اخبار داغ

ابتلای 11 هزار و 356 نفر به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

ابتلای 11 هزار و 356 نفر به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 11 هزار و 356 نفر به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: از مجموع مبتلایان به کرونای تاکنون 180 بیمار جان باخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  پرویز یزدانپناه در نشست ستاد کرونا گفت: هم اکنون ۳۱۴ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۰ نفر کرونای قطعی و ۲۱ نفر در بخش های آی سی یو بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی اظهار داشت: تاکنون 97 هزار مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان داشتیم که از این تعداد ۶ هزار و ۶۸۳ نفر بستری و ۶ هزار ۲۰۹ نفر آن ها ترخیص شده اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعداد موارد مثبت کرونایی در اسفندماه ۶۰، فرودین ۲۹۰، اردیبهشت ۲۶۰، خرداد ۶۳۶، تیر یک هزار و ۶۳۲، مرداد ۲ هزار و ۷ نفر، شهریور ۳ هزار و ۲۰۸ نفر و مهرماه تاکنون ۳ هزار و ۲۶۰ نفر بوده است.

,

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کرونای استان تاکنون 180 بیمار متاسفانه جان باخته اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از این تعداد ۱۰۳ نفر مرد و ۷۷ نفر زن بوده که ۱۵۹ نفر بیماری زمینه ای داشتند و ۲۱ نفر فاقد بیماری های زمینه ای بودند.

,

یزدانپناه با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۰۶ مبتلای قطعی در بیمارستان های استان بستری شده اند، تاکید کرد: ۲۰ درصد از افراد مبتلا به کرونای استان نیاز به خدمات بستری دارند.

,

وی با بیان اینکه تعداد بهبود یافتگان کامل کرونای کهگیلویه و بویراحمد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۹ هزار تست در استان انجام شده که شاخص نمونه گیری تست در کشور ۵.۳ درصد و در استان ۵.۶ درصد است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: شاخص مثبت بودن نمونه ها در استان ۲۸.۶ درصد و در کشور ۱۱.۷ درصد می باشد.

,

وی تاکید کرد: تعداد موارد مثبت در ماه های مختلف به شکل صعودی بوده که در اسفندماه ۵۰۳ نمونه، فروردین ۵ هزار و ۹۴، اردیبهشت ۳۳ هزار ۷۰، خرداد ۵ هزار و ۸۵۵، تیر ۵ هزار و ۴۳۳، مرداد ۵ هزار و ۷۶۲، شهریور ۷ هزار و ۷۳ و مهرماه تاکنون ۶ هزار و ۶۸۳ نمونهگرفته شده است.

,

وی اظهار کرد: از کل تعداد فوتی های ناشی از کرونا، بیشترین موارد در شهرستان بویراحمد با ۷۸ نفر، شهرستان گچساران ۴۵ نفر، شهرسان کهگیلویه ۲۶ نفر، چرام ۹ نفر، باشت ۸ نفر، دنا ۸ نفر، لنده ۳ نفر و بهمئی نیز ۳ نفر بوده است.

,

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه میزان بروز بیماری در کشور ۶.۳ در هزار نفر و در استان ۱۵.۹ در هزار نفر جمعیت است، افزود: میزان کشندگی در کشور ۵.۷ درصد و در استان ۱.۶ درصد است.

,

وی بیان کرد: میزان مرگ و میر در کشور ۳۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در استان ۲۵.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

,

یزدانپناه از نامطلوبی رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی ادارات استان ابراز ناراحتی کرد و یادآور شد: علارغم تذکرات داده شده به برخی ادارات اما متاسفانه تغییر محسوسی در رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد نشده است.

,

وی با اشراه به مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، تاکید کرد: تانک اکسیژنی 6 تنی که از اصفهان خریداری شد بالاخره تحویل گرفتیم و خوشبختانه به ظرفیت بیمارستان شهید جلیل اضافه شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد موارد طی چند روز گذشته افزایش داشت بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی را تعطیل کردیم و آماده شد برای اینکه اگر ظرفیت بیمارستان شهید جلیل پر شود از این قسمت استفاده کنیم و خوشبختانه تا به امروز نیاز نبوده.

,

یزدانپناه بیان کرد: تعداد ۳۰ پرستار را از بیمارستان های دیگر به بیمارستان شهید جلیل انتقال دادیم و همچنین تعداد تخت ها و تعداد آی سی یو را افزایش داده ایم.

,

وی راه اندازی کلینیک بیماری های تنفسی در بیمارستان شهید جلیل خبر داد و گفت: این کلینیک۱۶ ساعته با حضور متخصصین داخلی و متخصصین عفونی راه اندازی شد و افرادی که مشکل تنفسی دارند می تواند به آن جا مراجعه کنند.

,

وی همچینین از انتقال کیلینک های اطفال و عفونی خبر داد و تاکید کرد: روز گذشته با کمک حوزه درمان، کلینیک اطفال را از کلینیک عفونی در بیمارستان شهید بهشتی جدا کردیم و به کلینیک بزرگ یاسوج انتقال دادیم.

,

وی ادامه داد: طی روز های گذشته ۱۳ دستگاه ونتیلاتور از وزارت بهداشت تحویل گرفتیم که قرار است بین شهرستان ها تقسیم کنیم به خصوص شهرستان های گرمسیری که به ظرفیت آی سی یو اضافه شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه باید به آموزش و مسائل فرهنگی توجه کنیم بیان کرد: نمی شود که به مردم دستور داد که تغییر در رفتارشان به وجود بیاید می توان با کمک افرادی که گروه های مرجع جامعه هستند آموزش داده شود و این تغییر رفتار را به وجود آورد و از جمله افرادی که می توانند تاثیرگذار باشند روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران و ریش سفیدان هستند.

,

یزدانپناه تصریح کرد: استان ما نسبت به میانگین کشوری تعداد تست های بیشتری انجام می دهد اما همچنان باید تست های وسیع تری در استان انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه باید از ایزوله و قرنطینه هوشمند استفاده کنیم اظهار کرد: شاید بزرگترین مشکل استان همین موضوع باشد که افرادی که مشکوک هستند و تست انجام می دهند باید قرنطینه شوند و یا افرادی که مثبت هستند و هنوز علائم شدید بالینی ندارند کنترل نمی شوند و بقیه افراد را آلوده می کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تمام شدن ماه محرم و صفر و شروع مراسمات و جشن ها می تواند عامل خطری برای استان باشد خاطرنشان کرد: در استان باید ایزوله و قرنطینه گروه های آسیب پذیر را در برنامه داشته باشیم و افرادی که به قرنطینه فرستاده می شوند در صورت نیاز حمایت شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه