم/ عدم ثبات مدیران، آسیب زاست,

حجت الاسلام و المسلمین محمدی رییس دادگستری زرند با اشاره به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی بلایای زیادی برسرجامعه  آورده است، بیان کرد:۱۶۴۰ عنوان مجرمانه داریم که خود نیاز به بازنگری و جایگزینی قوانین جدید دارد.

,

وی افزود: نسخه درمان و پیشگیری برای جرائم نپیچیدیم که باید بپیچیم؛ در زدودن بسترهای جرم زا تلاش نکرده ایم و همه این موارد باعث به وجود آمدن آسیب گردید

,

رییس دادگستری زرند با برشمردن موارد آسیب زای جامعه اظهار کرد: یکی از آسیب ها و تهدیدات مهم عدم ثبات مدیران و تغییر پیاپی آنهاست، عدم بودجه مناسب برای کارهای فرهنگی، وجودموازی کاری ها،برنامه ریزی کشورهای غربی و ...نیز از آسیب هایی است که هرکدام خود منجر به آسیب های بیشتری می شود.

,

محمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا تشبیه میفرمایند،عنوان کرد: اگر هوا آلوده باشد همه مردم مریض و آلوده می شوند.

,

نگرانی از آسیب های اجتماعی در کرمان بسیار بالاست/ لزوم نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در استان

, نگرانی از آسیب های اجتماعی در کرمان بسیار بالاست/ لزوم نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در استان, نگرانی از آسیب های اجتماعی در کرمان بسیار بالاست/ لزوم نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در استان,

عفت شریعتی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی و درقالب فرهنگ است که استعدادها شکفته می شود،گفت : ضعف در فرهنگ تبعات بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت.

,

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرانی از آسیب های اجتماعی در کرمان بسیار بالاست، مواد مخدر، کاستی های عدیده در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و درست عمل نکردن به آرمان های انقلاب باعث زیاد شدن آسیب های اجتماعی شده است.

,

شریعتی با اشاره به این موضوع که جزو استان های درجه اول در آسیب ها هستیم و این مایه اندوه است، ابراز کرد: باید فرهنگ اصیل اسلامی در استان و منطقه پیاده و نهادینه شود.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کاهش آسیبها در شهرستان های زرند و کوهبنان باید نوآوری فرهنگ اصیل اسلامی را داشته باشیم و فتح باب در این باره در پرتو قرآن و عترت باشد و باید در درجه اول به فکر تقویت بنیان های معنوی استان کرمان باشیم

,

وی بیان کرد: یکی از افتخارات این استان وجود سردار سلیمانی از خطه کرمان است که ما هم باید سعی کنیم تا رفتارمان شبیه این شهید بزرگوار باشد.

,

شریعتی با بیان اینکه شهرستان های زرند و کوهبنان شناسنامه فرهنگی ومعنوی دارند که باید شکوفا شوند، اظهار کرد: امیدواریم این سند موجب تحول و دگرگونی مثبت درشناسایی و حل آسیبهای اجتماعی در زرند و کوهبنان شود.

,

ضرورت نظارت بر توزیع قرص های متادون و برنج در شهرستان زرند

, ضرورت نظارت بر توزیع قرص های متادون و برنج در شهرستان زرند, ضرورت نظارت بر توزیع قرص های متادون و برنج در شهرستان زرند,

رشیدی رییس شبکه بهداشت و درمان زرند گفت: آمارخودکشی در شهرستان زرند زیبنده این شهرستان شهید پرور نیست و من فکر می کنم مهمترین مشکل  کمرنگ شدن بعد معنوی و مسائل فرهنگی در جامعه است.

,

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است در مورد خودکشی جلسه و همایش و نشست و... برگزار می کنیم؛ اما متاسفانه باید بگویم که تغییرمحسوسی در کاهش آمار نداشته ایم.

,

رشیدی با اشاره به آمار بالای شهرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد: از افرادی که در این شش ماهه اقدام به خودکشی کرده اند ۵۵ درصد خانم و ۶۰ درصد مجرد بوده اند که میانگین سنی آنها بین ۱۷تا۲۴ سال بوده که بسیارنگران کننده است.

,

رشیدی استفاده از متادون و قرص برنج را از روشهای خودکشی اکثریت این افراد عنوان کرد و گفت: باید بر توزیع متادون و قرص برنج در شهر نظارت های بیشتری اعمال شود

,

وی همچنین از نبود تخت بستری روان پزشکی در زرند خبر داد و خواستار پیگیری این موضوع با توجه به نیاز شدید زرند شد.

,

اعتیاد به مواد صنعتی، مسئله ای جدی است

, اعتیاد به مواد صنعتی، مسئله ای جدی است, اعتیاد به مواد صنعتی، مسئله ای جدی است,

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: قصه پرغصه آسیب ها در زرند دل بسیاری از مردم را به درد آورده است، اعتیاد به مواد صنعتی جدی است، آمار طلاق در شهرستان بالاست،خودکشی در بین جوانان رایج شده و باید برای همه این آسیب ها فکری شود.

,

وی با گلایه از برخی وکلا که در مراجعه خانواده های متقاضی طلاق آنها را تشویق به جدایی می کنند، عنوان کرد: دادگستری باید در این زمینه چاره اندیشی کند

,

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با پیشنهاد اینکه باید اتاق فکری از نخبگان شهرستان و متخصصین امر برای شناسایی آسیب ها و چاره اندیشی واجرای آن تشکیل شود، گفت: با عملیاتی شدن موارد مصوب در اتاق فکر و رصد آنها میتوانیم به نکات مهنی دست یابیم.

,

وی همچنین با اشاره به شیوع اعتیاد به مواد مخدر و صنعتی و مشروبات الکلی ادامه داد: برای این معضلات نیز فکری اساسی اتخاذ شود.

,

گسترش خودکشی در شش ماه گذشته در استان

, گسترش خودکشی در شش ماه گذشته در استان, گسترش خودکشی در شش ماه گذشته در استان,

مرضیه مهدوی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست  با اشاره به عوامل علمی بروز آسیب ها در شهرها گفت: عواملی چون کاهش تعدادفرزندان، کاهش همبستگی اجتماعی، مهاجرت به شهرها و.... از دلایل بروز آسیب است.

,

وی افزود: گسترش اقدام به خودکشی در کل استان در ۶ماه گذشته بالا بوده که زرند هم ازاین قضیه مستثنی نبوده است.

,

مهدوی با بیان نقش مربیان پرورشی در آموزش وپرورش سالهای اولیه انقلاب گفت امروزه نقش این معلمان بسیارکمرنگ شده که باید در این مورد قدمهای اساسی برداشته شود.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه در شورای اجتماعی کشور سامانه رصد اجتماعی در تشکیل شده است، ابراز کرد: جا دارد در کنار تقدیر از مدیرکل بهزیستی برای نوشتن سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی که اقدامی نو و بی بدیل است از ایشان به جهت کار بزرگشان در  ۲ماه گذشته که جمع اوری معتادان متجاهر و فعال شدن کمپ ماده ۱۶ می بلشد تشکر نماییم که اقدامی بسیار مهم و حیاتی بوده است.

,

زرند؛ پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی

,

جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی زرند پایلوت شده و این فرصتی است که کارهای بزرگی در این شهر  انجام شود.

,

وی افزود: زرند به رصد مستمر نیاز دارد،باید نقشه راه ترسیم شود، دبیرخانه ای از نخبگان و متخصصین تشکیل شود وبه دنبال عملیاتی شدن نقشه راه باشیم.

,

جعفری بیان کرد: آسیب های اجتماعی مثل کرونا همه را درگیر خواهد کرد و باید همه پای کار بیایند.

,

وی گفت: بیمه سلامت هزینه ترک اعتیاد هرکس که نیاز به ترک دارد و دارای هرنوع بیمه ای می باشد را تقبل می کند.

,

موازی کاری را حذف کنیم

, موازی کاری را حذف کنیم, موازی کاری را حذف کنیم,

صادق زاده با اشاره به تلاش های نماینده  مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی برای تدوین سند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: با تلاشها و پیگیری های انجام شده و  مدت زمانی که همکاران ما در جهت نوشتن و تدوین این سند صرف کرده اند کاری نو و متفاوت در زرند  اتفاق خواهد افتاد که امیدواریم زرند برای کل استان پایلوت شود

,

وی با تقدیر از همکاری بسیار خوب فرمانداری در این کارو پیگیری های مکرر شحص فرماندار در جهت تدوین این سند گفت: موضوعات اجتماعی پیجیدگی خاصی دارد ،موضوعات اجتماعی دنیا را درگیر کرده ، خیلی از مسائل رشد کرده درحالی که امکان پیشگیری از بروز و رشد آن وجود داشته اما امروز هم میتوانیم با تدبیر این پیشگیری را داشته باشیم

,

صادق زاده با اشاره به وضعیت خودکشی در شهرستان زرند عنوان کرد: ما در مقطعی موفق شدیم  آمار خودکشی را در زرند پایین بیاوریم و آن در زمانی بود که عالمانه به این جریان نگاه کردیم، موازی کاری را حذف کردیم و جامعه را آگاه کرده ایم.

,

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه با همت همه مسئولین زرند در بحث صنعتی شدن موفق بوده، تصریح کرد: اگر همین همت در مسائل اجتماعی وجود داشته باشد شاهد حل همه مسائل خواهیم بود

,

وی افزود بسیاری از کارهایی که نکردیم بخاطر نبود اعتبار و... بوده؛ چرا که با همین اعتبارها می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ بنابراین باید حلقه وصل ایجاد کنیم و من اعتقاد دارم خیلی ازمسائل جامعه ما می توانست پیشگیری شود اما متأسفانه بد عمل کردیم.

,

صادق زاده با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همت و غیرت رزمندگان در حل مسائل و مشکلاتی که در نبردها پیش می آمد  بیان داشت: باید الگوهای دفاع مقدس را در کارهایمان مدنظر قراردهیم ، ما با یک برنامه اجتماعی نیازداریم همه ما دلسوزیم و دنبال حل مسائل اجتماعی اما نکته مهم این است که همه فقط به مسئله اشاره کردیم اما هیچکس برنامه نداده و دنبال راه حل عملیاتی نبوده است.

,

دبیر گروه کاری آسیبهای اجتماعی استان افزود :برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی باید سه نکته را مد نظر قرار دهیم؛ اینکه باید به طرحهای محلی و منطقه ای فکر کنیم، باید همت و اراده ای همانند اراده دفاع مقدس داشته باشیم و عالمانه باید به موضوع وارد شویم.

,

صادق زاده سپس با اشاره به تدوین سند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: این سند در ۱۰۰ صفحه جزئی ترین مسائل و آسیبهای این دو شهرستان را مدنظر قرار داده  و ان شالله دبیرخانه این سند در فرمانداری شکل میگیردو امیدواریم بتوانیم طی ۴سال آینده ۴گام موثر در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی زرند و کوهبنان برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه