اخبار داغ

برنامه مسابقات موقتاً اعلام می‌شود؛

مهدی:‌ پایین‌تر از مدرک A برای سرمربیان قابل قبول نیست/ برای برگزاری سوپرجام اطمینان نداشتیم

مهدی:‌ پایین‌تر از مدرک A برای سرمربیان قابل قبول نیست/ برای برگزاری سوپرجام اطمینان نداشتیم
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص اعلام برنامه مسابقات و همچنین مدارک سرمربیان ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سهیل مهدی در خصوص برگزاری مسابقات در تاریخ 10 آبان اظهار داشت: ما صد در صد هستیم و امیدواریم شرایط اجتماعی و پزشکی بهداشتی هم به صورتی باشد که به سمت برگزاری مسابقات برویم. ما مجوزهای لازم را داشتیم. مشکلات را فقط خود ما شهروندان می‌توانیم برای خودمان ایجاد کنیم و امیدوارم ایجاد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مهدی در مورد اینکه آیا برنامه مسابقات دو ماه به دو ماه اعلام می شود عنوان کرد: عجالتا در رابطه با اینکه بلافاصله بعد از شروع مسابقات فیفادی داریم و تیم ملی به اردو می رود، برای دو هفته اول را طی امروز و فردا اعلام خواهیم کرد و بعد از آن بر اساس شرایط شیوع کرونا در استان ها نهایتا یک ماه به یک ماه یا شاید دو ماه به دو ماه و اگر بهتر شود کل لیگ را اعلام می‌کنیم.

,

وی در خصوص اینکه آیا به خاطر روز فیفا آبان جلسه‌ای با اسکوچیچ داشته، گفت: نه با توجه به تعاملاتی که داشتیم مسائل را تا به حال تلفنی حل و فصل کرده‌ایم. تداخلی در برنامه‌های ما و تیم ملی خوشبختانه تا به حال نبوده است.

,

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه برخی از سرمربیان مدرک ندارند و سرپرستان هم باید هم مدرک مرتبط بگیرند، اظهار داشت: بحثی داریم در مورد الزامات که از طرف کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هرساله اعلام می شود. این هم بر اساس الزاماتی است که AFC‌ به کل آسیا اعلام می‌کند. یعنی بحث داخلی ما نیست. کما اینکه در بحث مجوز حرفه ای تمامی مربیان باید مدرک پرولایسنس داشته باشند. اخیرا در مورد نور ورزشگاه‌ها هم آخرین دستورالعمل را دادند. بر اساس آن ابلاغ، از طرف کمیته آموزش به تمامی ارکان ذینفع در مورد بحث مربیان اعلام می شود.

,

وی ادامه داد: بحث ثبت عزیزان به عهده کمیته نقل و انتقالات است و آن‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند. شاید در مورد کرونا درخواستی داشته باشیم که دوره پرولایسنس نهایی نشده و در کل آسیا نیمه کاره ماند و مدرسان سفر نکردند و بتوانیم مجوزهای لازم را از AFC‌ بگیریم که سرمربیان استثنائا با مدرک A کار کنند. اما خارج از آن غیر قابل تصور است.

,

مهدی در مورد اینکه آیا مربیان امسال می‌توانند بدون مدرک کار کنند، عنوان کرد: در مورد سرمربی خیر. اگر نهایتا بتوانیم استثنائات لازم را از AFC‌ بگیریم و مدرک A را بپذیرند، سرمربیان ما مثل گذشته باید با مدرک A کار کنند. پایین تر از این مدرک به عنوان سرمربی قابل قبول نیست.

,

وی در خصوص تعویق زمان سوپر جام که با اعتراضاتی هم همراه شد، اظهار داشت: دوره ای بود که برنامه لیگ را تا هفته سی ام اعلام می کردند. این توانایی وجود داشته و عملیاتی هم بوده منتها عوامل حاکم بر برنامه ریزی ما که بحث مدیریت بهداشت کشور و تعویق مسابقات و جا به جایی زمان لیگ قهرمانان آسیا و متمرکز شدن آن بود، ما را در شرایط اطمینان قرار نمی دهد.

,

مهدی تصریح کرد: اگر در شرایط اطمینان باشیم تا آخرین موضوع پیش بینی و برنامه ریزی می کنیم. اما الان در شرایط عدم اطمینان تصمیم گیری می‌کنیم. چون آینده قابل پیش بینی نیست. در گذشته هم مواردی داشتیم، فشردگی برنامه‌ها بود که تا الان اتفاق افتاده، همه این ها جمع شد و ما را ناچار کرد که به سمت جا به جایی تاریخ برویم. ورزشگاه‌های ما تا یک ماه پیش زیر بار فشار مسابقات بودند. حتی در تعطیلی کرونا نمی دانستند کار نگهداری و ترمیم چمن را انجام بدهند یا نه، چون هر لحظه ممکن بود مسابقات برگزار شوند.

,

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: ما یک فصل طولانی و فرسایشی داشتیم. این چمن به عنوان یک موجود زنده دوباره یک سال دیگر باید زیر بار برود. هرجا صحبت کردیم دیدیم در هوادهی یا کوددهی یا ترمیم هستند. امروز تازه به من اعلام کردند ورزشگاه شهید وطنی آماده شده است. تحت این شرایط امکان برگزاری و میزبانی سوپرجام را نداشتیم. بحث دو تیم اصلا نبود. کما اینکه شنیدم که دو تیم حاضر به انجام این کار بودند و درخواست وتوافقشان را بین خودشان ردوبدل کردند اما قبل از این قضیه بنا بر صحبت هایی که شد علیرغم میلمان تاریخ را به زمانی که شرایط فنی برگزاری فراهم شود موکول کردیم.

,

وی در خصوص مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: متاسفانه هرسال باشگاه‌های ما ثانیه آخر کارشان را می آورند. همکاران من تا ساعاتی از شب مدارک را بازبینی می کنند. فرصت کوتاهی برای ارسال مدارک مانده که این هم اگر منقضی شود نمی توانیم کمکی به باشگاه‌ها کنیم. امیدوارم امسال زودتر مدارک را بفرستند تا همکاران من بتوانند بررسی بهتر و دقیق تری داشته باشند.

,

مهدی در گفت و گو به تهران ورزشی و در مورد مدرک مرتبط برای مدیران عامل باشگاه‌ها عنوان کرد: این ها موارد و جزئیاتی هست که می‌شود انجام داد و به کیفی شدن کار کمک می‌کند. این پیشنهاد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و پیشنهاد خوبی است. باید از طریق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پیگیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه