اخبار داغ

برگزاری جلسه فوق‌العاده در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد؛

برخی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فراخوانده شدند

برخی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فراخوانده شدند
جلسه فوق‌العاده کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بو یراحمد با موضوع بررسی مشکلات اخیر در حوزه بازار از جمله، مرغ، برنج، ماسک و سایر کالاها برگزار و برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز فراخوانده شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، مولایی، معاون دادستان مرکز استان در جلسه فوق العاده کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان که با موضوع بررسی مشکلات اخیر در حوزه بازار با رویکرد ارائه راهکار مناسب جهت کمک به مردم و رضایت مندی عمومی صبح امروز با حضور برخی دستگاه های اجرایی از جمله صنعت و معدن، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: همه ما قهرمان هایی هستیم که هیچوقت پیش بینی درستی از وقایع نداریم همیشه می گذاریم مشکلی پیش بیاید وبعد می خواهیم مشکل را بر طرف کنیم که همیشه هم در رفع مشکل ناموفق بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: افزایش قیمت ها مربوط به یک یا دو کالا نیست، گرانی شامل همه چیز شده است، اما کالاهای اساسی یک موضوع مهم است، مردمی که حقوق بگیر نیستند صد برابر ما که حقوق می گیریم مشکل دارند، قیمت هر ماده غذایی ما چندین برابر شده است.

,

, ,

معاون دادستان عنوان کرد: تصمیماتی که می گیریم به نفع مردم نیست، جو کلی در کشور هم به نفع مردم نیست گران فروشی ها جای خود دارد گاهی دست من و شما بسته است وقتی در کشور قیمت درج می شود مردم نیز مجبور هستند خریداری کنند.

,

مولایی عنوان کرد: برخی  چیزها در شهرستان ها قابل کنترل است،  در شهرهای استان گاهی می بینیم که سه مغازه کنار هم یک کالا را به سه قسمت می  فروشند ، باید تلاش کنیم این قیمت ها کنترل شود شب گذشته گوجه در شیراز ۸ هزار تومان بوده و در یاسوج  یاسوح ۱۵ هزار به فروش رفته است چرا باید اینگونه باشد.

,

وی افزود: ما باید جلوی این ها را بگیریم قیمت ها باید عادلانه باشد، نیاز است یک کار انقلابی انجام دهیم، حداقل وظیفه مان را انجام داده باشیم ، اگر واحد تولیدی در استان هست که در هنگام تولید ماسک بهداشت را رعایت نمی کند تذکر دهیم رعایت کنند تا بتوانیم ماسک هایشان را خریداری  کنیم.

,

مولایی عنوان کرد: آقایان صنعت، معدن و تجارت  قیمت ها را کنترل کنید، آیا نیاز است که قسم دهم، شمایی که اجاره می دهید  برنج  به راحتی از استان خارج می شود فردا دیگر برنجی در استان پیدا نمی شود و به مشکل بر می خوریم.

,

معاون دادستان مرکز استان با اشاره به کمبود سبد در استان گفت: مگه ما نمی دانستیم  در استان چقدر سیب و سایر میوه ها برداشت می شود که امروز سبد برای میوه نداشته باشیم؟ چرا باید این بی تدبیری ها وجود داشته باشد ما فردا باید پیش خدا جوابگو باشیم.

,

وی تصریح کرد: برنج باید متولی پیدا کند، برنج استان به شمال می رود و با برند شمال با دو برابر قیمت وارد استان می شود مستحق ترین مردم همین مردم هستند اگر قیمت ها را نظارت و مصوب کنیم هیجکس نمی رود استان های دیگر برنج خریداری کند اگر هرکسی در هر جایگاهی هست وظیفه اش را انجام دهد هیچ مشکلی نخواهیم داشت .

,

صالحی مدیرکل  تعزیرات حکومتی استان نیز  گفت: مرغ داری ها تعداد تولیدی شان را مشخص کنند ظرف ۲۴ ساعت آینده با نیروی انتظامی برخوردهای لازم را با متخلفین مرغ خواهیم داشت به صورت ویژه برخورد می کنیم، مرغ داری هایی که مرغ هایشان رسیده است باید وارد بازار شوند.

,

, ,

وی گفت: ۱۳هزار تومان جلوی مرغ‌داری‌ها مرغ توزیع می شود، حداکثر باید ۱۸ هزار تومان در بازار به فروش برسد اما اینگونه نیست، مرغ داری هایی که دانه دولتی دریافت گرده اند باید مرغ را به قیمت دولتی بفروشند نه آزاد، هیچ مرغ داری حق نداری افسارگسیخته قیمت دهد.

,

مدیرکل  تعزیرات حکومتی استان  با اشاره به قیمت برنج در استان گفت: نباید اجازه خروج برنج از استان داده شود، نیروهای ما بررسی و دلال هایی که برنج را به سمت شمال می برند را شناسایی کرده اند.، به عنوان اخلال در اقتصاد استان این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

,

صالحی عنوان کرد: مشکل سبد میوه  باید ظرف ۲۴ ساعت آینده بر طرف شود،  میوه ها از بین می روند، کشاورزی که مدت ها زحمت کشیده امروز سبد میوه ندارد، زحماتش در حال نابودی است، نیاز است که به صورت  روزانه سبد میوه  از بوستان وارد شهرستان شود و سپاه نیز اعلام آمادگی کرده به سبد ها را بدون دریافت کرایه به باغداران برساند.  

,

وی افزود: قیمت سبد ها نیز باید مشخص و عادلانه باشد، قیمت سیب در باغ ۴۵۰۰ است در حالی که در بازار تا ۱۴ هزار به فروش می رسد.

,
, ,

صالحی با اشاره به لاستیک خودرو به قیمت دولتی در استان گفت: ما لاستیک خودرو را به قیمت دولتی در اختیار فروشنده قرار دادیم اما با قیمت آزاد به دست مشتری داده است این اختلاف قیمت اخلال در اقتصاد است، این فرد میلیون ها تومان بر روی هر لاستیک سود داشته است این تخلف است.

,

وی افزود: گزارش شفاف از این لاستیک ها باید  ظرف  ۲۴ ساعت آینده به دست ما برسد که به کجا رسیده است با کسی تعارف نداریم هرکسی تخلف کند بررسی می کنیم با قطعیت رای را صادر می کنیم اگر تخلفی نباشد هم تبرئه می شود اختلاف فاحش است یک جفت لاستیک به قیمت بسیار بالا توسط این فرد به فروش رسیده است.

,

مدیرکل  تعزیرات حکومتی استان  با اشاره به اینکه مردم احتکار کننده ها را به ما معرفی کنند گفت: هر جایی محل احتکار است به ما گزارش دهید کمتر از یک ساعت برخورد خواهیم کرد، اگر برخورد نکردیم تخلف کرده ایم، هر جایی احتکاری وجود دارد باید بررسی شود.

,

صالحی تصریح کرد: علوم پزشکی  بحث ماسک را  به صورت جدی  پیگیری کند،  ما باید تولید انبوه ماسک  با قیمت پایین داشته باشیم اگر در استان تولید می شود چرا از سایر استان ها وارد کنیم، اگر کارگاه تولید ماسک در استان بهداشت را رعایت نمی کند بگویید ما آن را پلمب می کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه