اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

۵۰ طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی لرستان اجرا می شود

۵۰ طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی لرستان اجرا می شود
دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: بیش از 50 طرح پژوهشی در دستور کار جهاد دانشگاهی استان بوده که عملیاتی کردن پژوهش ها برای توسعه لرستان ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی نادر دهقانی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: جهاد دانشگاهی براساس رسالتی که دارد در حوزه های فناوری، آموزش و پژوهش فعالیت می کند و در حال حاضر بیش از ۵۰ کار پژوهشی در دستور کار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: برخی از پروژه ها از سوی سازمانها و برخی نیز توسط خود جهاد دانشگاهی تعریف و در دست اجرا است و تلاش می شود تا پژوهش ها تا پایان سال انجام و نتایج آنها منتشر شود البته سعی می شود تا در نهایت کارهای پژوهشی عملیاتی و کاربردی شوند.

,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: یکی از کارهای پژوهشی در بخش درمان ناباروری است که تدوین پروتکل ها و دستوالعمل های درمانی برای این بیماران است که در نهایت نتیجه این پژوهش می تواند در بهبود روند درمانی ناباروری موثر باشد.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی عنوان کرد: در بخش گیاهان دارویی نیز پژوهش هایی در دستور کار قرار گرفته که نمونه آن بررسی خواص ضد باکتریایی عصاره نسترن کوهی است که این گیاه، بومی استان  بوده اما از آن استفاده بهینه نمی شود در صورتی که بسیار موثر است و با توجه به پوشش گیاهی می تواند جزء داروهای گیاهی پرمصرف قرار گیرد.

,

دهقانی بیان کرد: در حوزه فناوری بزرگترین مرکز رشد استان مربوط به جهاد دانشگاهی است و با توجه به فعالیت ها و تعداد فناوران، یکی از بزرگترین مراکز رشد کشور است و در واقع کار ما تولید فن و تکنیک است که اغلب به تولید محصول منجر می شود.

,

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در ایام کرونا افزود: با شیوع کرونا سعی شد که بخشی از فعالیت ها به سمت تجهیزات هدایت شود و بسیاری از دستگاه های ضدعفونی کننده اتوماتیک در ادارات و سایر مکان ها توسط جهاد دانشگاهی تولید شد.

,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: همچنین گیت های مختلفی برای بیمارستان ها و مراکز دیگر طراحی شده و بر اساس تقاضا در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

,

وی اظهارداشت: اولویت جهاد دانشگاهی این است که تدوین مدل انجام شود و اعتقاد داریم طراحی مدل های بومی توسعه موفقیت بیشتری را به دنبال دارد چرا که مدل های بومی براساس توانمندی های محیطی و انسانی همان منطقه طراحی می شود.

,

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به ضرورت توانمند سازی تحصیلی دانش آموزان افزود: این برنامه یکی از پژوهش های در دستور کار جهاد دانشگاهی است که با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام بوده هدف از آن افزایش توانایی دانش آموزان بویژه در حوزه هایی چون کارآفرینی است.

,

دهقانی عنوان کرد: ساخت دستگاه گاتر زن، هوشمند سازی گلخانه ها و کشت در آب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی است. هر کار پژوهشی باید به محصول برسد تا بتواند در هر بخشی یک گام استان را به سمت پیشرفت حرکت دهد و در توسعه استان نقش داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه